Baldur's Gate 3 - towarzysze w grze: lista
Postacie, które dołączysz do drużyny.
BG3, wzorem poprzednich odsłon serii, pozwala na stworzenie własnej postaci. Jednakże, drużyna gracza może składać się maksymalnie z czterech postaci - pozostałe trzy trzeba więc dołączyć podczas rozgrywki. W tym rozdziale przedstawiamy listę dostępnych towarzyszy, których włączyć możesz do drużyny. W grze znaleźć możesz następujących towarzyszy:
- Lae'zel - kobieta wojownik z rasy Githyanki, którą poznasz podczas prologu. Po jego ukończeniu cię opuści, ale będziesz mógł dołączyć ją do grupy, gdy ponownie ją spotkasz. Jej początkowe cechy to: Siła 17, Zręczność 13, Kondycja 15, Inteligencja 11, Mądrość 12 i Charyzma 8. By zwerbować, ukończ zadanie Uwolnij Lae'zel.
- Posępne Serce - kobieta półelf klasy kleryk, na którą natrafisz na początku rozdziału pierwszego, przy jednym z wejść do Zapomnianych ruin. Możesz zwerbować ją także później. Jest to kleryk z domeny oszustwa. Rozgrywkę rozpoczyna z następującymi cechami: Siła 15, Zręczność 9, Kondycja 13, Inteligencja 10, Mądrość 16 i Charyzma 14.
- Astarion - mężczyzna półelf będący łotrzykiem, którego spotkasz niedaleko miejsca katastrofy i od razu będziesz w stanie dołączyć go do drużyny. Jego początkowe cechy to Siła 12, Zręczność 17, Kondycja 13, Inteligencja 9, Mądrość 14 i Charyzma 10. Co ciekawe, Astarion jest wampirem, przez co otrzymuje obrażenia za przebywanie w wodzie.
- Gale - człowiek klasy mag, którego spotkasz przy jednym z punktów orientacyjnych w pierwszym akcie. Musisz jednak zdać test umiejętności, by wyciągnąć go z portalu. Gale rozpoczyna przygodę z cechami na poziomie: Siła 9, Zręczność 14, Kondycja 15, Inteligencja 16, Mądrość 11 i Charyzma 13.
- Wyll - czarownik o specjalizacji Czart, którego spotkasz wewnątrz Gaju druidów, a dokładniej - w Grocie, ćwiczącego młodzików. Będzie on też brał udział w walce przy bramie do wspomnianego miejsca. Początkowe cechy Wylla to: Siła 9, Zręczność 13, Kondycja 15, Inteligencja 14, Mądrość 11 i Charyzma 16.
- Halsin - elfi druid, którego spotkasz w pierwszym akcie wątku fabularnego. Możesz go znaleźć w Gaju Druidów, gdy pomożesz mu wcześniej uciec od goblinów z ich obozu. Jego atrybuty to: Siła 16, Zręczność 16, Kondycja 16, Inteligencja 12, Mądrość 18 i Charyzma 16
- Karlach - bohaterka zadania Zapoluj na diablicę w pierwszym akcie, klasy barbarzyńca, rasy diabelstwo. Uważaj, bowiem możesz ją zabić w trakcie zadania. Siła 17, Zręczność 13, Kondycja 14, Inteligencja 11, Mądrość 12 i Charyzma 8
- Minthara - paladyn rasy drow, przebywa w obozie goblinów w pierwszym akcie. Siła 15, Zręczność 12, Kondycja 15, Inteligencja 12, Mądrość 19 i Charyzma 16. Możesz ją dołączyć do drużyny w po pomyślnym ukończeniu zadania Napadnij na Szmaragdowy Gaj, jako postać "zła" (dokonaj ataku wraz z goblinami - w tym celu porozmawiaj najpierw z Mintharą)
- Jaheira - półelfka, druidka. Dołączy do ciebie - o ile się zgodzisz - na początku aktu trzeciego, gdy rozgrywasz jako postać "dobra" i nie doprowadzisz do zniszczenia Oberży Ostatnie Światło w akcie drugim. Siła 15, Zręczność 14, Kondycja 17, Inteligencja 10, Mądrość 16 i Charyzma 15.
- Minsc - człowiek, klasa - Łowca. Sojusznik dostępny dopiero w akcie trzecim, w końcowych etapach gry, po ukończeniu zadania Zwróć złoto Rakhata. Warunek konieczny: w trakcie misji nie możesz go zabić, a musi zostać ogłuszony w trakcie walki. Siła 12, Zręczność 17, Kondycja 13, Inteligencja 8, Mądrość 15 i Charyzma 10.
Pamiętaj, że drużyna może liczyć maksymalnie cztery postaci - z czego jedno miejsce zajmuje twoja własna. Pozostali towarzysze, którzy nie wędrują z tobą po mapie wracają do obozu, gdzie przy każdym długim odpoczynku możesz ich znaleźć i wcielić do drużyny.
Następnie: Baldur's Gate 3 - aprobata towarzyszy: jak zwiększyć
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - jak dołączyć kolejne postacie do drużyny