Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Światła w Quake'u i grach Valve mrugają tak samo - odkryto dlaczego

Powrót do 1996 roku.

Gracze zauważyli interesującą zależność - światła w Half-Life: Alyx z 2020 roku mrugają w ten sam sposób, jak w pierwszej odsłonie serii Half-Life, wydanej ponad 20 lat temu. Jeśli wyświetlić tytuły obok siebie, synchronizacja jest idealna.

Użytkownik serwisu Reddit - niejaki „Lazermaniac” - bardzo szybko wyjaśnił przyczyny takiego zachowania. Okazuje się, że kod odpowiedzialny za migoczące lampy nie zmienił się przez ponad dwie dekady.

Quake, Half-Life, Half-Life 2, Portal. Źródło: Kotaku.

Jak wykryto, podobieństwo znaleźć można w jeszcze starszym tytule - w pierwszym Quake'u z 1996 roku. Oryginalne Half-Life bazowało bowiem na rozbudowanej wersji silnika napędzającego klasyczną strzelankę Quake.

Jak dodaje Lazermaniac, za charakterystyczne migotanie odpowiada ciąg znaków „mmamammmmammamamaaamammma”, gdzie „m” jest domyślnym poziomem oświetlenia, a druga litera - ciemnością. Ciąg ten nie zmienił się od 1996 roku i jest całkiem możliwe, że napisał go jeszcze John Carmack.

„To szalone, jeśli pomyślę, że jeden ciąg znaków definiuje efekty oświetlenia w moich ulubionych grach już przez niemal 25 lat” - podsumowuje użytkownik.

Choć pierwszy Half-Life bazował na technologii Quake 2, to późniejszy silnik Source od Valve napisano już niemal całkiem od podstaw. „Niemal”, ponieważ - jak widać - pewnych rozwiązań nie zdecydowano się zmieniać.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Half-Life: Alyx

PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze