Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowe wideo pokazuje postępy w pracach nad Psychonauts 2

Gra ma wydawcę.

Starbreeze Studios - twórcy Payday 2 - ogłosiło, że wyda platformówkę Psychonauts 2 od studia Double Fine, sequel produkcji z 2005 roku.

Firma ze Szwecji ogłosiła zajęcie się tytułem w informacji prasowej. Po stronie twórców jest za to sam Tim Schafer, który opublikował materiał wideo, prezentujący postępy w pracach.

Raz

- Wywodzą się ze środowiska deweloperów, tak jak my - zapewnia Schafer, szef Double Fine. - Będą wiedzieć, kiedy kłamiemy, więc nie będziemy tego robić.

Zbiórka pieniędzy na Psychonauts 2 w serwisie Fig zakończyła się w ubiegłym roku na sumie 3,8 miliona dolarów. Teraz Starbreeze zainwestuje w projekt kolejne 8 milionów. Po premierze jako pierwsze odzyska swoje pieniądze, a potem będzie otrzymywać 60 procent zysków.

Co ważne, prawa do serii pozostaną w rękach Double Fine Productions.

Pozyskanie wydawcy zawsze było planem twórców. Jak zapewniał Schafer, własne pieniądze studia oraz wspomniane 3,8 mln od graczy to zbyt mało na wyprodukowanie ambitnej produkcji w dzisiejszych realiach rynkowych.

Poniżej wspomniane wideo, z kluczowymi fragmentami od około 2 minuty:

Psychonauts 2 ukaże się w przyszłym roku na PC (Windows, Mac, Linux), PS4 oraz Xbox One.

Pierwsza odsłona była udaną - choć chyba niedocenioną - platformówką, wydaną w 2005 roku. Akcję obserwowaliśmy z perspektywy trzeciej osoby, wcielając się w Raza. W toku rozgrywki zdobywaliśmy szereg specjalnych mocy, takich jak telekineza, lewitacja czy niewidzialność.

W nowej produkcji postawiono na podobne założenia oraz kontynuację tych wątków. Wraca Razputin, odwiedzający siedzibę grupy Psychonautów. Bohater szybko odkrywa, że coś jest nie tak i przystępuje do działania, szukając rozwiązania tajemnicy.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze