Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Porażka Redfall to nie koniec studia Arkane. Xbox chce wspierać twórców

Nie było aż tak źle.

Nieudana premiera Redfall mogła wywołać sporo obaw o losy deweleperów z zespołu Arkane Austin. Szef Xbox Games Studios uspokaja: firma zamierza wspierać twórców w usprawnianiu gry, a zamknięcie studia nie jest brane pod uwagę.

Matt Booty uspokoił fanów Arkane w rozmowie z serwisem Axios, gdzie opowiadał także o odejściu Xboxa od konsol starszej generacji. „Czuję się odpowiedzialny za to, że nie podjęliśmy lepszych decyzji przy współpracy z Arkane” - przyznał. Zapytany, czy mimo porażki, zespół będzie działał dalej, odpowiedział stanowczo: „Tak, taki jest plan. Aktualnie ciężko pracują nad poprawkami i nową zawartością do Redfall”.

Minęliśmy się z naszym celem, ale jak duży był to błąd? Chcę ich wspierać, by mogli dostarczyć grę w takiej formie, o jakiej marzyli” - dopowiedział. Co interesujące, szef Xbox Games Studios dodał też, że Redfall cieszy się zadowalającym zainteresowaniem wśród abonentów Game Passa. Mniej pocieszające statystyki znajdziemy jednak w bazie danych SteamDB. W ciągu ostatnich 24 godzin na Steamie grało zaledwie 72 graczy jednocześnie.

Arkane Austin ma przed sobą ciężkie zadanie, a pierwsze owoce pracy deweloperów możemy już sprawdzić osobiście. Redfall otrzymało niedawno sporą aktualizację, która usprawniła między innymi sztuczną inteligencję przeciwników i system walki. Na konsolach Xbox Series X wciąż brakuje jednak obiecywanego trybu 60 FPS.

Wygląda też na to, że deweloperzy szykują się równocześnie do rozpoczęcia prac nad kolejnym tytułem. Oferty pracy widoczne na stronie firmy sugerują, że w planach jest nowa wyskobudżetowa produkcja, o której nie wiadomo jeszcze zbyt wiele. Być może doświadczony zespół porzuci sieciowe strzelanki i powróci do korzeni, tworząc grę singleplayer w korytarzowym świecie.

Read this next