Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Genshin Impact to jedna z najdroższych produkcji w historii

Przynajmniej według twórców.

Jeśli wierzyć samym twórcom, na produkcję popularnego Genshin Impact wydano już 500 milionów dolarów. To jeden z największych - jeśli nie największy - budżetów w historii wirtualnej rozgrywki.

O ile oczywiście cyfry są prawdziwe, ponieważ pochodzą wyłącznie ze studia miHoYo, odpowiedzialnego za prace. To mówiło w przeszłości, że wydanie podstawowej wersji kosztowało 100 mln dolarów, natomiast każdy kolejny rok ciągłego wspierania i tworzenia nowych treści to 200 mln dol. Od debiutu we wrześniu miną dwa lata, więc rachunek jest prosty - ok. 500 mln dol.

Brzmi imponująco, lecz czy koszty prowadzenia „gry-usługi” faktycznie są dwa razy droższe niż sama gra, i to każdego roku? Jak podliczył jeden z użytkowników serwisu Reddit, średnia pensja w Chinach dla 700 pracowników zajmujących się tytułem to ok. 50 mln dol. rocznie, a więc dużo mniej.

Wydaje się jednak, że takie wydatki - ponownie, zakładając ich poprawność - zbytnio miHoYo nie przeszkadzają. Według szacunków firm analitycznych, Genshin Impact zarabia 3,7 mld dol. rocznie, więc zwrot z inwestycji jest na poziomie 1380 procent. Gra w pierwszym kwartale obecnego roku odpowiadała w ojczyźnie za 67 proc. rynku gatcha.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze