Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Co Lady Dimitrescu robi poza kamerą? Wideo ujawnia sekrety Resident Evil Village

Śledzenie wampirzycy.

  • Wampirzyca nie oszukuje i goniąc Ethana nie korzysta z teleportacji
  • Będąc poza mapą, czasami wodzi za bohaterem wzrokiem

Opublikowany na YouTube materiał prezentuje zakulisowe spojrzenie na zachowanie Alciny Dimitrescu w Resident Evil Village. Dzięki specjalizującemu się w odblokowywaniu kamer w grach kanale Slippy Slides dowiadujemy się, co główna przeciwniczka robi, gdy Ethan jej nie widzi.

Uwaga na drobne spoilery fabularne, spoilery dotyczące mechaniki gry oraz duży spoiler związany z naturą Lady Dimistrescu

Slippy udowadnia, że w niektórych partiach gry Alcina po prostu pojawia się tam, gdzie jest akurat potrzebna ze względów fabularnych, a potem znika, co możemy zobaczyć chociażby w 2:05. Przywoływanie i odwoływanie postaci na mapie to standardowy zabieg dla większości gier.

Zobacz na YouTube

W 2:34 możemy z ciekawej perspektywy spojrzeć na scenę, w której Alcina chwyta Ethana za szyję, a następnie dosłownie wbija bohatera w podłogę. Gdy ten spada na niższe piętro, animacja Dimitrescu jest nieco dziwna (2:44) - to dlatego, że w standardowych warunkach nie możemy już tego zobaczyć.

Autor zauważył też, że w niektórych momentach, kiedy wampirzyca jest „schowana” przed graczem poza mapą, to wciąż wodzi głową i wzrokiem za Ethanem przemieszczającym się w zamku (3:24).

Dimistrescu widzi nawet wtedy, gdy nie widzi

W sekcjach, w których Lady Dimitrescu naprawdę chodzi po posiadłości i szuka Ethana, porusza się po ustalonym torze (4:10) i nie zmienia go, dopóki nie usłyszy lub nie zobaczy protagonisty. Jedno „okrążenie” w Opera Hall zajmuje ok. 2-3 minuty, ale w późniejszych partiach gry jest to już 5-6 minut. W tych fragmentach Alcina nie oszukuje i nie „teleportuje się” ani nie przechodzi przez ściany czy zamknięte drzwi.

Co więcej, jeżeli Alcina natknie się na przejście bez załadowanych drzwi, to nie przejdzie na drugą stronę, „zacinając się” w jednym miejscu - Slippy pokazał taki przypadek w 7:00. Brak drzwi to wynik nie do końca załadowanej lokacji, kiedy Etan znajduje się daleko od wspomnianego miejsca.

Ostatnie fragmenty materiału to spojrzenie na pewną przemianę wampirzycy, więc radzimy ich nie oglądać, jeżeli nie chcecie zepsuć sobie niespodzianki.

Zobacz: Resident Evil Village - Poradnik, Solucja

Read this next