Skip to main content

Assassin's Creed Odyssey - Pephka: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Rogata wycieczka, Minotaur na siłę, Dojna krowa, Co spoczywa pod powierzchnią, Koniec byczenia się, Odważna ucieczka, Chcą jedynie okrucieństwa.

Pephka jest wschodnim regionem terenów położonych na południowym wschodzie mapy. Jest to region dość biedny, gdzie najłatwiej spotkać złodziei oraz zostać okradzionym.

Największą atrakcją, z której lokalni mieszkańcy są dumni, jest postać minotaura, przyciągająca na wyspę spore rzesze bohaterów, którzy pragną zgładzić mityczną bestię.

Ponadto znajduje się tu arena, na której za cenne nagrody można stanąć do walki na śmierć i życie z wieloma przeciwnikami.

Zadania opisane na bieżącej stronie:

  • Rogata wycieczka
  • Minotaur na siłę
  • Dojna krowa
  • Co spoczywa pod powierzchnią
  • Koniec byczenia się
  • Odważna ucieczka
  • Chcą jedynie okrucieństwa

Rogata wycieczka

Zadanie to możesz rozpocząć w dzielnicy portowej (A) po zamienieniu kilku słów z chłopcem o imieniu Arsenios.

Młodzieniec z chęcią podzieli się swoją wiedzą na temat regionu i oprowadzi bohatera. Wystarczy stale podążać za chłopakiem (1) i co jakiś czas przystawać, aby odbyć rozmowę i ewentualnie kupić coś od chłopaka.

Na końcu dotrzecie do jaskini, gdzie bohatera zaatakuje kilku zbirów, z którymi współpracuje chłopak. Rozpraw się z nimi, a potem porozmawiaj z Arseniosem, który odda głównej postaci zrabowane pieniądze.


Minotaur na siłę

Zadanie to pojawi się w dzienniku automatycznie podczas jednej z przygód bohatera. Aby rozpocząć je na dobre należy udać się do Pephki, a następnie do na plac (A), gdzie spotkasz Lejandrosa (1).

Podejdź do mężczyzny i rozpocznij rozmowę. Okaże się, że może zaproponować pojedynek z Minotaurem, o ile bohater zaliczy wcześniej kilka prób. Do dialogu wkrótce dołączy żona Lejandrosa, Kore, która powie o ucieczce ich córki.

Aby ruszyć akcję dalej należy zaliczyć trzy mniejsze zadania, dzięki którym zdobędziesz trzy żetony:

  • Ukończ próbę celności - pomóż mężczyźnie odnaleźć trójkę dzieci, które się ukryły (są na lokalnym polu i łatwo je odnajdziesz przy pomocy Ikarosa).
  • Ukończ próbę siły - należy zapłacić lub pokonać lokalnego osiłka w walce.
  • Ukończ próbę wytrzymałości - należy zapłacić kobiecie lub wskoczyć do wody, zabić rekina, zanurkować i odnaleźć skrzynię z wymaganym przedmiotem.

Po ich wypełnieniu zadanie się zakończy i automatycznie rozpocznie się kolejne o nazwie Dojna krowa. Wystarczy powróć do Lejandrosa i z nim porozmawiać, co zakończy tę krótką misję.


Co spoczywa pod powierzchnią

Zadanie jest zlecane przez Lejandrosa po wcześniejszym ukończeniu misji o nazwie Minotaur na siłę, a potem Dojna krowa. Tym razem celem będzie dotarcie do wojowników, z którymi bohater ma zapolować na Minotaura.

Wojowników znajdziesz w centralnej części regionu (A). Udaj się na miejsce i porozmawiaj z nimi, po czym wyrusz w stronę jaskini. Wejdź do środka, zejdź na dół i kontynuuj, aż dotrzesz do groty z „Minotaurem" (1). Rozpraw się z przeciwnikami, którzy zaatakują, a potem podejdź do potwora, którym okaże się sam Lejandros.

Mężczyzna wyjaśni, że ściągał tu śmiałków, ponieważ jest szantażowany przez Czcicieli, którzy powiedzieli, że zabiją jego córkę, jeśli im się sprzeciwi.


Koniec byczenia się

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu poprzedniej misji o nazwie Co spoczywa pod powierzchnią. Tym razem bohater postanowi w końcu rozwiązać sprawę porwanej córki Lejandrosa.

Pierwszym celem jest udanie się do obozu w Zakros (A). Na miejscu zdecyduj czy chcesz z Lejandrosem zaatakować go szturmem czy też wybrać cichy wariant działania. Bez względu na podjętą decyzję celem będzie dotarcie do ruin białego budynku (1).

W środku znajdziesz głęboką dziurę, do której wskocz. Wylądujesz w wodzie w jaskini. Wyjdź na brzeg, a już po chwili trafisz na klatkę, w której więziona jest Amara. Otwórz ją i ucieknij z obozu. Na koniec porozmawiaj z dziewczyną i jej rodzicami, co zakończy bieżące zadanie i cały wątek Lejandrosa.


Odważna ucieczka

To zadanie możesz rozpocząć na placu (A). Wdrap się na górę i podejdź do Myrosa, który chce się zabić, ponieważ jest uważany za tchórza. Porozmawiaj z nim i, jeśli chcesz mu pomóc, powiedz, że pomożesz mu zdobyć strój wojownika.

Pancerz znajduje się w domu przywódcy tuż obok placu, gdzie spotkałeś Myrosa. Najlepiej zakraść się na piętro rezydencji i po cichu przeszukać skrzynię (1) stojącą przy schodach.

Topór znajduje się z kolei w obozie na zachodzie (B). Jest w centrum wyższej części fortu (2) i też najlepiej ukraść go po cichu. Po zdobyciu dwóch elementów wróć z nimi do Myrosa i przekaż mu je (możesz też zachować je dla siebie).


Chcą jedynie okrucieństwa

Jest to zadanie, które w dzienniku pojawi się niemal na początku kampanii fabularnej. Bohater dowie się wtedy o arenie, na której odbywają się walki na śmierć i życie. Aby rozpocząć tę misję należy jednak wcześniej rozwinąć bohatera oraz dopłynąć właśnie do Pephki.

Zacznij od skierowania się łodzią do północno wschodniej części regionu (A). Na miejscu porozmawiaj ze Skourą, u którego możesz wybrać przeciwnika do walki.

W sumie do pokonania jest pięciu czempionów - każdy kolejny na wyższym poziomie doświadczenia:

  • Klaudios: Król Bandytów (poziom 22)
  • Belos: Bestia ze Sparty (poziom 29)
  • Evanthe: Łowczyni (poziom 36)
  • Titos: Ateńska Skała (poziom 43)
  • Vasilis: Król Areny (poziom 50)

Walki za każdym razem mają podobny przebieg. Najpierw walczysz z kilkoma falami słabszych wrogów, a potem przychodzi do finałowego pojedynku z czempionem (1). Warto dodać, że na arenie są pułapki, w które możesz wrzucać wrogów. Uważaj przy tym, aby samemu je omijać.



Po zdobyciu odpowiedniego poziomu warto brać udział w walkach, ponieważ otrzymujesz za nie sporo punktów doświadczenia oraz nagrody materialne.

Zobacz także