Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wielkie problemy Beyond Good & Evil 2. Raport mówi o masowych zwolnieniach lekarskich

Odszedł szef Ubisoft Montpellier.

Beyond Good & Evil 2 nie jest jeszcze w fazie produkcji, odpowiedzialne za prace studio Ubisoft Montpellier straciło szefa, a lokalne władze prowadzą w firmie dochodzenie na temat masowych zwolnień lekarskich i wypalenia zawodowego.

Taką - niezbyt optymistyczną - wizję sytuacji we francuskim oddziale rysuje Kotaku, powołując się na własne źródła.

Menedżer zarządzający - Guillaume Carmona - nie pojawiał się podobno w biurze już od początku roku, a w ubiegłym tygodniu pracowników poinformowano, że nie wróci - opisuje serwis, powołując się na relacje trzech anonimowych osób. Nie ujawniono przyczyn takiej decyzji.

Być może jedną z przesłanek jest fakt, że francuska Inspekcja Pracy prowadzi śledztwo wewnątrz Ubisoft Montpellier. Ostatni rok działalności studia to „dziesiątki” osób udających się na długie zwolnienia lekarskie z powodu chorób, wypalenia zawodowego i nagromadzenia stresu. Część powróciła, ale część odeszła z firmy - w tym szereg deweloperów wysokiego szczebla.

Właśnie nagromadzenie takich przypadków skłoniło urzędników do bliższego przyjrzenia się sprawie. Teraz kwestią zajmuje się rzekomo niezależny obserwator, prowadząc rozmowy z pracownikami i przygotowujący pełny raport na temat stanu zespołów i warunków we francuskiej firmie.

Wszystko to związane w dużej mierze z Beyond Good & Evil 2. Gra podobno nadal nie trafiła do pełnoprawnej produkcji, ponieważ twórcy nie mogą zgodzić się na spójny kierunek prac. Z zespołu odszedł niedawno starszy dyrektor kreatywny Jean-Marc Geffroy oraz reżyser, Benjamin Dumaz. Guillaume Brunier pozostaje producentem wykonawczym, lecz źródła Kotaku zastanawiają się, czy przypadkiem także nie zostanie wkrótce zastąpiony.

„Zdrowie i samopoczucie naszych zespołów to nasz stały priorytet” - zapewnił rzecznik Ubisoftu w oświadczeniu dla Kotaku. „Biorąc pod uwagę długi okres prac nad Beyond Good & Evil 2, oddział w Montpellier przechodzi przez proces oceny warunków, wykonywany przez zewnętrzny podmiot, by ustalić, gdzie potrzebne może być dodatkowe wsparcie”.

Read this next