Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Red Dead Redemption 2 - gra w pięć palców, reguły, typy

Wszystkie warianty i zasady zabawy.

Wśród zabaw, w których możemy wziąć udział w Red Dead Redemption 2, znalazło się kilka klasycznych gier planszowych i karcianych, ale jest też wariant bardziej ekstremalny.

Mowa o grze w pięć palców, czyli zabawie, która stawia na refleks i odwagę. Przyda się ostry nóż i... bandaż. Gracze kładą dłoń na stole, a następnie jak najszybciej wbijają nóż w kolejne miejsca między palcami, starając się przy tym nie zranić.

W grze znajdziemy kilka rodzajów zabawy. Dzięki temu poradnikowi dowiesz się, na czym polega pięć palców i jakie są różnice między poszczególnymi wariantami.

Jak grać w pięć palców

Kiedy rozpoczniesz grę w pięć palców, na ekranie zobaczysz sekwencję przycisków. Gdy poprawne je wciśniesz, wykonasz pełne „okrążenie”. Musisz to robić jak najszybciej. Pamiętaj jednak, że jeżeli się pomylisz lub będziesz za długo zwlekał, bohater zrani się w palec.

Przed zabawą możesz postawić zakład. Gdy wygrasz, zgarniesz całą pulę. Nowi rywale zechcą zwiększyć stawkę, ale będą również stanowić większe wyzwanie. W każdej chwili możesz wstać od stołu, przytrzymując kółko/B. Jeżeli chcesz przyjąć zakład, naciśnij krzyżyk/A.

  • Aby lepiej poradzić sobie z wyzwaniem, poznaj sekwencję przycisków jeszcze przed twoją rundą. Podczas próby przeciwnika przytrzymaj R2/RT, aby przyjrzeć się dokładniej
  • Jeżeli chcesz się pochwalić swoimi umiejętnościami, możesz wykonać sztuczkę nożem. Po każdym pełnym „okrążeniu” na ekranie pojawi się ikona przycisku L1/LB. Naciśnij go, gdy będziesz gotowy. Jeżeli pójdzie ci wyjątkowo sprawnie, wykonasz też specjalną sztuczkę pod koniec rundy
  • Przed wyzwaniem możesz podjąć trzy próby treningowe, które nie wpłyną na wynik oficjalnej rozgrywki. Aby przejść do treningu, naciśnij kwadrat/X. Twoje najlepsze wyniki zostaną zapisane

Typy gry

Klasyczna

Podstawowy wariant bez ograniczenia czasowego. Twoim zadaniem jest ukończenie określonej liczby „okrążeń” szybciej od przeciwnika. Gracz ma pięć prób. Po porażce licznik czasu resetuje się, a zawodnik rozpoczyna od nowa.

Dwudziestka

Celem tego rodzaju zabawy jest wykonanie jak najwięcej „okrążeń” w ciągu 20 sekund. Liczba prób jest nieograniczona, ale każdy błąd kosztuje cenny czas.

Trzydziestka

Wariant podobny do poprzedniego, z tym że runda trwa 30 sekund. Różnicą jest również fakt, że gracz ma tylko jedną próbę, więc nie może się pomylić.


Read this next