Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Sherlock Holmes: Chapter One z Ukrainy nie przerywają pracy i wydają nowe DLC

„Musimy utrzymać studio przy życiu”.

Od miesiąca w Ukrainie trwa wywołana przez Rosję wojna, co wiele tamtejszych studiów deweloperskich zmusiło do wstrzymania prac. Inaczej postąpił odpowiedzialny za Sherlock Holmes: Chapter One zespół Frogwares.

W przesłanym do mediów oświadczeniu ekipa poinformowała, że postanowiła działać mimo niesprzyjających warunków. Podkreślono jednak, że z oczywistych względów wykonywanie obowiązków służbowych jest opcjonalne.

- Mówiąc wprost: teraz bardziej niż kiedykolwiek musimy utrzymać studio przy życiu i jak najlepiej funkcjonować. Nikt w zespole nie musi pracować, pracują tylko ci, którzy mogą i chcą - tłumaczy Wael Amr, dyrektor generalny Frogwares.

Zobacz na YouTube

- Niektórzy z członków zespołu są teraz pełnoetatowymi wolontariuszami pomagającymi w akcjach humanitarnych w całym państwie. Inni dołączyli do sił obronnych. Pozostali przebywają w różnych, bezpieczniejszych miejscach za granicą lub w kraju i działają zdalnie. Wszystkim nadal płacimy. Na tych, którzy walczą lub pomagają, po zakończeniu wojny czeka miejsce w ekipie - zapewnia.

- Jesteśmy niezależnym studiem bez zewnętrznych źródeł finansowania, inwestorów, czy firmy macierzystej, która by nas utrzymywała. Pozostawienie zespołu przy życiu zależy więc tylko od nas i wsparcia naszych graczy - dodaje.

Przykładem nieprzerwanego funkcjonowania studia jest dzisiejsza premiera ostatniego fabularnego DLC do Sherlock Holmes: Chapter One - dodatek M for Mystery wprowadza misję, której ukończenie zajmuje około dwóch godzin. Rozszerzenie otrzymają bezpłatnie nabywcy tytułu w edycji Deluxe lub przepustki sezonowej, ale jest też sprzedawany osobno.

Zobacz na YouTube

To nie wszystko, ponieważ deweloperzy ujawnili jednocześnie, że 7 kwietnia na Switchu ukaże się Sherlock Holmes: The Devil's Daughter, czyli wcześniejsza odsłona cyklu o przygodach słynnego detektywa.

Przypomnijmy, że studio GSC Game World, które również pochodzi z Ukrainy, musiało wstrzymać pracę nad STALKER-em 2, choć niedawno pojawiły się niepotwierdzone wieści, jakoby część ekipy przeniosła się do Czech, gdzie ma dokończyć tytuł.

Read this next