Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield - romanse, ślub i seks

Jak zostać parą z towarzyszem.

Choć Starfield nie jest „symulatorem życia”, to ma całkiem rozwinięty system romansów. Związek z pewnymi osobami może się przerodzić w ślub, a w pewnym sensie znajdziemy w grze nawet seks. Na tej stronie dowiesz się, z jakimi postaciami dostępny jest romans i jak go rozwijać.


Na tej stronie:


Z kim można romansować w Starfield

Pewnie się już tego domyśliłeś, ale romans w Starfield jest dostepny tylko z wybranymi postaciami. Wszystkie pochodzą z Konstelacji, czyli organizacji, do której automatycznie dołączasz na początku przygody.

Oto, z jakimi postaciami możesz romansować:

  • Sara Morgan
  • Barrett
  • Sam Coe
  • Andreja

Jeżeli nie znasz wszystkich tych postaci, to musisz popchnąć fabułę do przodu. Poznasz tych bohaterów właśnie w ramach misji głównych, więc nie da się ich przegapić.

Niestety w Starfield dostępne są tylko te cztery romanse i nie możesz związać się z żadnymi innymi postaciami, nawet innymi potencjalnymi towarzyszami, których spotkasz na drodze.


Jak romansować z towarzyszem

System romansowania nie jest trudny ani skomplikowany. Po prostu ustaw wybraną osobę jako towarzysza, a następnie podczas rozmów z nim wybieraj opcje wskazane jako [Flirtuj] za każdym razem, gdy się pojawią.

Takie rozmowy występują dość rzadko, ale zazwyczaj wtedy, gdy towarzysz powie nam wyraźnie, że chciałby z nami o czymś porozmawiać.

Warunkiem pojawiania się rozmów z opcją [Flirtuj] jest działanie w zgodzie z wartościami wyznawanymi przez danego towarzysza. Przykładowo Sara Morgan nie przepada za kradzieżą, więc nie podoba jej się, gdy kradniesz w jej obecności.

  • Jeśli podejmiesz decyzję zgodną z wartościami towarzysza, miło się do niego odezwiesz lub w trakcie misji powiesz do innej postaci coś, co mu się spodoba, zobaczysz w rogu ekranu napis „[Imię towarzysza] - lubi to”
  • Analogicznie, jeśli zrobisz coś niezgodnego z wartościami towarzysza, zobaczysz „[Imię towarzysza] - nie lubi tego”

Warto też skorzystać z opcji dialogowej „Mogę ci zadać parę osobistych pytań?” i podczas dialogu być miłym dla towarzysza - może to polepszyć twoje relacje z postacią.

WSKAZÓWKA: choć system powiadomień „lubi to/nie lubi tego” wydaje się surowy, to w praktyce bardzo łatwo jest rozwijać relację z dowolną postacią. O ile nie będziesz nagminnie wykonywał czynności znienawidzonej przez towarzysza, to będziesz mógł z nim romansować. W naszym przypadku, mimo że nasza postać nie stroniła od kradzieży w towarzystwie Sary Morgan, to i tak szybko mogliśmy się z nią związać. Nie każda taka czynność powoduje bowiem odjęcie „punktów relacji”.

Skąd wiedzieć, których rzeczy i czynności nie lubi towarzysz? Czasami można się tego domyślić, ale najlepiej działać na bazie prób i błędów. Towarzysze wyraźnie mówią ci, że zrobiłeś lub powiedziałeś coś, co im się nie podoba - więc ograniczaj tego typu wypowiedzi lub czynności. Jeśli zrobiłeś coś, czego „nie lubi” twój towarzysz, możesz też wczytać poprzedni zapis i postąpić inaczej.


Związek małżeński i ślub

Kiedy odpowiednią liczbę razy wybierzej opcję dialogową [Flirtuj], podczas jednej z rozmów będziesz mógł zaproponować towarzyszowi wejście w związek małżeński, a więc wzięcie „ślubu”.

W dzienniku powinno się wtedy pojawić związane z tym zadanie. Śledź je i wykonaj, by zapieczętować swój związek. „Ślub” umieszczamy w cudzysłowie, dlatego że jedne są bardziej konwencjonalne, inne mniej. Zasada jest jednak podobna: wyznajecie sobie miłość i następuje przysięga.

To już końcowy etap romansu w Starfield. Odblokowuje on jednak nowe kwestie dialogowe - postać będzie się do ciebie inaczej zwracać.


Miłosne uniesienia, czyli seks

W Starfield nie ma seksu jako takiego, choć gra wyraźnie sugeruje, kiedy między postaciami w związku doszło do poważniejszego zbliżenia.

Kiedy jesteś w związku z jakimś towarzyszem, to kiedy będziesz się kładł spać na łóżku w jakimś odosobnionym miejscu, kompan położy się obok ciebie. Kiedy twoja postać się obudzi, towarzysz miłym głosem wypowie jakąś sugestywną kwestię, np. że „takiego zakończenia dnia potrzebował”.

Jeśli oczekiwałeś jakiejś scenki pokazującej zbliżenie, to musimy cię rozczarować - nic takiego nie ma miejsca, a ekran przygasa i rozjaśnia się dokładnie tak samo, jak podczas standardowego snu. Jedyną podpowiedzią, że coś miało miejsce są więc wypowiedzi towarzyszy.

Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja

Read this next