Doom Eternal - zdrowie, pancerz i amunicja, jak się leczyć i regenerować

Sposoby na odnawianie życia, osłony i pocisków.

Rozgrywka w Doom Eternal bazuje przede wszystkim na szybkich i dynamicznych pojedynkach. W trakcie walki ważne są uniki, skoki i celne strzelanie, a nie długie chowanie się za przeszkodami. Dynamizm zabawy wymusza stałe regenerowanie zdrowia, pancerza oraz amunicji, a poniżej znajdziesz informacje na ten temat.

Informacje na temat stanu bohatera znajdują się w lewym dolnym narożniku ekranu. Kolor niebieski określa poziom zdrowia, a zielony pancerza. Jeśli zdrowie spadnie do zera, bohater ginie. Pancerz zapewnia z kolei dodatkową osłonę - musi zostać całkowicie zniszczony, żeby zaczynało spadać życie bohatera.

007

Obydwa elementy uzupełnia się na różne sposoby. Pierwszy z nich to klasyczne rozwiązanie, czyli zbieranie apteczek (1), odnawiających zdrowie, oraz części pancerza (2), które regenerują osłony. Tego typu odnowienia przywracają dużą część życia i pancerza, ale pojawiają się stosunkowo rzadko.

008

Drugim ważnym sposobem przywracania zdrowia jest korzystanie z zabójstw chwały, których dokonuje się na migających wrogach z bliskiej odległości. Uczynienie tego sprawi, że po poległym przeciwniku wylecą fiolki (3), przywracające część życia. Umiejętne korzystanie z tej zdolności jest więc kluczowe w trakcie bitew.

009

Czasami trafisz na mapach na rzędy niebieskich buteleczek (4). Ich podnoszenie również przywraca małą część zdrowia.

010

Jeśli chodzi o pancerz, to poza jego fragmentami będziesz również natrafiał na małe zielone elementy, które odnawiają małą jego część. W jednej z pierwszych misji otrzymasz dostęp do płomiennego wybuchu (5).

010x

To specjalna broń podpalająca wrogów, którzy w tym stanie będą wyrzucać z siebie fragmenty pancerza (6).

011

W przypadku amunicji sprawa wygląda podobnie. Bohater znajduje ją w trakcie przemierzania mapy. Należy przy tym pamiętać, że istnieją różnego rodzaju pociski (7). Jedne pasują do strzelb, inne do karabinów - nie ma tu zatem uniwersalnych naboi.

012

Jeżeli amunicji zacznie brakować w trakcie walki, to zawsze można posłużyć się piłą mechaniczną. Rozprawienie się w ten sposób z przeciwnikiem spowoduje, że zostanie po nim nieco pocisków (8).

Podnoszenie ilości punktów zdrowia i pancerza oraz opcje zwiększania skuteczności różnych rodzajów naboi, pojawią się we wczesnym etapie gry, po odblokowaniu kryształów strażniczych.

Następnie: Doom Eternal - zabójstwa chwały, migający wrogowie

Spis treści: Doom Eternal - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Doom Eternal - poziomy trudności, jaki wybrać, jak zmienić