Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy klasycznego RPG Wasteland 2 obiecują zmiany w mechanice walki

Zebrano 8 tys. komentarzy graczy.

Twórcy klasycznego RPG Wasteland 2 powrócili do pracy po przerwie świątecznej i przekopują się przez 8 tysięcy komentarzy od graczy biorących udział w testach wersji beta postapokaliptycznej produkcji.

Wśród nich znaleźć można sporo narzekań na system walki, w opinii wielu zbyt mało rozbudowany. Brian Fargo, szef inXile Entertainment obiecał w najnowszej aktualizacji na Kickstarterze, że w tym aspekcie gry zobaczymy „znaczące” usprawnienia.

Deweloperzy zbalansują podatne na zniszczenie osłony, dodadzą pozycję kuczną i więcej elementów dodatkowych, takich jak drabiny, by urozmaicać rozgrywkę.

Testowany jest także system ataków specjalnych, pozwalający na wydanie punktów akcji na charakterystyczne ciosy, związane z poszczególnymi rodzajami broni i umiejętnościami.

„Pamiętajmy, że walka w wersji beta to tylko pierwsze etapy, gdzie przeciwnicy są mniej zaawansowani i nie mają szerokiego wachlarza umiejętności specjalnych, ataków obszarowych i zaawansowanej sztucznej inteligencji, zarezerwowanej na później” - zauważa Fargo.

„Sztuczna inteligencja różni się znacząco na późniejszych etapach, gdy poznamy już podstawy sterowania i zasady doświadczenia.”

Zmiany dotkną także interfejsu użytkownika, ekonomii świata gry i systemu postaci. Mieszkańcy miasteczek i osiedli będą chętniej i częściej reagować na bohaterów gracza.

Wasteland 2 ukazało się w ubiegłym roku w programie Early Access na Steamie i dla części osób wspierających kampanię na Kickstarterze. Pełna wersja zadebiutuje w tym roku.

„Jedną z unikatowych cech tego procesu są otwarte testy beta dla gry RPG bazującej na narracji” - napisał Fargo.

„Standardowo testy tego typu dotyczą elementów sieciowych, koncentrując się na balansie rozgrywki, możliwościach serwerów i opcjach związanych z wieloma osobami jednocześnie.”

Beta gry Wasteland 2 to typowa, wczesna wersja z krwi i kości - często dostrzega się niedociągnięcia i ograniczenia. Jednak już na tym etapie wyraźnie czuć tu ducha klasyki - świetnie skonstruowana atmosfera post-apokaliptycznego świata to największa zaleta projektu - opisywał swoje wrażenia z wczesnej wersji Mateusz.

Zobacz na YouTube

Read this next