Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 7: drugi reaktor, części airbustera

Gdzie są karty dostępu (Reactor Keycard).

W poprzednim rozdziale zdobyliśmy materie i dotarliśmy do Biggsa. Teraz w Final Fantasy VII Remake pora na drogę do drugiego reaktora i imponującej walki z bossem. Dotarcie do niej zajmuje jednak trochę czasu.

Po scence przejdź na drugą stronę kładki, próbując szukać zejścia. Musisz poczekać chwilę, bo to Tifa znajdzie sposób na dotarcie na dół. Musisz podejść do miejsca, w którym stanie (1). Tędy zeskoczycie niżej po dużych rurach.

Po zeskoczeniu z rury otwórz skrzynię po lewej, a potem podejdź do towarzyszy. Po scence idź przez drzwi i korytarzem prosto do końca. Tam czeka was krótka potyczka z paroma Monodrive'ami. Po starciu zejdź po drabinie po lewej i otwórz skrzynię. Biegnij dalej i zejdź jeszcze niżej po schodach, pokonaj kolejną grupkę prostych wrogów i zejdź po jeszcze jednej drabinie.

Przejdźcie prosto, a zaatakują was dwa Sweepery. Tutaj w pierwszej kolejności należy zniszczyć dwa małe działka laserowe (2), bo mogą one ogłuszyć postać na kilka sekund, co jest raczej niebezpieczne. Pamiętaj, że czar Thunder jest najbardziej efektywny przeciw maszynom. W tym momencie powinieneś już mieć Lightning Materia dla każdej postaci w grupie.

Po walce zejdź po jednej drabinie, potem po drugiej nieco dalej. Idź podłożyć bombę pod reaktor, a zacznie się scenka. Po niej spróbuj udać się z powrotem tą drogą, którą tu dotarłeś - jednak nie uda ci się to. Obejrzyj kolejną, dłuższą scenkę i przygotuj się do walki.


Klucze (Keycards) i części Airbustera

Po scence musisz pokonać grupę Shock Trooperów. Pamiętaj, że najlepiej używać przeciwko nim czarów Fire i Fira. Pamiętaj też o blokowaniu ciosów, bo atakują szybko i często. Po walce idź prosto, a kolejne drzwi otwórz panelem po lewej stronie. Pokonaj wszystkich wrogów w środku i podejdź do komputera z wielkimi ekranami, by spróbować go użyć.

Teraz podejdź za Barretem do mniejszej konsoli. Zaraz jej użyjesz, ale najpierw musisz znaleźć klucz reactor keycard (3). Leży po lewej stronie pomieszczenia. Weź go i wracaj do konsoli. Zużyj posiadany klucz, by wyeliminować jedną część konstruowanego robota Airbuster, a następnie wyjdź z sali.

Teraz będziesz przez jakiś czas robił to samo. Idziesz korytarzem, który zakręca, trafiasz na drzwi, a za nimi na salę ze strażnikami i konsolami do odłączania części robota po znalezieniu klucza w sali. Odwiedzisz w sumie trzy takie same pomieszczenia - w każdym wybieraj odłączenie innego elementu Airbustera.

Elementy Airbustera do odłączenia:

  • Big Bomber - odłączenie tego elementu sprawi, że boss będzie rzadziej używał ataku potężną bombą.
  • AI Programming Core - odłączenie tego wplywa na częstotliwość używania przez bossa potężnego lasera.
  • M Unit - odłączanie tych jednostek zapewni ci dodatkowe zasoby przed walką, o ile otworzysz bramę do dodatkowego pomieszczenia przechowalni, o którym piszemy niżej.

Po wyjściu z ostatniego pomieszczenia uważaj, bo w za zakrętem czekają wrogowie. Pokonaj ich i idź dalej tym samym korytarzem, który obserwujesz już od dłuższego czasu. Dotrzesz do miejsca, w którym byliście na początku rozdziału. Wyeliminuj tu żołnierzy, a potem poszukaj wyjścia - zbliż się do miejsca, na które zwrócą uwagę kompani, a zacznie się walka z Cutterem.

Pamiętaj, by atakować przede wszystkim jego ostrza (4). Zniszczenie ich bardziej osłabi wroga i uczyni wrażliwszym na obrażenia. Pamiętaj o zaklęciu Thunder.

Po walce idź nowo odsłoniętą drogą wyżej. Droga jest tu liniowa, po prostu idź do samego końća, po drodze pokonując prostych wrogów. W końcu zacznie się scenka, po której dotrzecie do drzwi, których nie możesz otworzyć i udacie się do pomieszczenia kontrolnego obok. Tutaj musicie użyć dźwigni w odpowiedni sposób.

Tutaj Tifa jest wzorem do naśladowania. Musisz obserować jej ręce i wykonywać odpowiedni ruch dwoma analogami, symbolizowany strzałkami (5), dokładnie wtedy, gdy robi to ona. Po jednej próbie uda się i drzwi na korytarzu otworzą się.

Nie idź jednak od razu do głównego celu. Wróć do konsoli z dźwigniami i użyj jej ponownie, by otworzyć jeszcze drzwi do przechowalni. Wejdź tam i zabierz materię, a potem użyj mechanizmu przy wejściu, żeby przywołać części Airbustera - spadną tu różne pojemniki. Otwórz je wszystkie i zbierz przedmioty. Dopiero teraz idź na korytarz i przejdź przez bramę dalej.

Skorzystaj tutaj koniecznie z ławki do odpoczynku i z automatu, by uzupełnić zapas mikstur. Przejdź kolejnymi drzwiami dalej i biegnij po kładce, by rozpocząć walkę z bossem.

Następnie: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 7: walka z bossem, Airbuster

Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 6: jak zdobyć materie

Read this next