Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

W Redfall na Steamie gra tak mało osób, że ciężko skompletować pełną drużynę

Nie wygląda to najlepiej.

Wygląda na to, że Redfall zostało niemal całkowicie porzucone przez użytkowników Steama. Na platformie Valve w najnowszą produkcję studia Arkane Austin momentami gra tak mało osób, że niemożliwe staje się nawet skompletowanie czteroosobowej drużyny.

Według danych serwisu SteamDB, w opanowanym przez wampiry miasteczku bawią się już jedynie pojedyncze osoby. W ciągu ostatniego tygodnia zdarzały się momenty, że w grze nie było nawet jednej pełnej drużyny - najniższą zarejestrowaną liczbą było trzech graczy. Co więcej, największa zanotowana aktywność jednoczesnych użytkowników w ciągu ostatniej doby to zaledwie 35 osób.

Oczywiście tytuł dostępny jest także w ramach usługi Game Pass na PC i konsolach Xbox, także można się spodziewać, że na platformach Microsoftu sytuacja ma się nieco lepiej. Niestety gigant z Redmond nie udostępnia dokładnych statystyk na temat liczby aktywnych użytkowników. Niemniej dla produkcji stawiającej przede wszystkim na zabawę w trybie wieloosobowym informacje ze Steama nie prezentują się najlepiej.

Przypomnijmy, że Redfall spotkało się z głośną krytyką graczy przede wszystkim ze względu na wątpliwy stan techniczny w dniu premiery oraz niezbyt interesującą rozgrywkę. Bethesda zapewnia jednak, że nie zamierza spisać produkcji na straty, a tytuł nadal będzie otrzymywał kolejne aktualizacje i poprawki, aż stanie się „dobrą grą”.

Warto zauważyć, że ponoć sami deweloperzy nie wierzyli, że tytuł może odnieść sukces. Jeszcze przed premierą przedstawiciel Arkane zapewniał, że jest to jedynie „eksperyment”, po którym studio wróci do tworzenia „bardziej zamkniętych gier” - co mogło stanowić delikatną sugestię, że produkcja nie doczeka się żadnej formy sequela.

Jeszcze bardziej groteskowo brzmią późniejsze doniesienia znanego dziennikarza Jasona Schreiera, według którego twórcy liczyli na to, że po przejęciu Bethesdy przez Microsoft producent Xboxa zdecyduje się na anulowanie rodzącego się w bólach projektu, albo przynajmniej zarządzi zresetowanie produkcji i przeprojektowanie jej w kierunku zabawy dla pojedynczego gracza.

Read this next