Ubisoft stracił weterana serii Assassin's Creed. Dyrektor artystyczny odchodzi z firmy

Zajmie się grą na PlayStation.

Wieloletni dyrektor artystyczny serii Assassin's Creed - pamiętający jeszcze pierwszą odsłonę serii - odszedł z Ubisoftu. Raphael Lacoste przeszedł do Haven Studios, finansowanego przez Sony.

Mężczyzna podczas 16-letniej kariery we francuskiej korporacji odpowiadał za ogólny kierunek artystyczny nie tylko pierwszego AC, ale także Revelations, Assassin's Creed 3, Black Flag, Unity, Syndicate, Origins i Valhalla.

1
Grafika koncepcyjna Lacoste dla Assassin's Creed 4: Black Flag

Lacoste miał więc duży wkład w powstanie całego cyklu, podobnie jak Jade Raymond. Teraz ponownie połączy siły z producentką, która jest szefową Haven Studios.

„Z głębi serca dziękuję naszej wspaniałej społeczności i wspaniałym deweloperom, z którym miałem okazję współpracować przez te wszystkie lata” - napisał mężczyzna na Twitterze.

Jak dodał, w Haven Studios jest „bardziej zaangażowany w grafiki koncepcyjne” oraz współpracę z zespołem, nie tylko w ustalanie ogólnego kierunku artystycznego.

Seria Assassin's Creed przejdzie w przyszłości spore modyfikacje, zmieniając się w platformę-usługę pod tytułem Infinity, prowadzoną przez dwójkę innych weteranów: Clinta Hockinga z Ubisoft Montreal oraz Jonathana Dumonta z Ubisoft Quebec.

2
Poszukiwania stylu dla Assassin's Creed Syndicate

Korporacja zmaga się tymczasem z problemami wizerunkowymi - a nawet z pozwem francuskich związków zawodowych, zarzucających firmie toksyczne warunki pracy i przypadki molestowania seksualnego podwładnych.

Część pracowników odchodzi lub zmienia stanowiska w cieniu kontrowersji (jak Hugues Ricour, szef oddziału w Singapurze), inni z własnej woli - jak Darby McDevitt (dyrektor narracji Assassin's Creed Valhalla) i Eric Baptizat (reżyser tej gry).

Jeśli mowa nowym projekcie Haven Studios, to szczegóły nie są obecnie znane. Prace finansuje Sony, co sugeruje platformy docelowe. Produkcja ma być nową licencją.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Kolejny producent odchodzi z Blizzarda

Zajmował się Overwatch 2.

Far Cry 6 bez ray tracingu na konsolach - opcja dostępna tylko na PC

Na platformach PlayStation i Xbox liczy się wydajność.

Deathloop - Poradnik, Solucja

Jak zacząć, rozgrywka, walka, opis przejścia i tropy - poradnik do Deathloop.

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami