Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield w 30 FPS to „decyzja kreatywna” - zapewnia Phil Spencer

Interesujące podejście.

Phil Spencer przywołał czasy „interesujących” tłumaczeń z poprzedniej generacji, gdy deweloperzy zapewniali, że 30 klatek na sekundę to bardziej „filmowe” wrażenia. Również w przypadku Starfield limit 30 FPS nie wynika z ograniczeń sprzętu, lecz jest „decyzją kreatywną”.

Takie zapewnienia szefa działu Xbox padły w rozmowie z serwisem GiantBomb, gdzie popularny menedżer komentował między innymi właśnie szeroko krytykowany fakt, że oczekiwana kosmiczna produkcja na konsolach nie zaoferuje 60 FPS, nawet jako opcja w jednym z trybów.

- Nie chcę wdawać się w szczegóły techniczne, ale mamy budżety renderowania klatek obrazu i zespoły mogą chcieć albo iść poziomo, albo bardziej zagłębić się w każdą ramkę obrazu, i jest to kreatywny wybór - mówił Spencer. Tłumacząc wypowiedź na bardziej zrozumiały język, zdaniem Spencera deweloperzy decydują, czy renderować więcej klatek (na przykład 60 FPS), czy też upakować w każdej z nich więcej detali (ale w 30 FPS).

- Mamy oczywiście gry, które działają w rozdzielczości 4K/60 na naszej platformie. To nie jest kwestia platformy, to kreatywna decyzja. Ufam decyzjom Bethesda Game Studios i ufam temu, w co gram - dodał, cytowany przez serwis PureXbox.

- Nie chcę, żebyśmy zamienili granie w ćwiczenie matematyczne... Nie twierdzę, że 60 FPS czy rozdzielczość nie mają wpływu na to, w co gramy, ale nie sądzę, że chcemy, by zmieniło się to w Excel - ciągnął Spencer. - Celem jest zaoferowanie twórcom narzędzi do podejmowania najlepszych decyzji, a gry będą takie, jakie będą. Sądzę, że Starfield będzie świetną produkcją i podoba mi się odbiór pokazu. Nie chcę narzucać każdemu projektowi jakiejś specyfikacji jeszcze przed rozpoczęciem prac.

W podobnym tonie wypowiadał się sam Todd Howard z Bethesdy, który wyjaśnił, że choć kosmiczna produkcja byłaby w stanie działać powyżej 30 klatek na sekundę na konsolach Xbox Series X/S, to deweloperzy preferują spójność wrażeń, jaką gwarantuje blokada 30 FPS.

Dlatego też Starfield zaoferuje 4K/30 na Xbox Series X oraz 1440p/30 na Xbox Series S. Premiera 6 września.

Read this next