Playerunknown's Battlegrounds

PUBG to obecnie najlepiej przemyślana i wykonana gra typu battle royale, która nie nudzi nawet po kilkudziesięciu godzinach.

Spotlight

Najważniejsze

PUBG za darmo na Xbox One do końca weekendu

Opcja wyboru mapy zmierza do wersji PC.

Wszyscy posiadacze konsoli Xbox One mogą od dziś - od wieczora - pobrać za darmo strzelankę PlayerUnknown's Battlegrounds. Bezpłatna rozgrywka możliwa będzie do godziny 9:00 w poniedziałek, 23 kwietnia.

Wirus zachęca do gry w PUBG

Niegroźne oprogramowanie.

W sieci znaleziono nowy rodzaj niepożądanego oprogramowania. Wirus typu ransomware szyfruje pliki i foldery na pulpicie użytkownika, blokując do nich dostęp. Aby odzyskać kontrolę, należy zagrać w Playerunknown's Battlegrounds.

VideoGramy na mapie Savage w PUBG

Najmniejsza lokacja w grze.

Savage to nazwa - na razie tylko robocza - nowej, trzeciej już mapy w PlayerUnknown's Battlegrounds. Lokacja była niedawno dostępna na serwerze testowym, a więc postanowiliśmy ją odwiedzić.

PUBG otrzyma skiny broni

Plus szereg usprawnień.

Twórcy PUBG pracują nad aktualizacją strzelanki sieciowej. Głównym dodatkiem łatki, oprócz szeregu usprawnień, jest system skórek, czyli tak zwanych skinów do broni. Nowość można sprawdzić na serwerach testowych na PC.

Materiały z PUBG prezentują nową mapę

Lokacja trafi na serwery testowe w kwietniu.

W trakcie Game Developers Conference twórcy PUBG zaprezentowali nowe materiały przedstawiające kolejną mapę, która zmierza do nastawionej na sieciowe zmagania produkcji.

Wprowadzenie trzeciej mapy w pierwszej połowie 2018 roku to jedna z planowanych przez twórców PlayerUnknown's Battlegrounds nowości. Szczegóły na temat najbliższej przyszłości gry poznamy w marcu.

PUBG z kolejną aktualizacją na Xbox One

Wydajność, błędy i sterowanie.

Twórcy PlayerUnknown's Battlegrounds kontynuują regularną publikację aktualizacji dla wersji Xbox One. Dopiero tydzień temu wprowadzono tryb FPP, a dzisiaj wydano kolejną porcję usprawnień.

Twórcy Playerunknown's Battlegrounds obiecywali w przeszłości, że nie wprowadzą płatnych skrzyń z losową zawartością tak długo, jak gra znajduje się w programie Early Access (co nie do końca się udało). Teraz tytuł jest już dostępny w pełnej wersji, a na serwerach testowych pojawiły się właśnie dwie nowe skrzynie - Biker oraz Desperado.

PUBG otrzymało tryb FPP na Xbox One

Oraz kolejne poprawki wydajności.

Twórcy PlayerUnknown's Battlegrounds poinformowali, że wersja Xbox One otrzymała dziś rano kolejną aktualizację, wprowadzającą do gry między innymi tryb FPP, znany z odsłony PC.

Twórca PUBG: 99% programów do oszukiwania pochodzi z Chin

Jest też kolejna łatka na Xbox One.

Czy PlayerUnknown's Battlegrounds ma problem z plagą oszustów na serwerach? Część graczy przyzna, że tak właśnie jest, wymieniając jednocześnie Chiny jako źródło kłopotów. Twórca produkcji - Brendan Greene - wydaje się potwierdzać część zarzutów.

PlayerUnknown's Battlegrounds - Recenzja

PlayerUnknown's Battlegrounds nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. To gra, która spopularyzowała formułę rozgrywki zwaną najczęściej battle royale. Zasady są proste: spora grupa uczestników walczy o to, by jak najdłużej pozostać przy życiu na dużej arenie. Produkcja studia Bluehole realizuje te założenia bez zbędnych eksperymentów, oferując bajecznie proste reguły i szalenie satysfakcjonującą rozgrywkę.

