Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Assassin's Creed 3, Far Cry 3 i Just Dance 4 generują spore zyski dla Ubisoftu

Ubisoft chce częściej wypuszczać na rynek kolejne tytuły; zawieszono prace nad projektem 1666.

Ubisoft opublikował raport finansowy za zakończony rok fiskalny. Gracze bardzo chętnie sięgali po tytuły francuskiego wydawcy, co przełożyło się na 83,3 mln dol. zysków, przy dochodach na poziomie 1,256 mld dol.

Największe gry w zeszłym roku

Do sklepów wysłano 12,5 mln egzemplarzy Assassin's Creed 3, 8,5 mln Just Dance 4 oraz 6 mln kopii Far Cry 3. Liczby obejmują także gry sprzedane w dystrybucji cyfrowej. Wszystkie trzy serie znalazły się na liście 20 najlepiej sprzedających się tytułów w 2012 roku, opublikowanej przez Ubisoft.

Francuski wydawca odpowiada za coraz większą część rynku - już 11,2%, w porównaniu do 8.8% w ubiegłym roku. Większe porcje „tortu” ma już tylko EA i Activision Blizzard.

Jeśli zaś chodzi o najbliższe plany Ubisoftu, firma planuje wydać m.in. Assassin's Creed 4: Black Flag, Splinter Cell: Blacklist oraz Watch Dogs, ale także dwie nieogłoszone jeszcze gry: nową część istniejącej serii oraz całkiem nowy produkt. To wszystko przed końcem obecnego roku fiskalnego, czyli do 1 kwietnia 2014 roku.

Kolejnym planem na przyszłość jest jeszcze częstsze wypuszczanie na rynek nowych tytułów.

Największe firmy w zeszłym roku

„Wierzymy, że nasze możliwości produkcyjne, na które składa się 26 biur na całym świecie i ponad 7 tys. pracowników, pozwolą nam zoptymalizować cykle produkcyjne, zarówno w zakresie tytułów z istniejących serii, jak i nowych licencji. Będziemy mogli wydawać gry częściej i bardziej regularnie, co pozwoli lepiej przewidzieć przyszłe źródła zysków” - napisał na jednym ze slajdów prezentacji dla inwestorów Yves Guillemot, szef Ubisoftu.

W związku z odejściem z firmy Patrice'a Desiletsa, Ubisoft zdecydował się zawiesić prace nad tajemniczym projektem 1666 na czas nieokreślony. Nadal nie jest jasne, czym był tytuł, nad którym pracował Francuz. Znamy jedynie nazwę, którą ujawniono w dokumentach bankrutującego THQ.

„Po ponad dwóch miesiącach rozmów z Desiletsem, nie udało nam się uzgodnić wspólnej wizji co do projektu i zarządzania zespołem” - wyjaśnia Guillemot. „W konsekwencji zdecydowaliśmy się zakończyć współpracę i zawiesić projekt 1666 na czas nieokreślony.”

Read this next