Skip to main content

Silnik Source 2 otrzyma obsługę ray tracingu - sugerują informacje Steama

Technologia Valve z nowymi rozwiązaniami.

  • Silnik Source 2 może wzbogacić się o obsługę ray tracingu
  • Wzmianka o technice pojawiła się w kodzie gry Artifact

Rozwijany przez Valve silnik Source 2 może otrzymać obsługę ray tracingu, czyli techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym - wynika z informacji znalezionych w Steam Database, które gromadzi dane o popularnej platformie dystrybucji cyfrowej.

Założyciel portalu - Pawel Djundik - za pomocą witryny zauważył, że w kodzie najnowszej wersji beta gry Artifact, która powstała na bazie wspomnianej technologii, pojawiły się odniesienia do RTX i „ray tracingowych cieni”.

Jeżeli produkcja miałaby faktycznie wzbogacić się o obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, najprawdopodobniej funkcja mogłaby być aktywowana także w innych projektach stworzonych za pomocą Source 2.

W teorii jest więc możliwe, że ray tracing wkrótce pojawi się między innymi w Half-Life: Alyx. Na razie jednak trzeba poczekać na potwierdzenie informacji przez firmę Valve.

Read this next