Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Diablo 4 będzie wczytywało się szybciej na PC, ale jeszcze na to poczekamy

Blizzard potwierdza znaleziska dataminerów.

Blizzard poinformował, że ma w planach dodanie do pecetowej wersji Diablo 4 obsługę technologii DirectStorage, pozwalającej na błyskawiczne wczytywanie gier. Niektóre informacje odnoszące się do technologii są już obecne w plikach gry, ale jej pełne uruchomienie planowane jest na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Serwis PC Gamer poprosił studio o komentarz w sprawie znalezionych przez dataminerów danych. „Technologia MS DirectStorage nie jest obecnie włączona, ale planujemy ją wprowadzić w przyszłości” - przekazał redakcji przedstawiciel studia. Deweloperzy nie podali jednak chociażby potencjalnej daty uruchomienia funkcji.

Przypomnijmy, że obecnie jedyną grą wspierającą rozwiązanie Microsoftu jest Forspoken. Biorąc jednak pod uwagę, że Starfield nawet w minimalnych wymaganiach wskazuje na potrzebę posiadania dysku SSD, bardzo prawdopodobne, że nadchodząca produkcja Bethesdy również będzie korzystać z technologii - tym bardziej, że studio należy przecież do Microsoftu.

Na PS5, wyposażonym w dysk SSD, od włączenia Diablo 4 do wejścia do gry mija niecała minuta. Na korzystającym z tradycyjnego dysku HDD PS4 są to ponad trzy minuty

Gigant z Redmont zaprezentował technologię DirectStorage jeszcze w 2020 roku. Największą nowością w obecnej generacji konsol jest odejście od klasycznych dysków talerzowych na rzecz nowoczesnych pamięci półprzewodnikowych SSD, co znacznie skróciło czasy ładowania gier. Producent Xboxa postanowił wykorzystać fakt, że pamięci SSD, a w szczególności bardzo szybkie jednostki NMVe, stają się już standardem w komputerach osobistych i przygotował zestaw sterowników, który skróci czasy ładowania także na PC, w teorii nawet o 200 procent.

W dużym uproszczeniu, technologia DirectStorage pozwala pobierać karcie graficznej niezbędne zasoby, jak tekstury czy modele, bezpośrednio z dysku, bez konieczności wcześniejszego przetwarzania ich przez procesor, jak ma to miejsce obecnie. Nie tylko ma skrócić też czasy ładowania, ale też odciążyć CPU, który nie będzie musiał wykonywać dodatkowej „pracy”.

Read this next