Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 4: walka na motocyklu, dom Jesse i baza Shinry

Jazda i infiltracja.

Pora opuścić slumsy - wszystko dzięki Jesse, która pod koniec trzeciego rozdziału Final Fantasy VII Remake prosi nas o pomoc. Gdy z nią porozmawiamy, zacznie się dłuższa scenka.

Po scence od razu odnajdziemy się za kierownicą motocykla. Tak jak w grach wyścigowych, przyspieszasz przyciskiem R2, a zwalniasz wciskając L2. Podstawowe ataki wykonujesz kwadratem (atak w prawo) i kółkiem (atak w lewo).

Na początku po prostu jedziesz z towarzyszamy, dopiero po chwili pojawią się wrogowie. Zrównuj się z ich pojazdami i wtedy atakuj. Jeśli chcesz zaatakować oddalonego przeciwnika, przytrzymaj L1, by trójkątem użyć zdolności dystansowej (1).

Po jakimś czasie pojawi się więcej dronów i wrogów, ale ich pokonywanie nie wymaga żadnej specjalnej taktyki. Dopiero na końcu pojawi się wyjątkowy wróg, SOLDIER, którego imienia jeszcze nie poznasz.

Musisz przede wszystkim unikać jego ataków energetycznymi pociskami (2). Kiedy wjedzie na ścianę, musisz z kolei omijać pioruny uderzające w ziemię. Kiedy zjeżdża ze ściany, atakuj go - a w końcu straci wystarczająco dużo zdrowia, byś go pokonał. Po walce zacznie się scenka, po której podążaj za towarzyszamy, by wejść na ulice wyższej dzielnicy Midgaru.

Kradzież karty w domu Jesse

Idź cały czas prosto, a dotrzesz do domu Jesse. Twoi kompani wejdą do środka, ale ty masz inny cel. Stań tam, gdzie wskaże ci Jesse (i znacznik). Po chwili znów kontrolujesz postać - idź powoli na tyły domu. Wejdź do środka, a następnie przejdź drzwiami po prawej stronie. Trafisz do pokoju ojca Jesse.

Musisz tu zabrać jego kartę dostępu. Znajduje się ona w kombinezonie (3). Możesz zabrać ją od razu i opuścić pokój, ale możesz też pooglądać inne przedmioty, na przykład listy czy zdjęcia. Nie ma to większego znaczenia.

Wyjdź z domu tą samą drogą, którą wszedłeś i poczekaj przy ścianie na towarzyszy. Zacznie się scenka, po której znów podążaj za Biggsem i Wedgem. Zatrzymaj się przy nich, gdy staną w miejscu. Potem ruszajcie ulicą prosto, do końca, a zacznie się kolejna scena wprowadzająca do bazy Shinry.

Walka w bazie i pierwszy Summon

Wejdziecie do bazy, podejrzanie pustej. Możesz pójść tutaj w prawo (4) i opadającą ścieżką niżej, by skorzystać z pola treningowego, jeśli chcesz sprawdzić działanie różnych zdolności czy materii. Żeby jednak kontynuować wątek i przejść do walki z wrogami, porozmawiaj z Biggsem. Uzupełnij wcześniej zapasy w automacie obok.

Gdy porozmawiasz z Biggsem i ruszysz prosto, trafisz na wielki plac w bazie Shinry. Od tego momentu cały czas musisz walczyć z żołnierzami i robotami, by odwrócić uwagę wojska od Jesse, która kradnie materiały.

Potyczki trwają długo, bo co jakiś czas nadbiegają kolejne grupy wrogów. Nie masz towarzyszy w drużynie, więc musisz radzić sobie sam. Pamiętaj, by używać czaru Fire na żołnierzy z tarczami. Po jakimś czasie zaatakują cię dwa roboty typu Sweeper - wtedy będziesz mógł wezwać po raz pierwszy Summona, gdy pasek Summon się zapełni (5).

Gdy Summon (w tym przypadku Ifrit) jest wezwany, wybierasz jego umiejętności wybierając kategorię Summon Abilities. Ifrit pomoże ci pokonać maszyny bez większego problemu. Wtedy też pojawi się Roche.

Następnie: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 4: Roche, powrót do slumsów i upiory

Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 3: Scrap Boulevard, zadania poboczne i walka z gangiem

Read this next