Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pierwsze szczegóły na temat fabuły System Shock 3

Powrót kilku postaci.

Informacji związanych z zapowiedzianym w ubiegłym roku System Shockiem 3 wciąż ujawniono niewiele. Nieco szczegółów dostarczył pracujący nad grą Warren Spector, który zdradził co nieco na temat fabuły.

Shodan powróci w System Shock 3

W wywiadzie udzielonym serwisowi Polygon deweloper wyjawił, że akcja produkcji toczyć się będzie w 2114 roku - tym samym, na przestrzeni którego rozgrywała się poprzednia odsłona serii.

Projektant podkreślił jednocześnie, że choć tytuł przedstawi daleką przyszłość, będzie to wizja mocno osadzona w rzeczywistości i oparta na prawdziwych badaniach naukowych. Innymi słowy: twórcy pokażą świat, który może faktycznie istnieć za niespełna sto lat.

W grze powróci Shodan - zła sztuczna inteligencja z dwóch pierwszych części cyklu. AI będzie odgrywała przy tym istotną rolę w fabule - gracze odkryją, jakimi motywami kierowała się antagonistka i dlaczego dążyła do zniszczenia ludzkości.

- Powinna być w centrum gry, ale chcę też poddać ją paru zmianom - tłumaczy Spector.

- Będzie interesująco, a zarazem inaczej od tego, co ludzie oczekują. Spodziewam się, że niektórzy mogą się wściec, ale na pewno wielu będzie o tym rozmawiało - dodaje.

Głosu Shodan ponownie użyczy aktorka Terri Brosius. Poza sztuczną inteligencją w grze znajdzie się piątka innych postaci z wcześniejszych odsłon System Shock - Rebbeca Sutton, Tommy Suarez, Rebecca Lansing oraz haker z pierwszej i żołnierz z drugiej części serii.

- Podejmiemy wszystkie wątki, które zostały porzucone w System Shock 2 - obiecuje Spector.

- W pierwszych dwóch grach wiele pytań pozostało bez odpowiedzi i jesteśmy zobowiązani wobec fanów, by wszystko wyjaśnić - podkreśla.

Deweloper zaznacza jednocześnie, że wciąż nie podjęto ostatecznej decyzji w kwestii mechanizmów rozgrywki. Nie wiadomo więc czy produkcji będzie bliżej do pierwszej, czy też do drugiej odsłony.

- Druga gra była w większym stopniu tradycyjnym RPG-iem niż pierwsza. Walczę ze sobą, zastanawiając się, w którym kierunku pójść - wyjaśnia.

System Shock 3 powstaje w studiu Otherside Entertainment, a dokładnie w zespole z Austin. Grupą dowodzi Spector, który ostatnie miesiące spędził na kompletowaniu ekipy. Projektem zajmują się ludzie, z którymi wcześniej już współpracował między innymi przy pierwszych częściach Deus Ex i Epic Mickey.

Platformy docelowe gry nie są na razie znane, podobnie jak chociażby przybliżona data premiery. Można jednak oczekiwać, że produkcja zadebiutuje nieprędko.

Zobacz na YouTube

Jednocześnie powstaje remake oryginalnego System Shock, za który odpowiada studio Night Dive. Niedawno zakończyła się zorganizowana w serwisie Kickstarter zbiórka pieniędzy na rzecz realizacji tytułu.

Warto zaznaczyć, że inny zespół studia Otherside Entertainment - z Bostonu - pracuje też nad Underworld Ascendant, a więc próbą wskrzeszenia innej klasycznej marki.

Read this next