Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 2)

Opis zadań: Nabiał i ciemne siły, Kaznodzieja.

Poniżej znajdują się opisy dwóch zadań pobocznych, których możesz podjąć się w Novigradzie. W jednej odkryjesz niecodzienny sekret domu pewnego czarodzieja, a raczej tego co z niego pozostało. W drugiej będziesz miał możliwość rozprawić się z pewnym nadgorliwym kaznodzieją.

Misja poboczna: Nabiał i ciemne siły

Zadanie aktywuje się automatycznie po dojechaniu do pozostałości rezydencji Aeramasa (Mapa #1). W jaki sposób willa została kompletnie zniszczona? Aby się tego dowiedzieć wejdź po schodach na piętro i skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 9
mz050

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Na podłodze natkniesz się na magiczny znak, któremu się przypatrz. Geralt stwierdzi, że jest to magiczny portal, ale potrzebujesz specjalnego klucza, żeby go otworzyć. Najpierw spróbuj dowiedzieć się, jak najwięcej o domu. W tym celu udaj się na piętro, gdzie znajdziesz notatkę związaną z serami.

Następnie skieruj się do Novigradu i skieruj się do handlarza (#2) przy dzielnicy portowej. Porozmawiaj z nim o Aeramasie oraz jego przedmiotach, którymi handluje kupiec. Kiedy wszystkiego się dowiesz odkup od handlarza figurkę jaszczurki. Udaj się z nią do zniszczonej rezydencji i użyj na magicznym znaku, dzięki czemu aktywujesz portal, przez który przejdź.

Trafisz do zaciemnionego pomieszczenia. Warto w tym momencie skorzystać z eliksiru kot. Udaj się w lewo i zeskocz na niższe piętro ze statuami. Uważaj, ponieważ między nimi są pojemniki z gazem serowym. Jeśli będziesz zbyt długo przebywał w oparach, to umrzesz z powodu odcięcia powietrza. Dlatego przemieszczaj się sprintem, a gdyby zaczynało brakować ci tlenu, to szukaj miejsc, gdzie gaz nie wpływa na Geralta.

z017

Schody, do których musisz dotrzeć

Twoim celem jest dotarcie do zniszczonych schodów w drugim końcu sali. Kiedy się przy nich znajdziesz wespnij się na górę i ruszaj wyżej. Dojdź do wnęki w ścianie i wejdź w interakcję z małym przedmiotem na ziemi. Otworzysz w ten sposób portal. W nowej lokacji zejdź po schodach na dół, zanurkuj i przepłyń przez podwodny tunel. Wyjdź na ląd i ruszaj przed siebie, aż dotrzesz do czegoś w rodzaju laboratorium ze zwłokami na stole.

Zachowaj czujność, bo z prawej strony pojawi się mglak. Skorzystaj ze znaku Quen, który zapewni ci ochronę przed niespodziewanymi atakami przeciwnika. Po walce ruszaj przed siebie. Dotrzesz do pokoju z biurkiem i kolejnym portalem, który musisz aktywować. Aby to uczynić podnieś figurkę byka oraz notatki czaordzieja znajdujące się na blacie biurka (przy okazji warto przyjrzeć się kamieniom z lewej - okaże się, że są jedynie iluzją, a za nimi znajdziesz pojemniki ze sporą ilości przydatnych rzeczy).

Użyj figurki w miejscu przy świeczniku, aby aktywować portal, przez który przejdź. W kolejnej lokacji musisz wyłączyć magiczną barierę. W tym celu użyj znaku Igni na dwóch kamieniach z prawej i z lewej (musisz pozbyć się iluzji) strony sali. Po pozabyciu się bariery przeszukaj skrzynię na szczycie schodów oraz podnieś miecz znajdujący się przy posągu. Geralt nazwie go Ementaler.

Aby opuścić jaskinię skieruj się na podwyższenie za pomnikiem i aktywuj portal.

Zobacz: Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 3)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Misja poboczna: Kaznodzieja

Nie jest to typowe zadanie pojawiające się w dzienniku, ale możesz dzięki niemu zarobić nieco punktów doświadczenia. Skieruj się na plac (Mapa #1), gdzie kaznodzieja z zakonu Wiecznego Ognia prowadzi swe kazanie przed zebranym tłumem na temat odmieńców.

mz051

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Podejdź do niego i powiedz, aby powtórzył swoje oszczerstwa patrząc ci w oczy. W trakcie dyskusji, która się wywiąże możesz postąpić na trzy sposoby. Zapytać ilu ludzi uratował przed śmiercią (ludzie odwrócą się od kaznodziei), kazać stulić mu pysk (reakcja tłumu taka sama, jak w pierwszym przypadku) lub nie mówić nic (kaznodzieja wygra słowny pojedynek). Bez względu na dokonany wybór otrzymasz 10 punktów doświadczenia.

Jeśli upokorzyłeś kaznodzieję, to w trakcie przechodzenia przez Novigrad możesz zostać zaczepiony przez strażników. Zaproponują ci oddanie broni. Lepiej tego nie robić, ponieważ i tak dojdzie z nimi do walki i jeśli oddasz im oręż, to będziesz musiał bronić się gołymi rękami. Rozpraw się z nimi, nie dając się przy tym zabić.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...