Total War: Warhammer II

Wspaniała strategia i przemyślany sequel. Zmiany zachęcają do większego zaangażowania, a także po prostu umilają wielogodzinną rozgrywkę.

Najważniejsze

Creative Assembly świetnie radzi sobie z tworzeniem swojej wersji świata Warhammera, w którym każda frakcja różni się od pozostałych. Wybór strony konfliktu to nie tylko kosmetyczna decyzja między jednostkami z futrem czy szpiczastymi uszami, to wybór stylu rozgrywki i specjalnych mechanik, które zobaczymy na polach bitew i podczas zarządzania krainą. Nie inaczej jest w przypadku Tomb Kings, będących dowodem na to, że nawet nieumarłe hordy mogą zaoferować pewną różnorodność.

Nietypowe początki studia Creative Assembly

Historia powstania i działalności.

Szkolna sala gimnastyczna w Anglii, połowa lat 90. Dwóch zawodników rugby czeka na polecenia. Jeden jest niski i szeroki, o imieniu Adrian. Drugi jest wysoki i ważny pewnie ponad 120 kilogramów - to Big Dave. Adrian co chwilę ląduje na ziemi po atakach kolegi, lecz zawsze się podnosi. Tego nauczył go trening - wstajesz albo przegrywasz. Ale takie podejście zaczyna irytować inne osoby na sali gimnastycznej, starające się pracować nad sportową grą wideo. Trwają próby zarejestrowania animacji motion-capture dla produkcji rugby i twórcy woleliby, żeby Adrian nie wstawał.

Konkurs: Pamiątka z Total War Warhammer

Aktualizacja: Zakończony!

AKTUALIZACJA: Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie! Zwycięzca - nazwa użytkownika znajduje się poniżej - otrzymuje wyjątkowy zestaw: grę bitewną Warhammer: Diskwars, karciankę Warhammer: Inwazja oraz koszulkę z Total War: Warhammer 2. Gratulujemy!

Total War: Warhammer 2 - Recenzja

Total War: Warhammer 2 nie zaskakuje, ponieważ działając w ramach tego samego uniwersum, co poprzedniczka, nie może zaoferować rewolucyjnych zmian i nieprzewidzianych nowości. Mimo to, wszystkie ulepszenia, dodatki i nowe elementy sprawiają, że mamy do czynienia z fantastyczną strategią.

Przede wszystkim, w sequel gra się przyjemniej niż w pierwszą odsłonę, a powodem takiego stanu rzeczy jest szereg modyfikacji i usprawnień interfejsu oraz funkcji związanych z zarządzaniem naszą krainą z poziomu mapy świata.

Przycisk zakończenia tury zabiera nas do niedokończonego zadania, jeżeli o czymś zapomnieliśmy. Widok możemy znacznie oddalić i nałożyć różne filtry bezpośrednio na ogromną mapę całego kontynentu. Karta bohaterów wprost pokazuje, jakie są ich możliwości. Przewijanie ruchów innych frakcji jest teraz bardziej intuicyjne. Deweloperzy uczynili obcowanie z grą o wiele wygodniejszym.

Czytaj więcej...

Gameplay z Total War: Warhammer 2 przybliża zdolności Jaszczuroludzi

Creative Assembly opublikowało kolejny materiał poświęcony strategii Total War: Warhammer 2. Nagranie prezentuje rozgrywkę Jaszczuroludźmi na mapie kampanii.

W filmie pokazano unikalne dla frakcji opcje. Stronnictwo może skorzystać ze starożytnej sieci mocy łączącej ze sobą poszczególne osady. Mechanizm gwarantuje trzy bonusy do nakazów wydawanych kontrolowanym prowincjom.

Monuments wzmacnia magię i przyspiesza prowadzenie badań, a Order pomaga podwładnym oprzeć się rozprzestrzenianej przez wroga pladze. Natomiast War zwiększa siłę wojsk w trakcie walki.

Czytaj więcej...

