Far Cry New Dawn Poradniki

Far Cry New Dawn - wyprawa: Elektrownia Walking Horse

Wyprawa na poziomie pierwszym - zabierz paczkę bandytom z Tennessee.

Ostatnia ekspedycja ma miejsce na terenie dawnej elektrowni jądrowej w stanie Tennessee. Jest to w dużej mierze płaski teren, otoczony lasem. Helikopter wyląduje w niedalekiej odległości od budynków elektrowni. Bez obaw przedostań się do płotu kompleksu i kieruj się w stronę budynku z wydobywającym się różowym dymem (1).

Far Cry New Dawn - wyprawa: Wrak międzynarodowej stacji kosmicznej

Wyprawa na poziomie pierwszym - ukradnij paczkę bandytom w stanie Nevada.

Kolejną wyprawę rozpoczniesz na zachód od miejsca docelowego. Paczka znajduje się we wraku stacji kosmicznej - lokalizację celu ułatwi ci raca z różowym płomieniem (1). Punkt ewakuacyjny znajduje się na południe od konstrukcji (2). Misji nie ułatwia ukształtowanie terenu i mała ilość zieleni, dlatego w trakcie przemieszczania się korzystaj z osłon.

Far Cry New Dawn - wyprawa: Wrak samolotu rządowego

Wyprawa na poziomie pierwszym: ukradnij paczkę bandytom w Iowa.

Kolejną ekspedycję wykonasz na terenie Iowa, gdzie znajduje się wrak samolotu rządowego. Zwróć uwagę, że obszar misji to teren leśny, który może ułatwić ci kamuflaż. Misję rozpoczniesz na północ od wraku. Podążaj w kierunku różowej racy (1), żeby dokonać dokładniejszego rozpoznania terenu wokół samolotu.

Far Cry New Dawn - wyprawa: Wyspa Alcatraz

Wyprawa na poziomie pierwszym - zabierz paczkę bandytom z więzienia w Kalifornii.

Misję na terenie Alcatraz rozpoczynasz na południowym cyplu wyspy. W północnej części zobaczysz górujące nad okolicą więzienie oraz różowy dym (1), sugerujący położenie paczki. Kieruj się w stronę kompleksu, uważając na pojedynczych, zmotoryzowanych bandytów.

Far Cry New Dawn - wyprawa: Park rozrywki Five Stars

Wyprawa na poziomie pierwszym - ukradnij paczkę z parku rozrywki w Luizjanie.

Kolejną wyprawę odbędziesz na terenie Luizjany. Roger Cadoret odstawi cię w pobliżu parku rozrywki Five Stars. Twój punkt startowy to początek kolejki, z której masz widok na lunapark. Podążaj torami przed siebie i przeskakuj kilkukrotnie nad przepaścią (1). W końcu dotrzesz do końca kolejki, gdzie znajduje się początek tyrolki. Zanim udasz się na dół, skorzystaj z lornetki i oznacz przeciwników.

Far Cry New Dawn - wszystkie wyprawy: przebieg misji, przygotowania

Porady na rozpoczęcie i przetrwanie ekspedycji.

Wyprawy (ekspedycje) to nowość w Far Cry New Dawn. W tym trybie twoim zadaniem jest wykradnięcie bandytom paczki z zapasami. Akcja każdej wyprawy toczy się poza Hope County, w jednym z siedmiu miejsc w różnych zakątkach Ameryki Północnej.

Far Cry New Dawn - mapa: skarby

Lokalizacje wszystkich skarbów w Hope County.

W trakcie eksploracji Hope County możesz natrafić na lokacje, w których są ukryte skarby. Każde poszukiwanie ukrytych zapasów i magazynów talentów wiąże się z realizacją misji, do których warto się odpowiednio przygotować. Łącznie możesz dotrzeć do dziesięciu skarbów. Lokalizację każdego z nich zamieściliśmy na poniższej mapie.

Far Cry New Dawn - mapa: posterunki

Lokalizacje wszystkich posterunków bandytów w Hope County.

Ważnymi punktami na mapie są posterunki, czyli siedziby bandytów. Na terenie Hope County odnajdziesz łącznie dziesięć takich miejsc. Posterunki możesz odbijać, zdobywając w ten sposób etanol. Poniżej przedstawiamy mapę z naniesionymi lokalizacjami obozów bandytów.

Far Cry New Dawn - mapa: ptaki

Lokalizacja legowisk orłów i kaczek na terenie Hope County.

Polowania na ptaki to dobry sposób na pozyskiwanie piór, które wymienisz na miedź. Na terenie Hope County spotkasz kury czy indyki, ale to kaczki i orły (bieliki amerykańskie) tworzą legowiska. Skorzystaj z poniższej mapy z lokalizacjami miejsc lęgowych tych ptaków.

Far Cry New Dawn - mapa: ryby

Lokalizacja łowisk na terenie Hope County.

Wędkarstwo to jeden ze sposób pozyskiwania łupów, które wymienisz na materiały rzemieślnicze. Na terenie Hope County złowisz sześć ryb, które nie są drapieżnikami: wiosłonosa, troć, pstrąga tęczowego, bassa wielko- i małogębowego oraz czawyczę. Zdobądź wędkę i wyrusz na łowy w miejsca, które oznaczyliśmy na poniższej mapie.

Far Cry New Dawn - mapa: zwierzyna łowna

Wykaz legowisk dzikich zwierząt na terenie Hope County.

Oprócz monstrualnych zwierząt i drapieżników, na terenie Hope County spotkasz zwierzęta, które zwykle będą unikać spotkania z człowiekiem. Wśród nich wyróżniamy byki, bizony, łosie, wapiti, karibu, jelenie wirgińskie, widłorogi oraz dziki. Poniżej przedstawiamy mapę legowisk dzikich zwierząt.

Far Cry New Dawn - mapa: drapieżniki

Mapa legowisk drapieżników w Hope County.

Walka z drapieżnikami w grze to nie tylko sposób na przetrwanie, ale również metoda na pozyskiwanie materiałów rzemieślniczych. W trakcie eksploracji Hope County spotkasz wiele zwierząt, które będą chciały walczyć z twoją postacią. Poniżej przedstawiamy lokalizację legowisk drapieżników - dzikich psów, wilka szarego, pumy, rosomaka, niedźwiedzia grizzly, niedźwiedzia czarnego oraz rybę-demona.

Far Cry New Dawn - mapa: monstrualne zwierzęta

Lokalizacje legowisk monstrualnych pum, niedźwiedzi, dzików i bizonów.

Monstrualne zwierzęta to największe wyzwania łowieckie w grze. Warto na nie polować, aby zdobyć skóry, które wymienisz na cenne materiały rzemieślnicze: płytki drukowane oraz włókno węglowe. Ten rodzaj zwierzyny rozpoznasz po złotym, elitarnym pasku zdrowia i zielonych naroślach na ciele. Poniżej przedstawiamy lokalizacje legowisk czterech monstrualnych zwierząt: pum, bizonów, niedźwiedzi i dzików.

Far Cry New Dawn - Tysiąc słów

Misja poboczna: poszukiwanie miejsc z starych fotografii.

Aby rozpocząć tę misję, udaj się do Prosperity i wejdź do głównego budynku bazy. Po prawej stronie od wejścia zobaczysz schody na piętro. Wejdź nimi na górę, gdzie znajduje się pianino oraz szafka. Na meblu zobaczysz pudełko po butach. Przeszukaj jego zawartość.

Far Cry New Dawn - Audiofil

Misja poboczna: odnajdź wszystkie odtwarzacze muzyki w Hope County.

Tę misję odblokujesz przez znalezienie jednego z dziesięciu odtwarzaczy muzyki na obszarze gry. Odnalezienie wszystkich przedmiotów wymaga pozyskania talentów: Kotwiczka, Palnik i Otwieranie zamków. Poszukiwania ułatwi ci dźwięk dobiegający ze słuchawek odtwarzacza oraz biała ikona z informacją o pozostałej odległości do celu.

Far Cry New Dawn - Gina: Gdzie matek sześć…

Misja poboczna: pomóż Ginie w morderczym wyścigu.

Aby rozpocząć tę misję, pomóż Sharky'emu. Następnie udaj się do Prosperity (punkt A na mapie poniżej) i porozmawiaj z nim, aby rozpocząć misję uwolnienia Giny. Zanim wyruszysz z bazy, uzupełnij amunicję oraz uzbrój się m.in. w wyrzutnię rakiet. Przydatne też będą Koktajle Mołotowa oraz zdalne ładunki wybuchowe. Nie zapomnij o spluwie do wynajęcia, np. Hurku.

Tę misję rozpoczniesz na terenie Klatki mechanika (punkt A na mapie poniżej), w pobliżu posterunku o nazwie Knajpa (punkt B). Obie lokacje są położone na północny wschód od Prosperity (punkt C). Udaj się do celu i pozbądź się niewielkiej grupy bandytów, która pilnuje to miejsce. Jeden z nich stoi obok bramy, a trzech pozostałych patroluje teren.

Far Cry New Dawn - zakończenie: Dusza Ethana

Misja główna: uwolnij Ethana od grzechu.

Misję rozpoczniesz automatycznie po ukończeniu zadania Remedium na kłopoty. Zanim udasz się do Sanktuarium Josepha (punkt A na mapie poniżej), wróć do Prosperity (punkt B na mapie poniżej) lub jakiegokolwiek odbitego posterunku i uzupełnij brakującą amunicję, apteczki, granaty dymne oraz zwykłe granaty. Możesz także wziąć ze sobą wyrzutnię rakiet.

Far Cry New Dawn - Remedium na kłopoty

Misja główna: zmierz się z bliźniaczkami.

Po ukończeniu zadania Derby jeździeckie udaj się w dowolne miejsce na mapie. Wkrótce odezwie się do ciebie Kim Rye, która opowie ci o ataku bliźniaczek na osadę Nowego Edenu. W ten sposób rozpoczniesz misję Remedium na kłopoty. Zanim udasz się do wioski, przygotuj wyposażenie i zrób zapas apteczek.

Far Cry New Dawn - Derby jeździeckie

Misja główna: wygraj wyścig na śmierć i życie.

Kolejne zadanie rozpoczniesz jakiś czas po ukończeniu misji Robota od środka. Wystarczy, że po zakończeniu poprzedniego zadania udasz się w dowolnym kierunku, a Irwin sam odezwie się do ciebie z propozycją startu w wyścigach. Przed misją warto zaopatrzyć się w wyrzutnię rakiet i duży zapas apteczek.

Far Cry New Dawn - Robota od środka

Misja główna: pozbądź się nadzorcy Farmy amunicji.

Po zakończeniu misji Przez wyżymaczkę rozpoczniesz automatycznie nowe zadanie. Udaj się daleko na wschód od Prosperity (punkt A na mapie poniżej), aby porozmawiać z Irwinem w pobliżu Tunelu z rupieci (punkt B na mapie poniżej). Przed rozpoczęciem misji warto pozyskać talenty związane z Eliminacją bandytów co najmniej trzeciej rangi.

Far Cry New Dawn - Powrót do domu. Przez wyżymaczkę

Misja główna: znajdź Rusha i pomóż sojusznikom.

Po drugim ulepszeniu Prosperity dostaniesz informację o kolejnym zadaniu. Udaj się do bazy (punkt A na mapie poniżej) i porozmawiaj z Kim. Okaże się, że Rush nie wrócił ze zwiadu. Po rozmowie wyjdź poza mury Prosperity i udaj się w dowolnym kierunku. Po pewnym czasie odezwie się do ciebie Mickey, która poinformuje o miejscu przetrzymywania mężczyzny. Misja automatycznie się zakończy i rozpoczniesz zadanie Przez wyżymaczkę.

Far Cry New Dawn - talenty i Dar Edenu

Umiejętności postaci, punkty talentów oraz Dar Edenu.

W Far Cry New Dawn umiejętności twojego bohatera to talenty. Znajdziesz je w menu w zakładce Talenty (1). Na początku gry masz do dyspozycji 25 zdolności (2). Niektóre z nich możesz rozwijać po pozyskaniu (3), np. zwiększając dzięki temu kondycję postaci. Wybrane talenty odblokowują możliwość zdobycia innych (4). Po ukończeniu misji Sekret Josepha będziesz mieć do dyspozycji pięć dodatkowych talentów (5).

Far Cry New Dawn - Ulepsz Prosperity, cz. 2

Misja główna: ulepsz bazę na prośbę Rusha.

Przed rozpoczęciem części trzeciej musisz dokonać ulepszeń Prosperity. Misję Ulepsz Prosperity rozpoczniesz, jeżeli wciąż masz specjalistów do uratowania, a baza jest na poziomie drugim.

Far Cry New Dawn - Sekret Josepha

Misja główna: odkryj siebie pod okiem Josepha.

Po zakończeniu misji W błogość możesz przystąpić od razu do realizacji kolejnego zadania. Akcja misji toczy się na terenie Sanktuarium Josepha (punkt A na mapie poniżej), daleko na północ od Prosperity (punkt B na mapie poniżej). Po dotarciu do kryjówki Josepha wyjdź na brzeg i podążaj skalną ścieżką w górę. Znacznik misji doprowadzi cię do budynku - skieruj się do jego wejścia i obejrzyj sekwencję filmową.

Far Cry New Dawn - W Błogość

Misja główna: płyń na północ, żeby znaleźć Josepha.

To zadanie rozpocznie się automatycznie po zakończeniu misji Ogień Edenu. Udaj się do Nowego Edenu (punkt A na mapie poniżej) po wytyczne od Ethana. W trakcie tej misji ponownie skorzystasz z łuku. Warto wcześniej rozwinąć obiekty Punkt Medyczny, aby mieć większy pasek zdrowia. Nie zapomnij o odnowieniu zapasu apteczek.

Far Cry New Dawn - Ogień Edenu

Misja główna: przywróć Płomień Edenu na prośbę Ethana.

Po ukończeniu zadania Proroctwo udaj się z powrotem do Nowego Edenu (punkt A na mapie poniżej), aby zacząć misję Ogień Edenu. Przenieś się daleko na północ od Prosperity (punkt B na mapie poniżej). Podejdź do drewnianej bramy osady i obejrzyj krótką sekwencję filmową, w trakcie której dostaniesz się na teren edeniarzy.

Far Cry New Dawn - Sekret Nowego Edenu. Proroctwo

Misja główna: udaj się po pomoc do edeniarzy.

Tę misję automatycznie rozpoczniesz po wykonaniu zadaniu Oblężeni. Musisz udać się na północny-wschód od Prosperity (punkt A na mapie poniżej), do siedziby Nowego Edenu (punkt B na mapie poniżej), żeby nawiązać nowy sojusz przeciwko bandytom. Osadę edeniarzy znajdziesz na północny zachód od posterunku Knajpa (punkt C na mapie poniżej).

Far Cry New Dawn - wyprawa: Most Navajo

Wyprawa na poziomie pierwszym - ukradnij paczkę bandytom z Arizony.

Tym razem akcję przeciwko bandytom rozpoczniesz na terenie Arizony. Roger wysadzi cię na wzgórzu w pewnej odległości od mostu. Z miejsca zrzutu udaj się w kierunku południowym do różowego budynku (1). Stamtąd dobrze oznaczysz wrogów i zorientujesz się w topografii terenu. Paczkę znajdziesz po drugiej stronie, w budynku z odpaloną racą (2). Po jej zabraniu uciekniesz jeszcze dalej w kierunku południowym (3).

Far Cry New Dawn - wyprawa: Okręt Jej Królewskiej Mości MacCoubrey

Wyprawa na poziomie pierwszym - ukradnij paczkę ze statku.

Twoim zadaniem jest wykradnięcie paczki bandytom, którzy zajęli okręt marynarki wojennej. Roger wysadzi cię w pewnej odległości od statku, na cyplu z latarnią morską. Wykorzystaj swoje aktualne położenie do przyjrzenia się, jak wygląda sytuacja na okręcie. Dobrze mieć ze sobą broń do cichych działań.

Far Cry New Dawn - odblokowywanie misji i prowadzenie fabuły

Jak rozpoczynać misje fabularne i poboczne.

W Far Cry New Dawn wspierasz mieszkańców Prosperity w walce z bandytami. Gra fabularnie dzieli się na trzy części. Niezależnie od misji fabularnych, które są związane z głównym wątkiem, możesz wykonywać zadania poboczne.

Far Cry New Dawn - To dopiero rozrywka

Misja główna: pomóż bandycie Irwinowi.

Kolejną misję fabularną rozpoczniesz po misji Oblężeni, na moście (punkt A na mapie poniżej) nieopodal Jamy kościołamacza (punkt B na mapie poniżej) i posterunku Magazyn (punkt C na mapie poniżej). Musisz wyruszyć na północny-wschód od Prosperity (punkt D na mapie poniżej). Upewnij się, że masz odblokowany i rozwinięty talent Więcej obrażeń zadawanych pięściami. Przydadzą ci się także dodatkowe apteczki.

Far Cry New Dawn - Hurk: Dni pomyłek

Misja poboczna: pomóż Hurkowi odzyskać samochód.

Tę misję rozpoczniesz daleko na wschód od Prosperity (punkt A na mapie poniżej). Punkt startowy znajduje się nieopodal posterunku bandytów Kemping (punkt B na mapie poniżej). Przed Świńskim tunelem (punkt C na mapie poniżej) spotkasz Hurka, z którym musisz porozmawiać. W trakcie misji będziesz uciekać bandytom, więc upewnij się, że masz ze sobą zapas apteczek.

Far Cry New Dawn - mapy wywiadowcze: skrytki, skarby, odtwarzacze, zwierzęta

Mapy ze skrytkami, skarbami, odtwarzaczami muzyki, zwierzętami.

Od początku gry masz możliwość zakupu specjalnych map, dzięki którym poznasz miejsca ulokowania dwóch rodzajów materiałów rzemieślniczych. Ulepszając obiekt Kartografia w Prosperity uzyskasz dostęp do kolejnych map, znacznie ułatwiających eksplorację.

Far Cry New Dawn - wytwarzanie broni i amunicji

Jak stworzyć broń oraz amunicję. Praca ze stołem warsztatowym.

W Far Cry New Dawn nie masz możliwości zakupu broni. Możesz ją zabrać martwym bandytom, otrzymać w ramach realizacji zadania lub samodzielnie wytworzyć. W tym ostatnim przypadku musisz udać się do stołu warsztatowego - jeden znajdziesz w Prosperity, a pozostałe odnajdziesz na terenie przejętych posterunków lub w wybranych lokacjach.

Far Cry New Dawn - Oblężeni

Misja główna: obroń Prosperity przed bandytami.

Tę misję rozpoczniesz po ulepszeniu Prosperity do poziomu drugiego. Aby zacząć zadanie, znajdź Rusha na terenie Prosperity i porozmawiaj z nim. Upewnij się, że masz odpowiedni zasób amunicji i właściwą broń. Przydadzą się karabiny szturmowe, wyrzutnie rakiet oraz granaty dymne i koktajle Mołotowa.

Far Cry New Dawn - Ulepsz Prosperity

Misja główna: ulepsz bazę z pomocą specjalistów.

Po ukończeniu zadania Ucieczka możesz uruchomić zadanie Ulepsz Prosperity. Misję rozpoczniesz, jeżeli twoja baza wciąż jest na poziomie pierwszym. W przeciwnym przypadku przejdziesz od razu do zadania Oblężenie.

Aby sprowadzić Grace Armstrong do Prosperity, udaj się na Farmę resztek (punkt A na mapie poniżej), na północny wschód od bazy (punkt B na mapie poniżej). Przed rozpoczęciem misji upewnij się, że masz pozyskany talent Kotwiczka. Warto wziąć ze sobą spluwę do wynajęcia, która wesprze twojego bohatera w walce z bandytami.

Far Cry New Dawn - misja specjalisty (Selene): Głębokie wody

Pomóż Selene odzyskać zestaw polowy.

Kolejną misję związaną ze specjalistami rozpoczniesz w Grobie inkwizytora (punkt A na mapie poniżej). To lokacja położona na północ od Prosperity (punkt B na mapie poniżej). Przed tym zadaniem upewnij się, że masz wykupiony talent Większa pojemność płuc, który umożliwi ci dłuższe nurkowanie pod wodą i dłuższe bieganie. Przygotuj się także do starć ze zwierzętami takimi jak rosomak czy krokodyl.

Far Cry New Dawn - misja specjalisty (Bean): Kiepska passa

Pomóż Beanowi, założycielowi Wikibeanii.

Bean to pierwszy specjalista do zrekrutowania. Znajdziesz go na północ od Prosperity (punkt A na mapie poniżej) w miejscu Wikibeania (punkt B na mapie poniżej). Jeżeli jesteś na początku gry, uważaj na dzikie psy, które wałęsają się po okolicy.

Far Cry New Dawn - Ucieczka

Misja główna: pomóż Thomasowi Rushowi w ucieczce z kopalni Blacklung.

Tę misję możesz rozpocząć od razu po wykonaniu zadania Przygotuj się. Aby zacząć, w głównej siedzibie w Prosperity (punkt A na mapie poniżej) podejdź do Kim Rye. Dotarcie do Kim ułatwi ci złota ikona z gwiazdką w środku. Wysłuchaj opowieści kobiety o bazie - dowiesz się w niej o miejscu przetrzymywania Thomasa Rusha.

Far Cry New Dawn - jak szybko zdobywać punkty talentów

Efektywne zdobywanie punktów do odblokowywania umiejętności.

Do odblokowywania talentów potrzebujesz specjalnych punktów. Pozyskasz je, zdobywając specjalne magazyny talentów oraz realizując wyzwania. Magazyny znajdziesz razem ze skarbami. Część z nich jest położona stosunkowo blisko Prosperity i są stosunkowo łatwe do odnalezienia. Znajdź poniższe skarby, żeby zdobyć dodatkowe punkty talentów:

Far Cry New Dawn - jak zdobyć wędkę i łowić ryby

Wędkarstwo i skuteczny połów ryb.

Wędkowanie w Far Cry New Dawn to dobre źródło łupów do wymiany na materiały rzemieślnicze, dlatego warto zaopatrzyć się jak najszybciej w wędkę. Wystarczy wykupić talent Wędka - narzędzie pracy trafi do ostatniego slotu w kole broni. Wędkę możesz wybrać także przez wciśnięcie klawisza 8.

Far Cry New Dawn - ukryte zapasy: poszukiwania

Jak poszukiwać skrytek z zapasami preppersów.

W trakcie eksploracji spotkasz wiele lokacji zawierających zapasy. Wśród nich znajdziesz miejsca ze skrytkami preppersów z ukrytymi materiałami rzemieślniczymi. Każda z nich jest dedykowana jednemu rodzajowi surowca, który także odpowiada za ikonę symbolizującą lokalizację w widoku Mapy. W ramach tego podziału wyróżniamy lokacje:

Far Cry New Dawn - poszukiwanie skarbu: Ratownicy toną

Zabierz skarb z niebezpiecznych Wodospadów Niedoli.

Poszukiwania następnego skarbu rozpoczniesz u stóp Wodospadów Niedoli (punkt A na mapie poniżej). Miejsce znajdziesz w niedalekiej odległości od posterunku Magazyn (punkt B na mapie poniżej). Nieco dalej znajduje się Zagadka Skylar, czyli Rybna zagadka. Przed rozpoczęciem misji upewnij się, że masz odblokowany talent Kotwiczka i Większa pojemność płuc. Dodatkowo sprawdź, czy twoja postać jest gotowa na zmierzenie się z dziką zwierzyną trzeciego poziomu.

Far Cry New Dawn - poszukiwanie skarbu: Niech płoną

Znajdź skarb w Zębowej kaplicy.

Ten skarb odszukasz daleko na wschód od Prosperity, na terenie Zębowej kaplicy (punkt A na mapie poniżej). Lokację znajdziesz w pobliżu posterunku Kemping (punkt B na mapie poniżej). W trakcie poszukiwań skarbu będziesz walczyć z ludźmi i zwierzętami. Przed dotarciem na miejsce upewnij się także, że potrafisz wzniecić ogień.

Daleko na wschodzie znajdziesz kolejny skarb. Misję poszukiwawczą (punkt A na mapach poniżej) rozpoczniesz na północny zachód od najbardziej wysuniętego na wschód posterunku Kemping (punkt B na mapie poniżej). Początek misji znajduje się w jaskini opanowanej przez wilki, pozbądź się ich. W kryjówce znajdziesz żółtą skrzynkę z notatką, dzięki której zaczniesz poszukiwania.

Far Cry New Dawn - poszukiwanie skarbu: Palące dusze

Spal edeniarzy na stosie pogrzebowym.

Na wschód od posterunku Magazyn (punkt A na mapie poniżej) znajdziesz kolejne łupy. Ich lokalizacja to Stos pogrzebowy Edenu (punkt B na mapie poniżej), daleko na północny-wschód od Prosperity. Miejsce jest regularnie nawiedzane przez wilki, więc przygotuj się na starcie ze zwierzętami. Upewnij się, że posiadasz talent Palnik lub nosisz ze sobą broń zapalającą.

Far Cry New Dawn - poszukiwanie skarbu: Najlepiej wyłożony plan

Poszukiwania łupów na moście kolejowym.

Ten skarb znajdziesz w centralnej części mapy, na północny wschód od Prosperity. Przed rozpoczęciem poszukiwań upewnij się, że masz odblokowany talent Kotwiczka. Aby znaleźć skarb, musisz dotrzeć w okolice mostu kolejowego (punkt A na mapie poniżej) na wschód od posterunku Magazyn (punkt B na mapie poniżej).

Kolejne poszukiwania skarbu prowadzą na teren Złomowiska Nadine, na północny wschód od Prosperity. Lokację (oznaczoną niebieską kropką na mapie poniżej) opanowała niewielka grupa bandytów, której należy się pozbyć, żeby nie utrudniała poszukiwań łupów.

Miejsce ukrycia kolejnego skarbu znajdziesz daleko na wschód od Prosperity. Zanim udasz się do Atelier Zilon (zaznaczone niebieską kropką na mapie poniżej), które opanowali bandyci, upewnij się, że masz odblokowany talent Kotwiczka. Po dotarciu na miejscu pozbądź się wrogów, żeby nie przeszkadzali w poszukiwaniach skarbu.

Na kolejną zagadkę natkniesz się w górach, na północ od Prosperity. W tej okolicy znajduje się Mordownia, na terenie której uratujesz psa Timbera (punkt A na mapie poniżej), a także posterunek bandytów do przejęcia. Musisz udać do lokacji zwanego Zagadką Skylar (punkt B na mapie poniżej).

Far Cry New Dawn - poszukiwanie skarbu: Poza kontrolą

Wejdź do bunkra na terenie Krypty Parkera.

Kolejny skarb znajdziesz na północny-wschód od Prosperity. Lokalizacja łupu to Krypta Parkera, która składa się ze zrujnowanego domu oraz dziwnej maszyny elektrycznej, zabezpieczającej wejście do bunkra.

Far Cry New Dawn - przejmowanie cysterny z etanolem i uwalnianie zakładników

Dostarcz etanol Prosperity z kradzionej cysterny oraz odbij niewinnych cywilów.

Wśród losowych zdarzeń spotkasz się z kradzieżą cysterny oraz odbijaniem zakładników. W obu przypadkach musisz trzymać się głównych traktów, a szybko natrafisz na jedną z tych aktywności. Kradzież cystern bandytów to sposób na zdobycie etanolu. Dzięki uwalnianiu więźniów wzbogacisz się o cenne punkty talentów i utrudnisz życie wrogom.

Far Cry New Dawn - przejmowanie posterunków i walka z bandytami

Wszystko o przejmowaniu obozów bandytów.

Podstawą funkcjonowania Prosperity są regularne dostawy etanolu, a jednym z jego źródeł są rozsiane po całej mapie posterunki bandytów (1). Jeżeli znajdziesz się nieopodal jednego z nich, gra zasugeruje jego krwawe przejęcie. W widoku Mapy możesz podejrzeć potencjalne nagrody za wykonanie zadania.

Far Cry New Dawn - poszukiwanie skarbu: Komu bije dzwon

Poszukiwanie skarbu w Ośrodku Kieł.

Jeden ze skarbów znajduje się stosunkowo blisko Prosperity, w położonym na północ ośrodku Kieł (oznaczony niebieskim punktem na mapie poniżej). Przed rozpoczęciem poszukiwań warto nająć sojusznika i skuteczną broń na duże, wyższe rangą drapieżniki. Po dotarciu na miejsce zauważysz ruiny kościoła, które są chronione przez kilku bandytów, w tym snajpera na dachu budynku. Wyeliminuj ich w pierwszej kolejności.

Cennym źródłem surowców i talentów są skarby. W Far Cry New Dawn znajdziesz dziesięć skrytek z kosztownościami. Warto rozmawiać z napotykanymi zwiadowcami, którzy są często w posiadaniu informacji o przybliżonej lokalizacji danego skarbu. Każde z takich miejsc rozpoznasz na mapie dzięki zielonej ikonie w kształcie diamentu (1).

Far Cry New Dawn - Horacy: Pokochać dzika

Misja poboczna: uwolnij dzika Horacego, przyszłego kła do wynajęcia.

Punkt rozpoczęcia misji to Farma Elsinore (oznaczona niebieskim puntem na poniższej mapie), którą znajdziesz w górach na północy. Przed dotarciem na miejsce upewnij się, że masz odpowiednią ilość amunicji i broni. Warto wziąć ze sobą spluwę do wynajęcia - Timber szybko oznaczy nam wrogów, ale w walce będzie mało skuteczny. Pastor Jerome albo Carmina sprawdzą się lepiej w starciu.

Far Cry New Dawn - Nana: Pazury kruka, oczy orła

Misja poboczna: zwerbuj Nanę na listę spluw do wynajęcia.

Kolejną sojuszniczkę znajdziesz na północy w miejscu o nazwie Stanowisko Nany (oznaczone na poniższej mapie niebieskim puntem). Przed rozpoczęciem tej misji warto zatrudnić strzelającego kompana. Przydatne także będą talenty: „Gotów do boju”, dzięki któremu przeładujesz broń w trakcie celowania oraz „Zaawansowane eliminacje”, które umożliwiają bezpośrednie rozprawianie się z wrogami drugiej rangi.

Far Cry New Dawn - Timber: Człowiek psu psem

Misja poboczna: uwolnij psa Timbera, przyszłego kła do wynajęcia.

Kolejnego sojusznika znajdziesz na terenie Mordowni, lokacji położonej na północny wschód od Prosperity (zaznaczona niebieskim punktem na mapie poniżej). To ogrodzony płotem kompleks, w którym bandyci trzymają psy na mięso. Na misję warto wziąć ze sobą sojusznika, który będzie wsparciem w walce z przeciwnikami.

Far Cry New Dawn - Jerome: Jerome wraca do domu

Misja poboczna: Uwolnij pastora Jerome'a z rąk bandytów.

Kolejną misję związaną ze spluwami do wynajęcia rozpoczniesz na wschód od Prosperity, na terenie Punktu obserwacyjnego Ramone'a (zaznaczony niebieską kropką na mapie poniżej). Warto wcześniej zabrać ze sobą np. Carminę do pomocy w walce. Po dotarciu do celu usłyszysz wołanie o pomoc.

Far Cry New Dawn - Przygotuj się

Misja główna: spersonalizuj swojego bohatera.

Po ukończeniu misji Znajdź nadzieję możesz rozpocząć kolejne zadanie. Od tej pory każdą misję rozpoczniesz, gdy zbliżysz się lub porozmawiasz z osobą, nad którą widnieje specjalne oznaczenie - żółty pentagon z białą gwiazdką w środku. W tym przypadku porozmawiaj z nieopodal stojącą Carminą, aby rozpocząć misję.

Far Cry New Dawn - Znajdź nadzieję

Misja główna: poszukiwanie drogi do Prosperity.

Misję rozpoczniesz po ukończeniu pierwszego zadania, Wyczołgując się z wraku. Po wydostaniu się z wody twoim zadaniem jest dotarcie do bazy Prosperity. Razem z Carminą, nowo poznaną postacią niezależną, idź zgodnie z biegiem rzeki.

Far Cry New Dawn - Wyczołgując się z wraku

Misja główna: ucieczka z miejsca katastrofy.

Przed rozpoczęciem gry wybierz budowę ciała twojej postaci. W tym celu wystarczy najechać na jedną z dwóch propozycji do wyboru i potwierdzić ostateczną decyzję. Gra poprosi jeszcze o wybór poziomu trudności. Do wyboru są trzy opcje:

Far Cry New Dawn - spluwy i kły do wynajęcia: jak werbować i używać

Wszystko o werbowaniu i korzystaniu z usług żołnierzy oraz zwierząt.

W Far Cry New Dawn możesz przejść kampanię samodzielnie lub w trybie kooperacji z postacią niezależną. Jeden z ośmiu towarzyszy do wyboru wesprze cię w walce, a jeżeli odniesiesz poważne obrażenia, to postawi twoją postać na nogi. Na wyższych poziomach trudności odczujesz, że wynajęty żołnierz jest niemałym ułatwieniem w grze.

Far Cry New Dawn - łupy zwierzęce i materiały rzemieślnicze

Wykaz łupów zwierzęcych, które wymienisz na materiały rzemieślnicze.

Każde zabite zwierzę - ssak, ptak, gad czy ryba - jest źródłem łupów, które wymienisz na materiały do tworzenia broni i pojazdów. Niektóre surowce uzyskasz przez wymianę tylko jednego rodzaju zdobyczy. Wymiany skór dokonasz u Handlarza lub przy dowolnym stole warsztatowym, wybierając kategorię Handluj łupem.

Far Cry New Dawn - otwieranie sejfów: metody i sposoby

Trzy sposoby na otwieranie sejfów.

W trakcie gry napotkasz wiele miejsc, w których znajdziesz sejfy. Wśród nich wyróżniamy lokacje z ukrytymi zapasami, skarbami czy posterunki. Sejfy zawierają cenne materiały rzemieślnicze, a do ich otwierania służy palnik, wytrych lub zdalny ładunek wybuchowy.

Far Cry New Dawn - Poradnik, Solucja

Znajdźki i sekrety, opis przejścia, wszystkie misje, porady ogólne i rozwój postaci.

Witamy w solucji i poradniku do Far Cry New Dawn, w którym znajdziesz wskazówki dotyczące mechaniki rozgrywki, fabuły oraz aktywności pobocznych w grze. Dowiesz się, jak rozwijać postać, które talenty warto odblokować na początku gry i jak rozpoczynać nowe misje.