Dlaczego Titanfall zajmuje 49 GB na PC

Respawn: „To głównie audio...”

Posiadacze wczesnych wersji strzelanki Titanfall na PC zauważyli z pewnością, że instalacja gry na dysku twardym wymaga niemal 49 GB wolnej przestrzeni, podczas gdy na Xbox One potrzeba „jedynie” około 17 GB. Skąd taka różnica?

Okazuje się, że gracze muszą zainstalować całe 35 GB plików dźwiękowych, przygotowanych bez żadnej kompresji.

Główny inżynier studia Respawn Entertainment, Richard Baker przyznał w rozmowie z Eurogamerem, że w ten sposób gra zadziała także na słabszych maszynach. W skrócie: Titanfall rezerwuje część zasobów procesora na kodowanie audio. Jeśli dźwięki nie są domyślnie skompresowane, całość uruchomi się sprawniej na wolniejszych komputerach.

Tego problemu nie ma na Xbox One, ponieważ najnowsza konsola Microsoftu wyposażona jest we wbudowany dekoder sprzętowy.

- Podczas pobierania czy na fizycznym nośniku, dane zajmują w rzeczywistości mniej miejsca - wyjaśnia Baker. - Audio najpierw ściągamy lub instalujemy z płyty, potem rozpakowujemy. Martwiliśmy się nieco o minimalne wymagania sprzętowe i fakt, że na procesorach dwurdzeniowych spory kawałek jednego z rdzeni byłby przeznaczany tylko na kodowanie dźwięku.

- To głównie audio... Na mocniejszych PC nie będzie problemu, tak samo na średnich konfiguracjach. Chodziło o te maszyny z dwoma rdzeniami, gdzie nie mogliśmy przeznaczyć tylu zasobów na dźwięk.

Poniżej wspominane minimalne wymagania sprzętowe, udowadniające słowa Bakera o wsparciu dla słabszych maszyn:

  • System operacyjny: Windows Vista SP2 64-bit / Windows 7 SP1 64-bit / Windows 8 64-bit
  • CPU: AMD Athlon X2 2.8 GHz / Intel Core 2 Duo 2.4 GHz
  • RAM: 4 GB
  • HDD: 50 GB wolnego miejsca
  • Grafika: AMD Radeon HD 4770 z 512 MB RAM / Nvidia GeForce 8800GT z 512 MB RAM
  • DirectX: DirectX 11
  • Internet: 512 kbps download / 384 kbps upload

Komentarze (5)

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!