Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 4: Ghaty Zachodnie; forteca z toporem

Rozwiązanie zagadki z toporami i posągami - prawidłowa kolejność skakania.

Po rozwiązaniu zagadki z trójzębem, którą opisywaliśmy tutaj - Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 4: Ghaty Zachodnie; forteca z trójzębem - czas udać się do fortu na północy. Wychodząc z poprzedniej fortecy otwieramy zatrzaśnięte wrota wciskając szybko wyświetlony na ekranie przycisk interakcji.

Następnie trafiamy na grupę przeciwników, w tym dwóch ciężkozbrojnych, wymagających większej ilości ołowiu. Walczymy z nimi lub próbujemy minąć tak, aby nas nie zauważyli. Wracamy wówczas do auta i udajemy się nim do północnej części mapy, do fortu „C”. Trasa może być w tym momencie dowolna, jednak wjazd istnieje tylko w miejscu wskazanym na poniższym obrazku.

Po drodze możesz oczywiście trafić na obozowiska przeciwnika. Tylko od ciebie zależy to czy zechcesz nawiązywać walkę, czy może lepiej będzie zignorować wrogów i po prostu jechać przed siebie. Nie będzie miało to wpływu na dalsze wydarzenia w grze.

Tędy dotrzesz do ostatniej fortecy. Szukaj wydrążeń w skale, które zaprowadzą cię na miejsce.
SAVE GHATY ZACHODNIE - 18.08.2017, 9:05

Przy napotkanej przy wodospadzie ciężarówce możemy uzupełnić zapasy amunicji lub zmienić broń. Kontynuujemy wjazd terenówką trzymając się skał po prawej stronie, aby dotrzeć do kolejnej bramy - widocznej na poniższym obrazku - gdzie ponownie przyda się nasza wyciągarka w samochodzie.

Klasycznie już podczepiamy linę do samochodu i wrzucamy wsteczny bieg.

Po podczepieniu liny Nadine postanawia nam pomóc i sama zajmuje się rozpędzeniem auta. Zanim jednak to nastąpi, musimy odsunąć się na sporą odległość od bramy. Po jej zniszczeniu wchodzimy do środka. Kierujemy się schodami do góry i próbujemy przeskoczyć nad wyrwą w podłożu.

Niestety półka po drugiej stronie urywa się i lądujemy w wodzie. Wpływamy więc do niewielkiej szczeliny z lewej stronie i nurkujemy tam, przytrzymując kółko na padzie. Płyniemy przed siebie, cały czas kierując się w stronę światła.

W razie problemów po prostu płyń w stronę światła.

W końcu docieramy do miejsca, gdzie możemy wypłynąć na powierzchnię. Robimy to za pomocą przycisku X na padzie. Wdrapujemy się na znajdującą się tam ścianę i szybko wciskamy przycisk interakcji, aby wydobyć sprzęt wspinaczkowy, który oddajemy Nadine. W ten sam sposób pozyskujemy drugi czekan dla siebie.

Teraz wystarczy zbliżyć się do porowatej powierzchni i nacisnąć kwadrat na padzie, aby użyć wspinaczkowego sprzętu i kontynuuować wspinanie się. Używając nowego triku zmierzamy dalej, aż w końcu trafiamy na przepaść. Skaczemy przed siebie i w ostatniej chwili, przy porowatej ścianie, naciskamy przycisk odpowiadający za wbicie czekanu.

Wskakujemy do wody i płyniemy powierzchnią przez niewielką jaskinię. Po drugiej stronie znajdują się przeciwnicy, dlatego możesz do nich strzelać z krótkiej broni lub po prostu zanurzyć się w wodzie i przepłynąć dalej niezauważonym. Prędzej czy później jednak i tak dojdzie do konfrontacji, więc miejsce, w którym rozpoczniesz walkę, nie ma zbyt dużego znaczenia.

Dobrze jest przepłynąć na drugą stronę, gdzie wespniesz się i ukryjesz za grubą ścianą, gdzie będziesz relatywnie bezpieczny i zyskasz przewagę w walce.

Wśród przeciwników jest wielu ciężkozbrojnych, dlatego potrzebować będziesz sporej ilości ołowiu do pozbycia się ich. Gdy jednak pozbędziesz się już zagrożenia, musisz zlokalizować nmiejsce widoczne na obrazku, skąd będziesz kontynuuował wędrówkę do fortecy.

Na tej ścianie możesz zauważyć półki skalne, których chwycisz się, aby dostać się wyżej.

Kontynuujemy po schodach, aż docieramy do pomieszczenia z wielkim posągiem po środku. Podchodzimy do dźwigni przed nami i aktywujemy ją. Posąg zmieni swoją pozycję i skieruje się w nasze prawo. Teraz, gdy wejdziemy na kwadratowy panel obok, z ziemi wyłonią się kolumny, a także wyjście z drugiej strony.

Gdy wskoczymy na kolumny, ważna jest prawidłowa kolejność ścieżki.

Twoim zadaniem jest przeskakiwanie w odpowiedniej kolejności po kolumnach. Każdy przeskok skutkować będzie obróceniem posągu, który finalnie zada cios wielkim toporem. Naszym zadaniem jest oszukanie systemu, dlatego zwróć uwagę na odpowiednią kolejność, która jawi się następująco: 1, 2, 1, 2, 5, 2, 5, 4, 7, 8.

8xx 7xx 456 x23 x1x

Zauważ, że nie musisz wykorzystać wszystkich kolumn. Teraz możesz bezpiecznie przejść dalej, nie zostając uszkodzonym przez topór. W przypadku pomyłki w kolejności nie zginiesz, ale będziesz musiał zaczynać od nowa. Gdy wyjdziesz po drugiej stronie, zauważysz piękny widok. Nie czas jednak na podziwianie dzieł natury.

Druga zagadka z toporem jest nieco trudniejsza.

Wędrujemy dalej, gdzie trafiamy na kolejną komnatę z posągami. Aktywujemy dźwignię i raz jeszcze musimy przejść w odpowiedniej kolejności po wysuniętych z ziemi kolumnach. Spójrz na powyższy obrazek, gdzie ponumerowaliśmy kolumny i zastosuj następującą kolejność: 1, 2, 1, 4, 3, 6, 5, 8, 9, 10, 11.

xx11xx xx10xx 789xx x56xx xx34x xxx12

W ten sposób odblokujesz wejście do kolejnej komnaty, gdzie zaskocznia raczej nie będzie. To kolejne miejsce z posągami wyposażonymi w topory. Spójrz na poniższy obrazek i zastosuj odpowiednią kolejność wskakiwania na kolumny.

Trzecia zagadka z posągami i toporami jest najtrudniejsza.

Prawidłowa kolejność przedstawia się następująco: 1, 2, 3, 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 10, 15, 19, 15, 19, 18, 20.

x-x-20-x-x 17-x-18-19-x 12-13-14-15-16 8-9-x-10-11 5-x-6-7-x 2-3-4-x-x 1-x-x-x-x

Może wydawać się to nieco skomplikowane, zwłaszcza, że z początkowego miejsca nie można zauważyć wszystkich kolumn, dlatego na powyższym obrazku zaproponowaliśmy także rzut z góry. Po przejściu przez salę z trzema toporami wychodzimy na zewnątrz i kierujemy się schodami do góry.

Dochodzimy w ten sposób do panelu z układanką, gdzie - jak już się pewnie domyśliłeś - za pomocą pierścieni musimy ułożyć topór. Wewnętrzne i środkowe części poruszają zewnętrzną obręczą, dlatego najpierw musisz dopasować kształ w środku i dopiero wtedy kręcić całością, aby dopasował się do nieruchomego pierścienia na zewnątrz.

Rozwiązanie układanki z toporem.


Po uruchomieniu ostatniego wodospadu spoglądamy na zaktualizowaną mapę. Wracamy do samochodu podążając za Nadine i kierujemy się na północno-zachodni kraniec lokacji. Docieramy tam do wielkiego kręgu. Gdy podchodzimy bliżej uruchomi się scenka przerywnikowa, po której aktywujemy dźwignię obok.

W ten sposób otwieramy wrota, przechodząc na drugą stronę konstrukcji. Zmierzamy dalej, aż do gigantycznego wodospadu. Po kolejnej animacji rozdział zakończy się.

O autorze
Komentarze