Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Valve chce tworzyć gry z pomocą psychologii eksperymentalnej

Firma poszukuje specjalisty.

Valve poszukuje doświadczonego psychologa, który pomoże firmie ukształtować rozgrywkę w przyszłych projektach, a także polepszyć warunki pracy oraz relacje z partnerami biznesowymi.

Wydawca chce dowiedzieć się więcej o „ludzkim zachowaniu oraz motywacjach wpływających na to, jak i czemu podejmujemy decyzje”. W ogłoszeniu o pracę podkreślono, że mowa o psychologii eksperymentalnej.

Valve nie kojarzy się już z producentem gier, a raczej właścicielem Steama. Być może firma powróci w wielkim stylu

O stanowisko może ubiegać się osoba z ukończonymi studiami podyplomowymi z psychologii i co najmniej czteroletnim doświadczeniem w eksperymentalnych projektach i niestandardowych metodach badań. Wszystko po to, by „tworzyć jeszcze bardziej zniewalające doświadczenia w nadchodzących grach Valve”.

Korzystanie z wiedzy psychologicznej przy projektowaniu gier nie jest nowością, choć częściej wspomina się o podobnych praktykach w kontekście tytułów mobilnych. Twórcy gier na smartfony - szczególnie darmowych - chcą przykładowo wiedzieć, kiedy najlepiej zaproponować użytkownikowi pierwszą opcjonalną opłatę czy jak kształtować zabawę, by przyciągnąć jak najdłużej do ekranu.

Zobacz na YouTube

Aktualnie Valve pracuje nad Half-Life: Alyx, czyli poboczną częścią legendarnej serii, przystosowaną do gogli VR. Produkcja jest już jednak dawno zapowiedziana i zadebiutuje w marcu, więc o doświadczenia z psychologii zostaną wzbogacone kolejne gry.

Źródło: Valve

Następnie: CD Projekt najdroższy w historii - ponad 300 zł za akcję

Read this next