Skip to main content

Reboot Saints Row to podobno efekt nacisków wydawcy. Gra miała być w starym stylu

Miały powrócić znane postacie.

Według nieoficjalnych doniesień, wydany w zeszłym roku reboot serii Saints Row pierwotnie miał być kolejną odsłoną cyklu z postaciami znanymi ze starszych odsłon. Zmianę koncepcji miały wymusić naciski wydawcy Deep Silver, ale także momentami chaotyczne decyzje zarządu studia. | PLOTKA

Informacje pochodzą od YouTubera Mrsaintsgodzilla21, aktywnie działającego na scenie moderskiej cyklu Saints Row i mającego kontakt z niektórymi byłymi deweloperami ze studia. Jak możemy się dowiedzieć z opublikowanego niedawno filmu, według pierwotnej koncepcji w „Saints Row 5” miały powrócić znane postacie, takie jak Johnny Gat, Dex, Shaundi, Pierce i Aisha. Twórcy chcieli jednak, aby gra była bardziej stonowana od Saints Row 4 i samodzielnego dodatku Gat Out of Hell.

YouTuber wyjaśnia, że tytuł miał mieć „80 procent klimatu Saints Row 2 i 20 procent klimatu Saints Row 3”, co dostarczyłoby graczom nieco poważniejszą historię z emocjonalnymi momentami, ale też zapewniło kilka momentów typowego dla serii szaleństwa. Studio zakładało, że dzięki temu udałoby się przyciągnąć do cyklu nowych graczy, ale też zadowolić weteranów marki. Przeszkodą okazał się jednak wydawca, któremu taka wizja tytułu nie przypadła do gustu.

Mrsaintsgodzilla21 zaznacza jednak, że problemy stały też po stronie samego studia, a konkretnie jego zarządu. Według informacji zebranych przez dewelopera menedżerowie mieli naciskać m.in. na nadmierne uproszczenie systemu walki, a także podejmowali decyzje o nagłych zmianach fabularnych czy usuwaniu z gry w zasadzie ukończonych i działających mechanik.

Przypomnijmy, że studio Volition zostało oficjalnie zamknięte pod koniec sierpnia tego roku, zaledwie miesiąc po obchodach swojej 30 rocznicy założenia. Zamknięcie firmy było związane z programem dogłębnej restrukturyzacji wewnątrz całej spółki Embracer Group, do której należeli także twórcy Saints Row. Początkowo zespół miał zostać włączony w struktury dewelopera Gearbox, ale ostatecznie został całkowicie rozwiązany.

Zobacz także