W każdej rundzie - która może trwać maksymalnie około 30 minut, o ile oczywiście dotrwamy do końca - bierze udział aż 100 graczy. Zawsze zaczynamy na pokładzie samolotu lecącego nad wielką mapą i w dowolnym momencie skaczemy ze spadochronem, kierując się do swojego celu, który wyznaczamy sobie sami.

To właśnie jedna z największych zalet gry - ta dowolność wyboru punktu startowego. W praktyce ustalamy więc, jaki styl rozgrywki przyjmiemy. Mecz może wyglądać zupełnie inaczej w zależności od tego, gdzie wylądujemy. Spadnięcie w miasteczku czy w okolicach szkoły - gdzie zawsze jest dużo broni - to gwarancja niemal natychmiastowej walki.

Czytaj więcej...

Tydzień po premierze, PlayerUnknown's Battlegrounds doczekało się aktualizacji na Xbox One. Łatka zajmuje się szeregiem błędów, a lista zmian i nowości obiecuje „pierwsze podejście” do optymalizacji, a także „nieco lepsze” wygładzanie krawędzi. Co się zmieniło? W naszej ocenie może przyznać, że wykonano dwa kroki do przodu oraz jeden krok wstecz.

PlayerUnknown's Battlegrounds jest obecnie bez wątpienia największą grą na świecie, więc wyłączność na Xbox One to ważne wydarzenie dla Microsoftu. Nie ma także wątpliwości, że odsłona PC ciągle się zmienia i pozostaje raczej mało stabilna, przez co udaną konwersję PUBG na konsole można postrzegać jako mały cud. Z drugiej strony, jasne jest, że w obecnym stanie port jest jeszcze daleki od standardów dopracowania, jakich można oczekiwać po grze konsolowej.

Pustynna mapa - Miramar - jest już dostępna na testowych serwerach PlayerUnknown's Battlegrounds. Pobraliśmy ważący ponad 11 GB plik aktualizacji i postanowiliśmy pokazać Wam, jak wygląda nowa lokacja.

PUBG - premiera pełnej wersji PC i gameplay z pustynnej mapy

Zgodnie z zapowiedziami, gala The Game Awards była okazją na ujawnienie nowych informacji na temat PlayerUnknown's Battlegrounds. Co najważniejsze, dowiedzieliśmy się, że premiera pełnej wersji - opuszczenie Early Access na Steamie - zaplanowano na 20 grudnia.

W przypadku Xbox One plan jest nieco inny, ponieważ tytuł trafi na konsolę Microsoftu już we wtorek, 12 grudnia, najpierw do programu Preview dla wczesnych wersji gier.

Jest też obiecane spojrzenie na pustynną mapę, Miramar. Ta powinna już być dostępna na serwerach testowych wersji PC, lecz na Xbox One pojawi się dopiero w przyszłym roku.

Czytaj więcej...

PUBG na Xbox One X jednak w 30 klatkach na sekundę

Plus: powstają dwie gry mobilne.

Pomysłodawca i producent sieciowego PUBG - Brendan Greene - oznajmił, że wbrew wcześniejszym obietnicom na wszystkich modelach Xbox One produkcja zadziała w 30 klatkach na sekundę. Mowa także o najmocniejszej wersji konsoli - X.

PUBG - gameplay z pustynnej mapy już w przyszłym tygodniu

Oczekiwana, pustynna mapa PlayerUnknown's Battlegrounds obecnie pojawia się wyłącznie na screenach. Na pierwszy gameplay nie trzeba jednak czekać zbyt długo - materiał wideo zobaczymy na gali wręczenia nagród The Game Awards, w przyszłym tygodniu.

Informacje podał na Twitterze popularny Geoff Keighley, prezenter i organizator imprezy.