Mechanizm intryg Wysokich Elfów w gameplayu z Total War: Warhammer 2

Creative Assembly opublikowało trwający blisko 10 minut gameplay z Total War: Warhammer 2. Nagranie przedstawia rozgrywkę Wysokimi Elfami na mapie kampanii, pokazując unikalne dla rasy opcje.

Wśród mechanizmów stronnictwa są intrygi. Z pomocą szpiegów można pogorszyć - lub polepszyć - stosunki między dwoma wybranymi ugrupowaniami o 30 punktów. Prowadzone działania mogą nawet doprowadzić do wojny między obranymi za cel frakcjami.

Manipulowanie relacjami kosztuje jednak wpływy - walutę Wysokich Elfów otrzymywaną za wykonywanie misji. Specjalny surowiec służy też do rekrutowania lordów zapewniających bonusy na polu walki pokroju o 20 proc. zwiększonej siły broni czy 40 proc. dodatkowego pancerza.

Czytaj więcej...

Obecność Skavenów w Total War: Warhammer 2 była chyba najgorzej ukrywaną tajemnicą w historii Creative Assembly - choć twórcy nie chcieli oficjalnie wyjawić, że jedną z grywalnych frakcji będą popularne szczuro-stwory, to jednocześnie mocno sugerowali ich obecność w materiałach promocyjnych. Niedawno w siedzibie studia zaprezentowano nam gotową armię gryzoni, a także zdradzono sekrety działania pozostałych stronnictw.

Gameplay z Total War: Warhammer 2 przybliża Wysokie Elfy

Studio Creative Assembly opublikowało materiał prezentujący fragmenty rozgrywki ze strategii Total War: Warhammer 2. W filmie pokazano przykładowe starcie rozegrane z perspektywy Wysokich Elfów.

Ugrupowanie stanęło do walki z Jaszczuroludźmi, starając się obronić Mosquito Swamps - wykorzystywane do świętych rytuałów miejsce, które zlokalizowane jest na terenie krainy Lustria.

Elfią armią dowodził książę Tyrion, czyli jeden z dwóch legendarnych lordów frakcji. W przedstawionej bitwie stronnictwo dysponowało potężnymi jednostkami latającymi w formie dwóch feniksów - lodowego oraz ognistego. Bestii bronili wyposażeni w halabardy strażnicy.

Czytaj więcej...

Potyczka z kampanii w obszernym gameplayu z Total War: Warhammer 2

W sieci pojawił się nowy materiał ze strategii Total War: Warhammer 2. Film prezentuje pierwsze starcie rozegrane w produkcji tworzonej przez studio Creative Assembly.

Materiał opublikowany przez użytkownika serwisu YouTube o pseudonimie WarriorsofSparta przedstawia bitwę pomiędzy Jaszczuroldźmi a Wysokimi Elfami. Fragment potyczki pokazano w niedawnym zwiastunie.

Starcie toczone jest w ramach misji z kampanii fabularnej. Stawką jest tajemniczy portal zwany Fallen Gates.

Czytaj więcej...

Jaszczury na dinozaurach - graliśmy w Total War: Warhammer 2

Jak sequel urozmaica formułę rozgrywki.

Podczas pokazu Total War: Warhammer 2 wzięliśmy udział w starciu dwóch starożytnych potęg - Jaszczuroludzi i Elfów Wysokiego Rodu. Wspinaczka po schodach przedwiecznej piramidy w deszczu strzał sama w sobie dostarczyła sporo emocji, choć nie były to jedyne pozytywne wrażenia z demonstracji.

Lizardmeni w akcji w trailerze Total War: Warhammer 2

Sega przygotowała trzeci trailer strategii Total War: Warhammer 2, koncentrując się na jednej z nowych ras w drugiej odsłonie serii - Lizardmenach, czy też Jaszczuroludziach.

Materiał powstał podobno „na silniku”. Nie prezentuje samej rozgrywki, lecz ujęcia do złudzenia przypominające latające stwory z filmu „Avatar” od Jamesa Camerona.

Są też sceny ogromnych potyczek z lotu ptaka, dinozaury, podniebne akrobacje oraz broniące się Wysokie Elfy, kolejna z wprowadzanych w tej części armii.

Czytaj więcej...