Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

DLSS w Starfield już „oficjalnie”. Duży patch dodaje poprawki i pozwala jeść ze stołów

Nad grą nadal pracuje 250 osób.

starfield key art showing a spacesuited person standing in front of a sky with a rocket in it
Źródło zdjęcia: Bethesda/Digital Foundry

Patch z oficjalnym wsparciem DLSS dla Starfield jest już dostępny w „normalnym” kanale na Steamie, więc użytkownicy nie muszą pobierać wersji beta, wydanej 8 listopada.

Aktualizacja - chwalona przez Digital Foundry - wprowadza szereg rozwiązań dla posiadaczy sprzętu Nvidii: standardowe skalowanie DLSS Super Resolution, wygładzanie krawędzi Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA), zmniejszanie opóźnień Nvidia Reflex Low Latency oraz „wstrzykiwanie” dodatkowych klatek DLSS Frame Generation.

Popularnych opcji zabrakło na premierę, co część graczy postrzegała jako pokłosie faktu, że Starfield sponsorowany był przez AMD, z logo „czerwonych” przy starcie gry. Mniej i bardziej darmowe mody szybko wprowadziły brakujące opcje, lecz teraz otrzymujemy oficjalne wsparcie od Bethesdy.

Są też inne poprawki i zmiany, w tym często wymieniana przez graczy w prośbach możliwość „spożywania produktów do jedzenia i picia po znalezieniu ich w środowisku gry”. Nie trzeba już najpierw ich podnosić, by dopiero później spożyć z poziomu ekwipunku - choć nadal jest to możliwe.

Bethesda zapewnia również, że „rozwiązano wiele problemów związanych z pamięcią i jej wyciekami” i „dodano optymalizacje wykorzystywania GPU, które będą miały wpływ na karty z wyższej półki”. Również posiadacze mocniejszych procesorów powinni zobaczyć korzyści w zarządzaniu wątkami.

Jest też „możliwość regulacji jasności i kontrastu w menu ustawień wyświetlania” oraz suwak regulujący pole widzenia, a do tego sporo usuniętych błędów. Pełną listę znaleźć można na Steamie.

To zapewne nie koniec prac, ponieważ reżyser Todd Howard przyznał w niedawnym wywiadzie z magazynem Wired, że nad tytułem nadal pracuje większość deweloperów Bethesdy, około 250 osób.

- Rozmawiasz ze mną, ale mamy tu 450 osób. Część nadal zajmuje się Fallout 76, mamy około 250 osób przy Starfield - zapewnił. - Te gry istnieją dzięki tym ludziom, pracującym razem. To dlatego tytuły są takie wielkie, z wieloma ruchomymi elementami i ciekawymi rzeczami, na które można się natknąć.

Read this next