Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Eurogamer.pl: Prezentacja formatów reklamowych

Aktualne formaty: sierpień 2014.

Poniżej znajdują się wybrane formaty reklamowe na Eurogamer.pl, a pod nimi link do wersji demo. Dokładamy wszelkich starań, aby wciąż udoskonalać naszą ofertę i tworzyć innowacyjne rozwiązania. Prosimy pamiętać, że niektóre formaty zostaną wyświetlone wyłącznie na komputerach, inne tylko na urządzeniach mobilnych.

Najważniejsze cechy:

  • Ograniczona do minimum liczba powierzchni reklamowych;
  • Wszystkie formaty dostępne na stronie głównej i podstronach;
  • Oddzielne, dedykowane formaty dla urządzeń typu desktop i mobile;
  • Możliwość dotarcia także do użytkowników z wtyczką AdBlock w przeglądarce.

Uwaga: W związku ze zmianą systemu obsługi reklam, strona jest w trakcie aktualizacji. Część formatów może nie działać poprawnie.



Formaty desktopowe

Mimo rosnących wyświetleń mobilnych, komputery stacjonarne i laptopy wciąż mają największy udział w ogólnej liczbie wyświetleń strony. Naszym kluczowym formatem jest takeover (w różnych wersjach) oraz welcome screen.


Video-Takeover (Desktop)

W poniższym przykładzie kreacja statyczna została tak wycięta, aby na górze zaprezentować przesyłane na żywo, specjalnie zoptymalizowane wideo. Po przytrzymaniu wskaźnika myszy przez trzy sekundy, uruchomi się okno z właściwym zwiastunem gry oraz dodatkowym bannerem. Istnieje pełna możliwość wykorzystania pasków bocznych, w tym prawego halfpage'a.

Video-Takeover (Przykład: Wolfenstein - The New Order)

Live-Demo: Video-Takeover [Wolfenstein]
Live-Demo: Video-Takeover [Diablo 3]


Welcome Screen (Desktop)

Pełnoekranowa kreacja, uruchamiająca się po wejściu na stronę. Ze względu na specyfikę tego formatu, by nie ograniczać Czytelnikom możliwości korzystania z witryny, Welcome Screen wyświetlamy wyłącznie jeden raz na dobę unikalnemu użytkownikowi.

Welcome Screen Desktop (Przykład: Watch Dogs)

Live-Demo: Welcome Screen Desktop


Portrait Ad (Desktop)

Potrait Ad to wszechstronny format, który można zbudować na podstawie potrzeb danego produktu czy usługi. Po prawej stronie umieszczany jest player wideo, screenshoty, dodatkowe informacje i grafiki, a nawet wtyczki do Facebooka. Przypominamy: prawa strona widoczna jest na 95% ekranach.

Portrait Ad (Przykład: infamous Second Son)

Live-Demo: Portrait Ad


Takeover (Desktop)

Tradycyjny takeover to podstawowy, lecz niezwykle skuteczny format. Składa się z klikalnej tapety, leaderboarda (1260x110px) oraz prawego halfpage'a (300x600px). Kreacja może zawierać dowolne formaty flashowe (także richmedia). Boczny halfpage jest wkomponowany w witrynę, dzięki czemu podnosi skuteczność całego formatu i jest widoczny na 95% urządzeń (także laptopach i tabletach). Górny leaderboard może zostać powiększony do wysokości nawet 200px.

Takeover (Przykład: Far Cry 4)

Live-Demo: Takeover




Formaty mobilne

Wyświetlenia mobilne, szczególnie w serwisach poświęconych grom wideo, rosną niezwykle szybko i obecnie stanowią już 25% ogółu wyświetleń. W związku z tym przykładamy wielką wagę do przygotowywania innowacyjnych formatów mobilnych.


Fish Bowl (Mobile)

Jak pokazać duży format na ekranie smartfona, a jednocześnie zainteresować nim Czytelnika? Odpowiedzią jest Fish Bowl. Ten oryginalny format trudno zaprezentować na ekranie monitora, dlatego zachęcamy do wejścia pod poniższy link demonstracyjny za pomocą smartfona (wymagany iOS 7 / Android 4 - użytkownikom, którzy nie posiadają tego systemu zostanie wyświetlony format zastępczy 300x250). Kreacja pojawia się przy przewijaniu tekstu. Poniższe przykłady prezentują jednocześnie Takeover Mobile (opis poniżej).

Fish Bawl (Przykład: Battlefield Hardline)

Live-Demo: Fish Bowl (tylko ze smartfona)
Fish Bowl w akcji - film demonstracyjny [.mov]


Welcome Screen (Mobile)

Uzupełnienie wersji desktopowej. W wersji mobilnej jest dostosowany do większości ekranów dostępnych na rynku smartfonów. Ponieważ welcome screen jest formatem pokrywającym 100% unikalnych użytkowników danego dnia (wyświetla się raz na dobę), zarówno edycja desktopowa, jak i mobilna zawsze tworzy jeden pakiet.

Welcome Screen Mobile (Przykłady)

Live-Demo: Welcome Screen Mobile (tylko ze smartfona)


Takeover (Mobile)

Połączenie górnego leaderboarda w wersji mobilnej (320x100 px) oraz kreacji Fish Bowl tworzy spójny takeover mobilny. Użytkownik najpierw widzi na ekranie smartfona górny leaderboard - najczęściej jest to logo produktu / usługi - a następnie, przewijając stronę, natrafia na Fish Bowl.

Takeover Mobile (Przykład: The Last of Us Remastered)

Live-Demo: Takeover Mobile (tylko ze smartfona)
Takeover Mobile w akcji - film demonstracyjny [.mov]




Pozostałe formaty

Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi formatami - landscape'em oraz klasycznym rectangle'em.


Landscape (Desktop)

Format składa się z bannera 300x250 px (może być w wersji Flash / Rich Media), zestawu wybranych screenshotów oraz materiału wideo. Po wciśnięciu przycisku odtwarzania, wysuwa się okno, w którym uruchomiony zostaje film. Choć landscape znajduje się w dolnej części witryny, rozdziela tekst artykułów od komentarzy, a przez to jest formatem widocznym dla Czytelników. Całkowita powierzchnia: 930x240 px.

Landscape (Przykład: Elder Scrolls Online)

Live-Demo: Landscape - demo znajduje się na niniejszej stronie (poniżej)


MPU / Rectangle (Desktop)

Klasyczny rectangle (300x250 px) umieszczony na każdej podstronie w lewej części tekstu.

MPU (Przykład: Watch Dogs)




AdBlock

Sieć Eurogamera jest w trakcie realizacji dedykowanego rozwiązania, umożliwiającego prezentację reklam - spełniających odpowiednie wymagania, co do wyglądu i treści - w przeglądarkach użytkowników, z zainstalowaną wtyczką AdBlock.


O autorze

Awatar Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Komentarze