Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 1 - Lutnia Jaskra, Rozalinda

Odzyskaj lutnię Jaskra.

Zadanie Lutnia Jaskra w Wiedźmin 1 rozpoczniesz po rozmowie z Jaskrem [1] przebywającym w karczmie Nowy Narakort w południowej części Handlowej Wyzimy (tylko za dnia). Rozpocznij temat lutni, po czym wypij z bardem kilka kolejek (piwo lub wino), aż w końcu powie ci, o co tak naprawdę chodzi.

Okaże się, że twój przyjaciel ma koncert, a jego lutnia została w domu pewnej niewiasty, którą bard zbałamucił. Musiał jednak szybko uciekać, ponieważ w trakcie igraszek do pokoju wszedł ojciec dziewczyny. Jaskier poprosi cię, abyś udał się do wskazanego domu i odzyskał instrument.

Najlepiej udać się teraz do karczmarza i wynająć pokój, aby się przespać i wytrzeźwieć (lub upij się do nieprzytomności, by szybciej dojść do siebie). Kiedy dojdziesz do formy udaj się do domu kupca [2] na wschód od gospody. Kiedy podejdzie do ciebie gospodarz będziesz mógł go przekupić za 22 oreny albo stanąć do walki na pięści - polecamy pierwszą opcję.

Po załatwieniu sprawy udaj się na górę i zacznij rozmowę z córką - Rozalindą Pankiera. Jeśli wyrazisz nią zainteresowanie, to będziesz mógł zdobyć kartę romansu, ale tylko w trakcie tego zadania i masz na to jedną próbę - zapisz więc uprzednio grę. Ponadto musisz to zrobić zanim podniesiesz instrument ze skrzyni.

Wystarczy wybierać cały czas pierwszą opcję dialogową, aż pojawi się opcja "Mogę cię jakoś pocieszyć?". Bez względu, jak postąpisz skieruj się do kufra z lewej i wyjmij z niego lutnię, z którą wróć do Jaskra. Od tej pory Bard będzie wieczorami grywał w karczmie ballady.

Następnie: Wiedźmin 1 - Pierścień, zadanie poboczne

Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 1 - Niebieskooka

Read this next