Przedstawiciele CD Projekt RED i firmy Nvidia poinformowali, że Cyberpunk 2077 na PC będzie wspierać ray tracing - technikę śledzenia ścieżek promieni w czasie rzeczywistym.

- To niezwykle ambitna gra, łącząca w sobie akcję widzianą z perspektywy pierwszej osoby z elementami RPG, a jednocześnie tworząca skomplikowany i wciągający świat, w którym chłoniemy przedstawianą historię - powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce.

- Uważamy, że świat Cyberpunka odniesie ogromne korzyści z realistycznego oświetlenia, które zapewnia ray tracing.

Przy okazji ogłoszenia zaimplementowano dwa nowe screenshoty, które prezentują wykorzystanie ray tracingu w grze. Na jednym widzimy ponure laboratorium, a drugi prezentuje odbicia neonowych reklam na błyszczącej posadzce.

cyberray2
cyberray

Cyberpunk 2077 dołącza tym samym do Battlefielda 5, Control, Atomic Heart, Shadow of the Tomb Raider, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 i paru innych tytułów, które oficjalnie wspierają technologię firmy Nvidia.

Ray tracing wymaga posiadania karty graficznej z rodziny RTX. Technika ta jest oczywiście opcjonalna, a jej aktywacja wiąże się ze spadkiem liczby klatek na sekundę (mniejszym lub większym, w zależności od gry).

Niedawno poinformowano, że w jedną z postaci w grze wcieli się Keanu Reeves. Aktor zapowiedział też na konferencji Microsoftu w E3 datę premiery - Cyberpunk 2077 zadebiutuje 16 kwietnia 2020 roku.

Reklama

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz dołączył do nas w 2013 roku. Zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.