Genshin Impact - poradnik i najlepsze porady

Jak grać, wskazówki, zasady gry i wiele więcej.

Witamy w naszym poradniku do Genshin Impact. Produkcja chińskiego studia MiHoYo dostępna za darmo - jako gra Free to Play - na PC, konsolach PS4 i PS5, a także na platformach mobilnych z iOS i Androidem.

W poradniku skupiamy się na wyjaśnieniu różnych mechanik rozgrywki, odpowiadamy na pytania związane z różnymi zasobami i systemami nagród, a także wyjaśniamy, jak rozwijać postać i ulepszać ekwipunek.

Zapraszamy do lektury - i miłej zabawy!

Poradnik i wskazówki do Genshin Impact

W tej sekcji poradnika zamieszczamy wszystkie wskazówki związane z rozwojem postaci i podstawowymi systemami postępów oraz odblokowywania różnych elementów czy zasobów w grze.

Interfejs i oznaczenia na ekranie

HUD w Genshin Impact jest prosty i czytelny. Warto zwrócić uwagę, że białe ikony w górnych rogach ekranu to tylko oznaczenia różnych zakładek dostępnych w menu głównym, które aktywujesz przyciskiem opcji na padzie lub Esc na klawiaturze.

interfejs_genshin
  1. Minimapa. Tradycyjna mapa widoczna w rogu ekranu pokazuje kierunki świata i różne punkty zainteresowania.
  2. Cel. W tym miejscu widzisz zawsze opis misji ustawionej w danym momencie jako zadanie aktywne.
  3. Stamina. Ten żółty pasek obok postaci symbolizuje energię zużywaną podczas sprintu, pływania, wspinania się i szybowania. Gdy się wyczerpie, kiedy pływasz lub szybujesz, możesz się utopić lub otrzymać obrażenia od upadku.
  4. Zdrowie. To zielony pasek zdrowia postaci, a po lewej stronie oznaczony jest jej poziom.
  5. Postacie. To lista postaci w twojej drużynie. Maksymalnie możesz mieć dostęp do czwórki bohaterów.
  6. Zdolności. To talenty wybranego akurat bohatera do wykorzystania w walce. Największy przycisk oznacza najpotężniejszą zdolność, która jest gotowa do użycia wtedy, gdy przycisk jest kolorowy.

Genshin Impact - najważniejsze wskazówki

- Nie śpiesz się. Spokojna eksploracja, podążąnie za wątkiem głównym i niestresowanie się odblokowywaniem wszystkiego od razu pozwoli ci cieszyć się rozgrywką i zdobyć odpowiednią ilość zasobów oraz waluty, by po paru godzinach odblokować, przykładowo, nową postać.

- Nie płać. Przynajmniej nie od razu. Najpierw zagraj kilka godzin, by zorientować się, w jakim tempie zdobywasz choćby Primogems i inne zasoby, pozwalające odblokowywać zawartość.

- Zmieniaj postacie. Gra pozwala jednym przyciskiem przełączać bohaterów, którymi sterujemy. Jest to o tyle istotne, że różne moce żywiołów często ze sobą współdziałają. Jeśli użyjsz mocy ognistej, a potem (inną postacią) ataku elektrycznego, wywołasz eksplozję.

- Uważaj na staminę. Jeżeli wyczerpie się podczas sprintu, nic się nie stanie. Jeśli jednak szybujesz wysoko i zabraknie energii, upadek może być niebezpieczny. Podobnie jest z pływaniem. Koniec staminy podczas pływania oznacza śmierć.

- Na początku skup się na Adventure Rank. Rozwijanie tej rangi jest o tyle istotne, że daje dostęp do nowych rodzajów aktywności, misji i elementów rozgrywki, więc na początku jest całkiem istotne.

- Pamiętaj, że kilku bohaterów odblokujesz za darmo. Skup się na głównym wątku fabularnym. W jego ramach zdobędziesz postacie reprezentujące różne siły żywiołów i skompletujesz różnorodny zespół.

- Czytaj opisy broni. To bardzo ważne, gdyż niektóre rodzaje uzbrojenia mogą oferować mniejsze obrażenia, ale za to różne bonusy, które w ogólnym rozrachunku uczynią dany przedmiot lepszym, niż jakiś z większymi obrażeniami.

- Pamiętaj, że postacie rozwijają się osobno. Level postaci zwiększasz oddzielnie u każdego bohatera, którego posiadasz.

Mikropłatności

Genshin Impact to gra Free to Play, którą stworzono w Azji. Produkowane na wschodzie gry oferują zazwyczaj nieco bardziej rozbudowane systemy mikropłatności i odblokowywania nowej zawartości, czego ten tytuł jest dobrym przykładem.

Liczba różnych walut i surowców może początkowo przytłaczać, jednak szybko orientujemy się, że najważniejsze są Primogems. Zdobywasz je w trakcie gry, jednak można też - pośrednio - za nie zapłacić.

mikrop__atno__ci_genshin
Gra oferuje paczki kryształów o różnej wartości

Jedyną walutą w sklepie w grze, którą można kupić, są kryształy Genesis Crystals, które widzisz na powyższym screenie. Można je jednak wymienić na Primogems, klikając w małą ikonę plusa obok ikony Primogems na górze ekranu.

Jeden Genesis Crystal to jeden Primogem.

Czym jest Genshin Impact

Genshin Impact to przygodowa gra akcji z otwartym światem i dynamicznym systemem walki. Na początku gramy tylko jedną postacią, lecz szybko do naszej drużyny dołącza druga - Amber. Kolejne postacie dołączają do nas z biegiem czasu w ramach głównego wątku fabularnego, inne możemy odblokować dzięki systemowi Wish (życzeń).

Twórcy przygotowali całkiem długi wątek fabularny, przeplatany pobocznymi aktywnościami w rozległych lokacjach, zbieraniem surowców, polowaniem, gotowaniem i innymi wyzwaniami.

Gra jest dostępna na PC, konsolach PlayStation i platformach mobilnych. Spełniając konkretne warunki, możemy przenosić postępy rozgrywki między platformami po połączeniu kont.

Głównym elementem wyróżniającym Genshin Impact jest możliwość błyskawicznej zmiany postaci. Nasza drużyna może składać się z czwórki bohaterów, lecz zawsze na ekranie widzimy jednego - i sterujemy tylko jednym. Niczym w cyklu Trine możemy jednak natychmiast przełączyć postać, na przykład po to, by połączyć efekty żywiołów ataków kilku wojowników.

Gra wspiera kooperację dla maksymalnie czwórki użytkowników.