Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Słynny wóz z prologu Skyrima był kiedyś ofiarą ataków pszczół

Kulisy powstania kultowej sceny.

Prolog Skyrima jest obecnie jedną z najsłynniejszych sekwencji w historii gier. Jeden z twórców produkcji ujawnił kulisy powstawania sceny, opowiadając o trudnościach, z którymi musieli zmierzyć się deweloperzy.

Nate Purkeypile jest obecnie niezależnym twórcą, ale wcześniej był starszym artystą świata i oświetlenia w zespole odpowiedzialnym za The Elder Scrolls 5. W serii wpisów na Twitterze przytoczył historię związaną z przygotowywaniem ujęcia otwierającego grę.

Przypomnijmy: w prologu Skyrima postać gracza transportowana jest na wozie do miasteczka Helgen. Jak pisze deweloper, fizyka pojazdu jest symulowana, w wyniku czego jest szczególnie narażony na wypadki - dowolna przeszkoda terenowa może wyrzucić wehikuł z drogi.

Zobacz na YouTube

Purkeypile relacjonuje, że pewnego razu wóz zaczął się gwałtownie trząść i nagle wyleciał w powietrze „niczym rakieta kosmiczna”. „Nie działo się to za każdym razem. Początkowo nikt nie wiedział, o co chodzi” - wspomina.

Okazało się, że przyczyną nietypowego zachowania pojazdu była pszczoły. Standardowo gracz może je łapać, by sporządzić z nich miksturę, ale w trakcie prac nad projektem twórcy natrafili na błąd, który uniemożliwiał interakcję z owadami. Usterkę naprawiono, ale efektem był inny bug.

W wyniku wprowadzonej poprawki pszczoły mogły bowiem zderzać się z innymi obiektami. Kiedy więc wóz na swojej drodze natrafił na owada, kolizja powodowała, że wehikuł wzbijał się w powietrze - wbrew intencjom autorów.

Read this next