Assassin's Creed Shadows z najbardziej rozbudowaną walką w historii serii. Ubisoft przedstawił szczegóły
Ciosy, ogłuszenia, bloki i uniki.
Ubisoft kontynnuje cykl omówień najważniejszych mechanik Assassin's Creed Shadows, tym razem skupiając się na starciach. W końcu możemy przyjrzeć się z bliska, jak bardzo różnią się style walki subtelnej Naoe i potężnego Yasuke.
Obie postacie otrzymają klasyczny zestaw podstawowych ataków, rozróżnianych na lekkie i ciężkie ciosy. Dodatkowo każdy z nich można naładować, aby nie tylko obniżyć pasek zdrowia oponenta, ale i zburzyć jego postawę. Na wyprowadzonym z równowagi oponencie będziemy mogli wykonać potężny cios, który powinien załatwić sprawę na dobre.
Stając do walki jako Naoe skorzystamy z innego arsenału, niż gdybyśmy grali Yasuke. Zwinna shinobi posługuje się trzema rodzajami broni: kataną (wyważone obrażenia i opcje obrony), Kusarigamą (najlepsza do walki z wieloma przeciwnikami) oraz Tanto i ukrytym ostrzem (najszybsze i najbardziej ofensywne połączenie).
Grając Yasuke otrzymamy odrobinę więcej opcji, w końcu to bohater zaprojektowany właśnie pod bezpośrednie starcia. Dla samuraja przygotowano pięć rodzajów broni - będą to:
- Długa katana - wyważona ofensywa i defensywa, idealna do pojedynków
- Naginata - najlepsza do walki z grupą przeciwników
- Kanabo - najpotężniejsza broń, ale za używanie jej przypłacimy mobilnością i możliwościami obrony
- Łuk Yumi - szybka i premiująca celność broń dystansowa
- Karabin Teppo - wolniejsza, ale potężniejsza alternatywa dla łuku; świetna w walce z opancerzonymi przeciwnikami
Uniki i bloki
Jeśli chodzi o defensywę, każdy protagonista wyróżnia się na swój sposób. Naoe częściej polega na unikach, które może wykonywać jeden po drugim. Yasuke nie jest tak zwinny, ale za to potrafi przyjąć na gardę mocniejsze ciosy wroga, a nawet pociski. Obie postacie potrafią też wykonywać kontry: dobrze wymierzony blok pozwoli sflankować oponenta (Naoe) albo zadań mu potężny cios (Yasuke).
Oprócz standardowych broni wykorzystamy również specjalne zdolności, unikatowe dla każdego z protagonistów. To rozwinięcie systemu zapoczątkowanego już w Assassin's Creed Origins - potężniejsze umiejętności odblokujemy z każdym kolejnym poziomem postaci.
Więcej o najważniejszych mechanikach Assassin's Creed Shadows przeczytamy na oficjalnej stronie Ubisoftu. Poprzedni wpis deweloperów wyjaśnił, jak będzie wyglądała mechanika skradania się jako Naoe.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Assassin's Creed Shadows ukaże się 14 lutego przyszłego roku. Gra na premierę będzie dostępna na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series X/S, a także w abonamencie Ubisoft Plus Premium.