Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Doom Eternal - Nekravol, część 1: fabryka dusz, zagadka z klatką, Kalibas

Opis 10 misji w kampanii fabularnej.

Pod koniec 9 misji fabularnej o nazwie Taras Nabad, główny bohater zdobywa potężną broń do walki wręcz o nazwie tygiel. Po powrocie do Fortecy zagłady będziesz miał ostatnią szansę na odblokowanie znajdujących się w niej elementów. Po wyruszeniu w dalszą drogę będziesz mógł powrócić do tego miejsca dopiero po finale przygody. Kiedy będziesz gotowy użyj komputera i przejdź przez portal.

Uwaga - zachęcamy również do zapoznania się z sekretami i znajdźkami oraz wyzwaniami w bieżącym rozdziale.

Rusz przed siebie i oczyść teren z wrogów. Po wejściu na schody skieruj się w prawo. Wskocz po kamiennych platformach na górę. Poczekaj, aż zniknie ogień z prawej, po czym wskocz na górę, przeskocz na drążek, a potem na ścianę (1).

Stąd przeskocz do budynku. Przejdź przez korytarz i oczyść z wrogów pomieszczenie, po czym kontynuuj, aż trafisz na arenę, gdzie rozpraw się z kolejną partią rywali. Wśród nich będzie nowy, potężny demon - tyran. Najlepiej załatwić go szybko przy pomocy tygla.


Zagadka z klatką, walka z Kalibasem

Następnie wejdź na przycisk i przejdź przez otwarte wrota. Zeskocz na dół, wciśnij przycisk i rozpraw się z przeciwnikami.

Kolejnym krokiem będzie dostanie się do klatki. Strzel w zielony punkt (2) i szybko wbiegnij do pomieszczenia (3), które chwilowo się odblokuje.

Poczekaj, aż krata opadnie, po czym ponownie strzel w przycisk, szybko uderz sześcian z lewej i wybiegnij na arenę. Szybko wskocz na sześcian i po ścianie (4) dostań się do klatki (5). Po wskoczeniu do środka klatka ruszy, kierując się w stronę fabryki dusz.

Po wylądowaniu od razu staniesz do walki z Kalibasem. Unikaj wystrzeliwanych przez niego kul i zestrzel cztery jego oczy (6). Musisz być szybki, ponieważ są zasłanianie po wystrzeleniu pocisków.

Z czasem na arenie będą pojawiać się inni rywale, więc przeskakuj po platformach, aby nie wpaść w lawę. Po zniszczeniu czterech oczu wskocz w pobliże mózgu (7), zniszcz go uderzeniem, po czym wskocz na górę, korzystając z wyskoczni.

Z lewej strony znajduje się zielony przycisk (8) - strzel w niego, a podniesiesz płytę z kolcami (9). Jeśli chcesz ułatwić sobie walkę, to ściągnij rywali z sąsiedniego pomieszczenia do zagłębienia w ziemi i strzel w przycisk, co spowoduje ich szybkie zgniecenie.

Po walce przejdź na korytarz, który doprowadzi do przepaści. Przeskocz na znajdującą się po drugiej stronie ścianę i wejdź na górę.


Windy i otworzenie przejścia

Od razu staniesz do walki z przeciwnikami. Ponownie możesz skorzystać z okolicznych pułapek, aby ułatwić sobie walkę. Kiedy pojawi się arcypodlec możesz szybko wyeliminować go korzystając z tygla.

Po zakończeniu starcia wyrusz korytarzem do kolejnej przepaści i przeskocz do zaułka (10), gdzie przylgnij do ściany. Przebij się przez korytarz, a po dotarciu do pułapek z ogniem, przeskakuj na kolejne ściany, unikając płomieni.

Po ich minięciu dotrzesz do miejsca z windami wypełnionymi ciałami. Wskocz na jedną z nich i wskocz na górę.

Przejdź przez podwójne platformy z kolcami, a dotrzesz do areny walki. Szybko przebiegnij po skosie w lewo i wskocz na podwyższenie. Następnie zacznij przeskakiwać po kolejnych platformach, kierując się w prawo. W ten sposób dotrzesz do totemu (11). Zniszcz go, po czym wycofaj się do poprzedniej lokacji i poczekaj, aż platformy z kolcami zmiażdżą wszystkich wrogów.

Kolejnym celem będzie otworzenie przejścia przy pomocy dwóch przycisków. Aby dostać się do pierwszego wskocz na windę z ciałami, po czym przeskocz na ścianę (12), a potem do przejścia (13).

Aby dostać się do drugiego przycisku wróć na arenę i przejdź pod dwiema platformami z kolcami (14). Rozpraw się z najeźdźcą, po czym wyrusz wzdłuż korytarza. Wejdź po schodach na górę i wciśnij kolejną czaszkę. Wróć do poprzedniej lokacji i przejdź przez otwarte wrota.

Stań do walki z ostatnią falą demonów. Po jej zakończeniu skorzystaj z drążek, aby dostać się na podwyższenie (15) po drugiej stronie sali. Przeskocz z niego do korytarza (16) z lewej strony. Przejdź przez teren z pułapkami i kontynuuj, aż dotrzesz do posągu, który popchnij. Kiedy ten zrobi dziurę w ziemi wskocz do niej, co zakończy misję.

Następnie: Doom Eternal - Nekravol, część 2: szczyt iglicy dusz

Spis treści: Doom Eternal - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Doom Eternal - Taras Nabad: zagadka z kulą, Tygiel, potężny miecz

Read this next