Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gameplay z FIFA 23 pokazuje nowości w rozgrywce. Zobacz zmiany względem poprzednich odsłon

Trochę tego jest.

Electronic Arts właśnie podzieliło się pierwszym dłuższym gameplayem z FIFA 23. Wideo szczegółowo omawia rozgrywkę, a zwłaszcza zmiany względem poprzednich części.

Poniżej skrót najważniejszych innowacji, a wszystkie szczegóły można poznać, klikając tutaj.


HyperMotion 2

Technologia napędzająca animacje w FIFA 22 powraca w nowej odsłonie. Ponownie wykorzystano dane pochodzące z prawdziwych meczów, lecz tym razem było ich dwa razy więcej niż poprzednio.

Na ich podstawie, dzięki uczeniu maszynowemu, „pokazano” grze, jak powinni ruszać się zawodnicy. System jest w stanie tworzyć własne animacje „w locie”, łącząc kilka ruchów w jeden.


Autentyczne piłkarki

FIFA stawia w tym roku mocno na kobiecą piłkę nożną, nie tylko pozwalając grać kobiecymi klubami, ale też „zatrudniając” do pomocy wspomniane HyperMotion 2. Animacje piłkarek w FIFA 23 są więc charakterystyczne właśnie dla tej płci.

Niektóre zawodniczki - jak Sam Kerr - dysponują nawet własnym, wyjątkowym stylem biegania.


Techniczny drybling dla każdego

W FIFA 22 wprowadzono tzw. techniczny drybling, który wykonywało się poprzez przytrzymanie R1. Teraz ten drybling jest „włączony” cały czas, po prostu podczas delikatnych ruchów lewym analogiem pada.

Dodatno też nowe animacje, a EA twierdzi, że poprawiła się też responsywność ruchu.


Odmieniony jockey

Jockey to postawa obronna, którą w serii FIFA od lat uzyskujemy poprzez przytrzymanie L2/LT bez piłki. Tym razem w poprawie systemu pomogło uczenie maszynowe, które podobno poprawiło płynność ruchów i ułatwiło odpowiednie ustawianie się w defensywie.

Celem EA było umożliwienie skontrowania nowego systemu technicznego dryblingu, aby nie był za mocny w okolicach pola karnego.


Trzy typy sprintu, czyli AcceleRATE

Czymże byłaby FIFA bez finezyjnych nazw. AcceleRATE to system, który dzieli wszystkich zawodników na trzy style sprintu, co ma odzwierciedlać sytuacje na prawdziwych boiskach.

Typy przyspieszenia to:

  • Kontrolowany, a więc zwykły - będzie nim dysponowała większość graczy i będzie podobny do tego, co już znamy
  • Wybuchowy - zawodnik szybki na początku, ale potem wytracający prędkość
  • Długi - zawodnik długo uzyskujący maksymalną prędkość, a więc wolno się rozpędzający

Oto pozostałe wybrane zmiany w FIFA 23:

  • Silne strzały, które wykonujemy kombinacją L1+R1+kółko na PlayStation (dawny strzał po ziemi). Bardzo mocne kopnięcia, przy których nie ma jednak asysty celowania;
  • Całkowicie odmienione stałe fragmenty gry (inny sposób strzelania rzutów karnych, wskazanie toru lotu piłki przy rzutach rożnych itp.);
  • Asysta celowania przy strzałach została osłabiona. Celowanie poza światłem bramki może więc sprawić, że zawodnik w ogóle nie trafi;
  • Gracze mogą teraz sami wywołać strzał zewnętrzną częścią stopy (przyciskiem L2/LT);
  • Dodano nowe sztuczki i fałszywe strzały.

Read this next