Skip to main content

Baldur's Gate 3 - Uratuj druida Halsina

Zadanie główne rozdziału 1, ratowanie druida Halsina.

Misję Uratuj druida Halsina w BG3 odblokować możesz na kilka sposobów, między innymi w trakcie zadania Uzyskaj pomoc uzdrowicielki Nettie. W ramach tej misji musisz odnaleźć przywódcę druidów - Halsina - który padł ofiarą goblinów.


Na tej stronie:


Dotarcie do obozu goblinów

Zadanie wymaga od ciebie uratowania Halsina, przywódcy druidów. Został on schwytany przez gobliny, musisz więc zinfiltrować ich obozowisko i go uratować. Obóz goblinów znajdziesz w zachodniej części mapy (1). Głównie wejście do obozu prowadzi przez drewniany, wiszący most (2).

Na wejściu czeka cię spotkanie ze strażnikami (3). Podczas rozmowy wybierz kwestię dialogową, której test umiejętności będzie ci najłatwiej wykonać. Na koniec rozmowy musisz przystać na żądania wysmarowania sobie twarzy łajnem - wybierz opcję „Skrzyw się i zrób co musisz”. Jeśli na to nie przystaniesz, wywołasz walkę z goblinami.

Od miejsca posterunku skieruj się na północ. Po drodze spotkasz Barda Volo (4) - rozmowa z nim odblokuje zadanie poboczne Na ratunek bardowi. Kontynuuj marsz na północ i przejdź przez duże drewniane drzwi (5), obok których stoi ogr, by dostać się do Zniszczonego Sanktuarium.


Odnalezienie Halsina

Po wejściu czeka cię kolejne spotkanie ze strażnikami. Zapisz grę i zbliż się do nich, by przejść kolejne testy - tego typu akcje czekają cię tutaj kilkukrotnie, jeśli nie chcesz wszczynać bójek. Idź dalej na północ, by dotrzeć do Kapłanki Kiszki (6). Nie wdawaj się z nią w dyskusję, jednak zapamiętaj jej lokalizację - niedługo tutaj wrócisz.

By dotrzeć do miejsca przetrzymywania Halsina, skieruj się do północno-wschodniego rogu tej lokacji (7), gdzie znajdziesz drzwi (8) prowadzące do Zagrody Worgów.


Jak uwolnić Halsina

Gdy tam wejdziesz, zbliż się do krat (9), za którymi uwięziony jest niedźwiedź. Warto zapisać grę w tym momencie. Wejdź z goblinami w interakcję, by wywołać rozmowę. Jeśli zachowasz się nieprzyjaźnie do niedźwiedzia, stanie się twoim wrogiem i będziesz z nim walczył.

Gdy niedźwiedź wydostanie się z klatki, czeka cię starcie z grupą wrogów i zamkniętych w klatce obok wargów (możesz je zamknąć w klatce, jeśli szybko dobiegniesz do dźwigni obok niej), jednak w walce wspomoże cię niedźwiedź (10). W pierwszej kolejności wybij gobliny - wargi są niegroźne do momentu, aż nie wydostaną się z więzienia.

Gdy walka dobiegnie końca, ponownie wejdź w interakcję z niedźwiedziem, który okaże się… druidem Halsinem. W trakcie rozmowy otrzymasz nowy cel tego zadania - zabicie trzech przywódców goblinów. Możesz zająć się tym po cichu, albo odpuścić sobie na razie to zadanie.


Co dalej po uwolnieniu Halsina - dostępne opcje

W tym momencie masz dwie możliwości: możesz zgodnie z prośbą druida wyeliminować trójkę szefostwa goblinów: Mintharę, Kiszkę oraz Drora Ragzlina w ramach zadania Pokonaj gobliny.

Druga opcja to rozmowa z Mintharą - elfią szefową, której możesz pokazać drogę do Gaju Druidów i rozpocząć misję Napadnij na Szmaragdowy Gaj. W tym przypadku możesz tuż przed bitwą zadcydować, po której stronie staniesz. Oczywiście w przypadku wyboru Minthary obierasz złą ścieżkę bohatera.

UWAGA: nim się zgodzisz na współpracę i przejdziesz do eliminacji goblinów lub otwartej wojny, możesz wcześniej wykonać zadania poboczne: Zwróć się o pomoc do kapłanki goblinów oraz Uratuj goblinkę Sazzę. Rozpoczynając walkę z goblinami czy to w świątyni czy w gaju, nie będziesz już więcej mile widziany we wspomnianych lokacjach.


Powrót do Gaju druidów

Gdy już załatwisz trójkę wodzów, Halsin rozpocznie rozmowę. Po krótkiej wymianie zdań uda się on do Gaju druidów, gdzie będzie na ciebie czekał. Zaktualizowane zostanie także zadanie Uratuj uchodźców.

Jeśli chcesz to oczyść obóz goblinów z pozostałych wrogów i skarbów. Gdy zakończysz tutaj swoje sprawy, teleportuj się do Gaju druidów.

Halsin (17) stał będzie zaraz za wejściem do Gaju. Automatycznie rozpocznie on rozmowę, podczas której ponownie każe czekać ci na rozwiązanie twojego problemu z kijanką Łupieżców Umysłu.

Dowiesz się także od niego, że Rath czeka na ciebie z nagrodą. W tym celu udaj się do Szmaragdowego gaju, który odwiedziłeś podczas zadania Uzyskaj pomoc uzdrowicielki Nettie - wejście (18) znajdziesz w centralnej części (19) gaju.

Po wejściu do Szmaragdowego gaju, rozpocznij rozmowę z Rath (20). W zamian za swoje zasługi, otrzymasz Runę Wilka. Przedmiot ten przyda ci się do rozwiązania zagadki w tej lokalizacji.

Po wszystkim rozbij obóz i udaj się na spoczynek, w trakcie którego czeka cię kolejna wizja.

Po zakończeniu odpoczynku wyjdź ze Szmaragdowego gaju i rozpocznij rozmowę z Halsinem i Kaghą (21), którzy znajdują się tuż obok, podczas której Kagha zostanie zdegradowana ze swojego stanowiska.


Czas na świętowanie i romansowanie

Halsin poprosi cię, byś dał znać diabelstwom, że problem goblinów został rozwiązany. W tym celu wejdź w interakcję z Zevlorem (22). Znajdziesz go przy wejściu do gaju druidów (23). Teraz ponownie uruchomić musisz obozowanie.

Podczas rozmowy z nim wyraź chęć wzięcia udziału w biesiadzie, wybierając opcję dialogową „Wolny wieczór wszystkim nam dobrze zrobi” . W tym momencie możesz porozmawiać ze swoimi towarzyszami i - jeśli masz z którymś z nich relacje na poziomie bardzo wysoki - rozpocząć romansowanie.

Jeśli się na to zdecydujesz, zagadaj do konkretnej postaci i wyraź chęć spotkania po tym, jak wszyscy udadzą się na spoczynek (24). Porozmawiaj ze wszystkimi postaciami w obozie, a następnie udaj się na spoczynek, by rozpocząć scenę romansu.

Gdy noc dobiegnie końca, rozpocznie się kolejna rozmowa z Halsinem. W jej trakcie dowiesz się, że druid nie jest w stanie ci pomóc i nakieruje cię na nowe sposoby. W trakcie tej rozmowy odblokowane zostaną dwa nowe zadania - Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem i Droga do Wież Wschodzącego Księżyca - a samo zadanie z druidem zostanie wreszcie zakończone.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Odszukaj szkółkę githyanki

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Uzyskaj pomoc Ciotki Ethel

Zobacz także