Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PUBG z nowymi zabezpieczeniami przeciw oszustom

Walka z nieuczciwymi graczami.

PlayerUnknown's Battlegrounds otrzymało nowy, udoskonalony system zabezpieczeń przeciwko oszustom.

We wpisie opublikowanym na blogu w usłudze Steam odpowiedzialni za projekt deweloperzy przeprosili za „niedogodności” spowodowane przez nieuczciwych graczy. Podkreślili, że bezustannie starają się zwalczać osoby psujące zabawę innym.

Polowanie na oszustów

Efektem działań są nowe środki zabezpieczające, które deweloperzy wprowadzili do produkcji. Szczegółów nie podano, ale mechanizm powinien ułatwić eliminację oszustów.

„Zamierzamy nadal blokować na stałe nieuczciwe osoby. W momencie, gdy na danym koncie zostaje wykryte nietypowe zachowanie, profil jest tymczasowo zawieszany, a sprawa badana” - tłumaczą deweloperzy.

Autorzy są oczywiście świadomi, że walka z oszustami nie zakończy się szybko. Obecnie trwają prace nad usprawnieniem systemu zabezpieczeń - w przyszłym tygodniu powinien ukazać się patch z kolejnymi rozwiązaniami przeciwko graczom psującym zabawę innym.

„Podejmiemy bardziej zdecydowane działania w celu znalezienia i zablokowania nieuczciwych osób, jednocześnie dbając o to, by nie skrzywdzić niewinnych użytkowników” - podkreślono.

Oszuści są problemem w PlayerUnknown's Battlegrounds. Z ujawnionych przez twórców informacji, wynika, że dotychczas usunięto ponad 300 tysięcy profili nieuczciwych osób - średnio 20 tysięcy dziennie.

W międzyczasie autorzy postanowili opóźnić wczesną wersję łatki wprowadzającej do PUBG długo oczekiwaną mechanikę przeskakiwania przez przeszkody i wspinania się. Na serwerach testowych aktualizacja miała zadebiutować w tym tygodniu.

Powodem poślizgu jest nieoczekiwany błąd, na który natknęli się twórcy. Usterka jest podobno na tyle poważna, że uniemożliwiła udostępnienie patcha.

PlayerUnknown's Battlegrounds stawia na rozgrywkę w tak zwanej formule battle royale. Setka uczestników zmagań trafia na ogromną wyspę - wygrywa osoba, która jako ostatnia pozostanie przy życiu. Jest też opcja rywalizacji grupowej.

Wczesna wersja gry na PC ukazała się w marcu i cieszy się ogromną popularnością - jakiś czas temu sprzedaż przekroczyła 15 mln kopii. Produkcja jest także rekordzistką pod względem liczby aktywnych graczy jednocześnie w usłudze Steam.

Tytuł zmierza również na Xbox One - niedawno poinformowano, że na konsoli Microsoftu pojawi się 12 grudnia. Komputerowe wydanie powinno zaś opuścić program Early Access na platformie Valve przed końcem roku.

O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze