Skip to main content

GTA Online wczytuje się długo, bo ma źle napisany kod - twierdzi gracz, który skrócił ładowanie o 70 procent

Poprawki można pobrać, ale na własną odpowiedzialność.

  • Internauta wprowadził do kodu GTA Online kilka sztuczek, przyspieszających wczytywanie
  • Opublikował szczegółową analizę problemu
  • Czynników wpływających na ładowanie jest kilka

Użytkownik serwisu GitHub skrócił czas wczytywania GTA Online na swoim PC o 70 proc., publikując też przy okazji opis procesu optymalizacji. Z analizy tostercx wynika, że gra ma źle zoptymalizowany kod, przy czym usterki są zaskakująco łatwe do naprawienia.

Z ankiety przeprowadzonej na Reddicie nieco ponad pół roku temu dowiadujemy się, że u większości osób GTA Online ładuje się od 3 do 6 minut, jednak aż u 35 proc. graczy ładowanie trwa ponad 6 minut, w skrajnych przypadkach nawet ponad 15.

Analiza użytkownika jest dość szczegółowa

tostercx twierdzi, że to kwestia optymalizacji, a także „ważącego” 10 MB pliku w formacie JSON, zawierającego 63 tysiące wpisów o wszystkich dostępnych do kupienia przedmiotach ze świata gry. Za każdym razem, gdy GTA Online znajduje na koncie postaci nowy przedmiot, sprawdza plik na nowo, co według autora poprawek może prowadzić nawet do niemal dwóch miliardów „sprawdzeń” pojedynczych obiektów. Ponadto produkcja wykorzystuje do ładowania rzekomo tylko jeden rdzeń procesora, mocno go obciążając.

Po przeprowadzeniu kilku programistycznych sztuczek, gracz zredukował czas wczytywania do 1 minuty i 50 sekund. Udostępnił też poprawiony kod gry, przy czym zaznacza, że to dość wczesna wersja, z której nie powinni korzystać niedoświadczeni użytkownicy.

„Naprawa tych problemów nie powinna zająć jednemu deweloperowi dłużej niż jeden dzień” - konkluduje tostercx. „[Rockstar - red], proszę, zróbcie coś z tym”.

Zobacz także