Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Diablo 2: Resurrected bez obsługi ekranów 21:9, bo popsułyby grę

Plus: wyjaśnienie braku protokołu TCP/IP.

  • Na monitorach 21:9 wrogowie z dodatkowego obszaru nie reagują na gracza
  • Wsparcie dla ultrapanoramicznych monitorów usunięto, by zapewnić uczciwą rozgrywkę
  • Zrezygnowano z protokołu TCP/IP ze względów bezpieczeństwa

W Diablo 2: Resurrected zabraknie obsługi ekranów w formacie 21:9, choć funkcja dostępna była w technicznych testach alfa. Usunięcie opcji skrytykowali gracze, więc teraz twórcy wyjaśnili powody podjętej decyzji.

We wpisie na forum Battle.net deweloperzy wytłumaczyli, że uruchomienie produkcji na wyświetlaczach ultrapanoramicznych psuje rozgrywkę, negatywnie wpływając na przeciwników.

W technicznej alfie zauważono, że wrogowie przebywający na dodatkowym obszarze - wykraczającym poza standardowe proporcje - nie reagowali na gracza. Użytkownik mógł jednak zaatakować i zadać obrażenia wspomnianym nieprzyjaciołom.

Zobacz na YouTube

Problem jest szczególnie dotkliwy podczas zabawy z innymi osobami. Aby więc zapewnić wyrównaną i uczciwą rozgrywkę, usunięto obsługę ekranów 21:9. Posiadacze wyświetlaczy o takich wymiarach będą mogli grać w maksymalnie w 19:9 z czarnymi paskami po bokach.

Zobacz także: Diablo 2: Resurrected - Poradnik, Solucja

Deweloperzy są świadomi, że sytuacja może być frustrująca dla właścicieli monitorów ultrapanoramicznych i w związku z tym zamierzają szukać możliwych rozwiązań zaistniałych trudności.

Poruszono też temat protokołu TCP/IP, którego także zabraknie w grze. Odkryto, że stwarza luki w bezpieczeństwie, więc je wyłączono, ale mechanizm używany jest przez autorów sieciowych modów, których możliwości zostaną teraz ograniczone. Blizzard podkreśla, że fani wciąż mogą modyfikować pliki gry, zmieniając statystyki umiejętności, czy przedmiotów.

Diablo 2: Resurrected ukaże się 23 września na PC i konsolach.

Read this next