Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

John Carmack dołączył do firmy odpowiedzialnej za Oculus Rift

Ale programista nie opuszcza id Software.

John Carmack dołączył do firmy Oculus VR, odpowiedzialnej za produkcję i rozwój okularów Oculus Rift. Obejmie stanowisko dyrektora technologicznego, ale będzie także nadal pracował w id Software.

„Sen o rzeczywistości wirtualnej tlił się gdzieś w tle przez dekady, ale teraz ludzie i technologia w końcu znajdują się w odpowiednim miejscu, by zrealizować potencjał, o którym marzyliśmy” - komentuje Carmack w informacji prasowej.

„Jestem niesamowicie podekscytowany, mogąc osobiście wpłynąć na przełomową w mojej ocenie technologię.”

To właśnie John Carmack zaprezentował światu Oculus Rift, na targach E3 w 2012 roku, po zakupie jednego urządzenia na potrzeby prac przy Doom 3: BFG Edition.

Pomimo początkowego zamieszania, Bethesda wystosowała komunikat dla Eurogamera, w którym potwierdza, że John Carmack nie opuścił id Software.

„John od dłuższego czasu zainteresowany był pracą w Oculus VR i chciał spędzić czas przy tym projekcie” - napisano w oświadczeniu. „Techniczne wsparcie, jakiego udziela grom id Software, pozostaje niezmienione.”

„John obejmie nowe stanowisko w Oculus, ale będzie także kontynuował swoją pracę w id Software.”

Oculus Rift to okulary rzeczywistości wirtualnej, gwarantujące szerokie kąty widzenia: 90° w pionie i 110° w poziomie. Dwa źródła obrazu, wyświetlające rozgrywkę w rozdzielczości 640×800 na oko, pozwalają „wkroczyć” do trójwymiarowego świata gry. Więcej informacji znaleźć można w naszym artykule na temat okularów.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze