Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Milion sprzedanych egzemplarzy Rust

Po dwóch miesiącach.

Zaledwie dwa miesiące wystarczyły, by niezależne Rust sprzedało się w programie Early Access na Steamie w ponad milionie egzemplarzy.

Informację podał na Twitterze producent Garry Newman, całość podsumowując obrazkiem przedstawiającym dokładną liczbę rozprowadzonych kopii (dzięki, Joystiq).

Wynik osiągnięty przez symulator przetrwania na pustkowiu jest o tyle imponujący, że sami twórcy nie są do końca przekonani, w jakim kierunku będą rozwijać grę, a całość może jeszcze znacząco się zmienić - kilka dni temu z tytułu usunięto wszystkie zombie.

To zostawia graczy do walki między sobą. Celem Rust jest eksploracja i przetrwanie, z dużą swobodą rozgrywki. Postacie muszą polować i budować własne schronienia, a czas nie zatrzymuje się po opuszczeniu serwera, więc częstym widokiem po ponownym zalogowaniu się jest ograbiony szałas czy dom.

Garry Newman najlepiej znany jest z projektu Garry's Mod - gry/aplikacji wykorzystującej obiekty z gier Valve i możliwości silnika Source. Dzięki popularności tego tytułu deweloper założył własną firmę - Facepunch Studios - i finansuje prace nad Rust, czerpiącym inspiracje między innymi z DayZ. Nowy tytuł błyskawicznie osiągnął sukces - w miesiąc zarobiono niemal połowę tego, co Garry's Mod wypracowało przez 9 lat.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze