Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Far Cry New Dawn - spluwy i kły do wynajęcia: jak werbować i używać

Wszystko o werbowaniu i korzystaniu z usług żołnierzy oraz zwierząt.

W Far Cry New Dawn możesz przejść kampanię samodzielnie lub w trybie kooperacji z postacią niezależną. Jeden z ośmiu towarzyszy do wyboru wesprze cię w walce, a jeżeli odniesiesz poważne obrażenia, to postawi twoją postać na nogi. Na wyższych poziomach trudności odczujesz, że wynajęty żołnierz jest niemałym ułatwieniem w grze.

Spluwy i kły do wynajęcia tym różnią się od specjalistów, że towarzyszą nam cały czas w trakcie eksploracji. Obecność specjalistów w Prosperity ma wpływ zarówno na statystyki obozu, jak i naszej postaci.


Spluwy do wynajęcia - poziomy umiejętności, rozkazy, obóz treningowy

Dostępnych żołnierzy znajdziesz w menu w widoku Listy (1). Masz do wyboru jedną z ośmiu postaci. Przy każdej z nich znajdziesz podstawowe informacje o towarzyszu (2): imię i nazwisko lub pseudonim, nazwę klasy oraz łączną liczbę zabójstw. Wraz z kolejnymi zabójstwami bohaterzy odblokowują unikalne dla siebie umiejętności (3). Do poziomu drugiego żołnierz musi wyeliminować 15 wrogów, a najwyższy, trzeci, jest dostępny od 40 dokonanych zabójstw.

Wszystkie postacie poza Carminą Rye musisz odblokować (4) wykonując misje poboczne. Carmina deklaruje chęć pomocy od samego początku gry. Aby zatrudnić odblokowanego sojusznika, musisz go przypisać w widoku Listy do drużyny. Po wybraniu postaci wciśnij spację lub przycisk przypisz, który widoczny na kafelku z wizerunkiem towarzysza. Jeżeli zrobisz to poza Prosperity, żołnierz po chwili dołączy do ciebie. Towarzysza broni zwolnisz ponownie wciskając spację lub przycisk zwolnij w widoku Listy.

W trakcie gry możesz wydawać polecenia towarzyszowi. Klawisz G odpowiada za rozkaz ataku lub dotarcia do celu, a klawisz H za opuszczenie pozycji i podążanie za twoją postacią. Jeżeli zajmiesz miejsce pasażera w pojeździe, twój sojusznik zawiezie cię do wybranego punktu, o ile go wyznaczyłeś na np. mapie. Dodatkowo towarzysz będzie naśladować twoje zachowania, w tym skradanie.

  • Na polu walki twój sojusznik może odnieść rany zagrażające życiu.
  • W takiej sytuacji upadnie na ziemię, a nad jego ciałem zobaczysz niebieską ikonę z trupią czaszką (5).
  • Jeżeli na czas nie podbiegniesz i nie dokonasz reanimacji, towarzysz nie będzie mógł walczyć.
  • Dopiero w widoku Listy przywrócisz postać, o ile posiadasz niezbędne materiały: 1 butelkę rozpuszczalnika, 2 sztuki juki i 1 egzemplarz bugenwilli.
  • Wystarczy przytrzymać klawisz F lub wcisnąć przycisk Reanimuj.

Jeżeli twoja postać otrzyma poważne obrażenia i upadnie, sojusznik może ją reanimować. W tym celu musisz wciskać klawisz C i poczekać na towarzysza. Spluwa do wynajęcia postawi cię na nogi, o ile sama nie zostanie poważnie zraniona - w takiej sytuacji gra się kończy i zaczniesz np. misję od ostatniego miejsca zapisu.

Na terenie Prosperity znajduje się Obóz Treningowy, który odpowiada za zdrowie i siłę obrażeń spluw do wynajęcia. Zdobywając etanol możesz odblokowywać ulepszenia zwiększające życie i potęgę towarzyszy. Zmian w tej kategorii dokonasz także w menu w widoku Bazy.


Lista spluw i kłów do wynajęcia

Carmina Rye

  • Dostępna od misji: Znajdź nadzieję
  • Klasa: Szturmowiec
  • Cechy charakterystyczne: wsparcie w starciach bezpośrednich, korzysta z krótkiej broni palnej
  • Umiejętność 1. poziomu: Pojazd
  • Umiejętność 2. poziomu: Rzut laską dynamitu
  • Umiejętność 3. poziomu: Rzut 3 laskami dynamitu w szybkiej sekwencji

Pastor Jerome

  • Dostępny od misji: Jerome wraca do domu, Pustkowie Kelletów
  • Klasa: Berserker
  • Cechy charakterystyczne: wysoka skuteczność w starciach bezpośrednich, korzysta ze strzelby
  • Umiejętność 1. poziomu: Pojazd
  • Umiejętność 2. poziomu: Rzut koktajlem Mołotowa
  • Umiejętność 3. poziomu: Korzystanie z amunicji zapalającej

Sędzia

  • Dostępny od misji: Sekret Josepha, Sanktuarium Josepha
  • Klasa: Łowca
  • Cechy charakterystyczne: korzysta z łuku, pozwala na ciche poruszanie się po okolicy bez alarmowania zwierząt, wrażliwy na ogień bandytów
  • Umiejętność 1. poziomu: Ciche poruszanie się pieszo
  • Umiejętność 2. poziomu: Dzikie zwierzęta nie atakują bez powodu
  • Umiejętność 3. poziomu: Strzelanie 3 strzałami jednocześnie

Gina Guerra

  • Dostępna od misji: Gdzie matek sześć…, Prosperity
  • Klasa: Operator broni ciężkiej
  • Cechy charakterystyczne: skuteczne wsparcie w walkach z bandytami, korzysta z lekkiego karabinu maszynowego
  • Umiejętność 1. poziomu: Pojazd
  • Umiejętność 2. poziomu: Nieskończona amunicja
  • Umiejętność 3. poziomu: Korzystanie z amunicji wybuchowej

Nana

  • Dostępna od misji: Pazury kruka, oczy orła, Stanowisko Nany
  • Klasa: Snajper
  • Cechy charakterystyczne: korzysta z broni snajperskiej, dobrze radzi sobie z eliminacją bandytów, a z kolejnymi poziomami pozbywa się ich zza osłon, nie radzi sobie w bliskich starciach z przeciwnikami
  • Umiejętność 1. poziomu: Korzystanie z tłumika
  • Umiejętność 2. poziomu: Widzenie w dymie
  • Umiejętność 3. poziomu: Oddawanie strzałów przez osłony

Hurk Drubman Junior

  • Dostępny od misji: Dni pomyłek, Świński tunel
  • Klasa: RPG
  • Cechy charakterystyczne: korzysta z wyrzutni rakiet, skuteczny w walce z pojazdami i bandytami na odległość, w starciach bliskich szybko ginie
  • Umiejętność 1. poziomu: Pojazd
  • Umiejętność 2. poziomu: Szybsze przeładowanie
  • Umiejętność 3. poziomu: RPG śledzi pojazdy i maszyny latające

Timber

  • Dostępny od misji: Człowiek psu psem, Mordownia
  • Klasa: Zwiadowca
  • Cechy charakterystyczne: mało wytrzymały na ataki wrogów, skupia na sobie uwagę zwierząt, stanowi wsparcie taktyczne - oznacza wrogów i sporadycznie przynosi materiały
  • Umiejętność 1. poziomu: Oznaczanie wrogów, wykopywanie materiałów rzemieślniczych, sporadycznie dostarczanie broni
  • Umiejętność 2. poziomu: Oznaczanie materiałów rzemieślniczych w okolicy
  • Umiejętność 3. poziomu: Ściąganie uwagi zwierząt

Horacy

  • Dostępny od misji: Pokochać dzika, Farma Elsinore
  • Klasa: Twardziel
  • Cechy charakterystyczne: stosunkowo wytrzymały, przyciąga uwagę np. w trakcie odbijania posterunków, rani przeciwników kłami
  • Umiejętność 1. poziomu: Wytrącanie tarczy z rąk wroga
  • Umiejętność 2. poziomu: Samodzielna reanimacja bez udziału gracza
  • Umiejętność 3. poziomu: Niszczycielski szał

Spis treści: Far Cry New Dawn - Poradnik, Solucja

Komentarze

More On Far Cry New Dawn

Najnowsze artykuły