Rozdanie nagród odbędzie się w nocy z 7 na 8 grudnia. Poza wyłonieniem zwycięzców, gala już tradycyjnie obejmuje nie tylko statuetki, lecz także trailery ogłoszonych już gier, czy nawet zapowiedzi nowych projektów. Dość powiedzieć, że od lat wydarzenia krytykowane jest właśnie za fakt, że docenianie pracy deweloperów odsuwane jest na dalszy plan, wbrew nazwie.

Czytaj więcej...

PUBG trafi na urządzenia mobilne

Na razie w Chinach - z elementami znanymi z PC.

Tencent aktywnie korzysta z pozyskanych w ubiegłym tygodniu praw do dystrybucji PlayerUnknown's Battlegrounds w Chinach. Firma poinformowała, że w Państwie Środka wyda mobilną wersję słynnej popularnej strzelanki.

Twórcy PUBG nie mają planów na sequel

Twórcy PUBG nie mają planów na sequel

To „gra jako usługa”.

Twórcy PlayerUnknown's Battlegrounds stawiają na popularny obecnie trend pracowania nad „grą jako usługą”, więc nawet nie myślą o produkcji ewentualnego sequela.

Producent Brendan Greene potwierdził w rozmowie z serwisem IGN, że w następnych pięciu latach nie widzi większych szans na kontynuację.

- Och nie - przyznał. - Budujemy tytuł jako usługę. Nadal mamy wersję pudełkową, którą można kupić... Chcemy dalej szlifować produkcję, dodać więcej map, treści, dopracować rozgrywkę i optymalizację.

Czytaj więcej...

W piątek informowaliśmy o tym, że twórcy PUBG wyrazili „zaniepokojenie" podobieństwami, których doszukali się w darmowym Fortnite Battle Royale od Epic Games. Producent wykonawczy Chang Han Kim postanowił teraz doprecyzować niektóre wypowiedzi z komunikatu prasowego.

Wczoraj informowaliśmy o zmianach wprowadzanych we wrześniowej aktualizacji Playerunknown's Battlegrounds. Pliki łatki są już dostępne na serwerach testowych, a jeden z czujnych fanów doszukał się w nich czegoś, co powinno zapewne zostać tajemnicą - plan nowej, pustynnej mapy.

PlayerUnknown's Battlegrounds może pochwalić się trzecim najlepszym wynikiem jednoczesnej liczby graczy na Steamie w historii platformy. To jednocześnie najlepszy rezultat wśród gier, których wydawcą nie jest Valve.

Gears of War 2 nie było pierwszą strzelanką oferującą popularny dziś tryb horde mode, lecz to właśnie ten tytuł spopularyzował taki rodzaj rozgrywki. Dziś nie trzeba być nawet zaawansowanym graczem, by kojarzyć, o co chodzi w „hordzie”. Wydaje się, że podobną sytuację obserwujemy przy okazji sukcesu PlayerUnknown's Battlegrounds i typu rywalizacji zwanego battle royale.

PlayerUnknown's Battlegrounds trafi na Xbox One

Wyłączność dla konsol Microsoftu.

PlayerUnknown's Battlegrounds to nowa gra survivalowa, która reprezentuje podgatunek określany mianem „battle royale”. Wczesna wersja zadebiutowała na PC w marcu, a dziś zapowiedziano, że tytuł trafi też na Xbox One.

Po trzech dniach w programie Early Access na Steamie, Playerunknown's Battlegrounds wypracowało 11 milionów dolarów przychodów. Spora suma, jak na tytuł, który na dobrą sprawę nie jest ukończony, ale taka właśnie jest jednak moc gatunku „Battle Royale”, czyli odłamu gier sieciowych z konceptem bazującym na japońskiej książce o takim samym tytule, gdzie liczni gracze walczą do ostatniego pozostałego przy życiu. Ogromnie popularny podgatunek to niemal w całości dzieło jednego człowieka, kryjącego się pod pseudonimem „PlayerUnknown”.