GTA Online będzie się wczytywać krócej. Rockstar skorzysta z rozwiązań gracza
I wypłaci mu nagrodę pieniężną.
Pod koniec lutego internauta o pseudonimie tostercx pochwalił się w sieci rozwiązaniem, które aż o 70 proc. skraca bardzo długi czas wczytywania GTA Online na PC. Teraz Rockstar Games podziękowało graczowi i zapowiedziało, że w najbliższej aktualizacji wdroży opracowane przez niego pomysły.
tostercx - znany także jako t0st - odkrył, że podczas ładowania, GTA Online wykonuje niemal dwa miliardy w większości niepotrzebnych procesów. Problemów było więcej, ale finalnie udało się sprytnemu graczowi skrócić czas wczytywania z sześciu minut do minuty i 50 sekund. Internauta podzielił się poprawkami na forum, ale Rockstar twierdzi, że wkrótce skorzysta z nich każdy użytkownik, bez pobierania dodatkowych plików.
„Po wnikliwej analizie, możemy potwierdzić, że t0st faktycznie odkrył dotyczący ładowania aspekt kodu GTA Online w wersji na PC, który może zostać poprawiony” - napisał przedstawiciel Rockstar Games w oświadczeniu dla serwisu PC Gamer. „W efekcie tej analizy, wprowadziliśmy kilka zmian, które zostaną wdrożone do gry w nadchodzącej aktualizacji”.
Firma nie określiła, kiedy możemy spodziewać się poprawek, a także czy gracze mogą liczyć na wynik osiągnięty przez t0sta, czyli skrócenie oczekiwania o 70 proc. Zaznaczono jednak, że Rockstar jest w stałym kontakcie z autorem poprawek i podziękowano graczowi za pracę, którą wykonał.
tostercx otrzyma od Rockstara 10 tys. dolarów nagrody. Pieniądze zostaną wypłacone w ramach programu Bug Bounty, w klasycznych przypadkach oferującego bonusy dla osób, które znajdują błędy w zabezpieczeniach gier amerykańskiego wydawcy, ale tym razem firma postanowiła zrobić wyjątek.