Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tak zmienił się kombinezon Isaaca w Dead Space Remake. Twórcy omówili nowy projekt

Isaac mógł „wyglądać jak robot”.

Dead Space jest grą kultową, więc twórcy remake'u muszą bardzo ostrożnie podchodzić do wprowadzania wszelkich zmian. Zbytnie odejście od oryginału mogłoby skończyć się niezadowoleniem fanów, a to głównie dla nich powstaje nowa wersja gry. Deweloperzy postanowili opowiedzieć o tym, jak podeszli do przeprojektowywania kombinezonu RIG.

Uruchamiając oryginalne Dead Space z 2008 roku można odnieść wrażenie, że gra wcale nie postarzała się tak bardzo i nadal może wyglądać przyzwoicie, jednak kombinezon Isaaca - zwłaszcza na początku gry, gdy nie mamy jeszcze dostępu do ulepszeń - odstaje i wygląda dość płasko na tle reszty oprawy. Graficy ze studia Motive postanowili przeprojektować kultowy kombinezon tak, aby możliwie najbardziej przypominał oryginał, ale początkowo próbowali innych rzeczy.

- Dostaliśmy możliwość przeprojektowania kombinezonu od podstaw - powiedział Mike Yazijian, dyrektor artystyczny Dead Space. - I zrobiliśmy to. Na wczesnym etapie produkcji przygotowaliśmy mnóstwo szkiców, które przedstawiały nieco inną wersję Isaaca, znacznie bardziej fantastyczną, ale coś nie grało. Kombinezon był zbyt futurystyczny i odnosiliśmy wrażenie, że Isaac zaczyna przypominać robota.

Artyści szybko zrozumieli, że nie jest to właściwa droga i postanowili zmodernizować oryginalny projekt w taki sposób, by jak najlepiej pasował do środowiska i oferował więcej detali, ale też zachował wierność pierwotnej wizji artystów z Visceral Games. Najważniejsze było jednak sprawienie wrażenia, że kombinezon pełni określoną, praktyczną funkcję w świecie gry.

Przykładem są buty, które w oryginale miały dość prosty design, jednak ze względu na nową dla remake'u funkcję latania w stanie nieważkości, trzeba było je mocno przeprojektować, wzbogacić o detale oraz znane z późniejszych odsłon silniczki odrzutowe i magnesy. Równie ważny był dobór materiałów, z jakich „uszyty” jest RIG Isaaca. Efekty ocenimy na własne oczy już 27 stycznia 2023 roku, gdy Dead Space Remake zadebiutuje na PC, PS5 i Xbox Series X/S.

Read this next