Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Taras Periki, Posiadłość Arkemyra, Gildia Zaklinaczy Fal (mapy)

Kolejne lokacje w największym mieście na wyspie.

Neketaka jest sporych rozmiarów wyspą z dużą ilością różnorodnych lokacji, w tym z rozbudowanego miasta. Trafisz na niej po zakończeniu misji głównych (Ścigając boga i Los rozbitka) rozgrywanych na wyspie Port Maje, gdzie trafisz zaraz po prologu.

Na wyspie natkniesz się na sporo osób związanych z różnymi zadaniami dodatkowymi, które dobrze jest wypełnić i rozbudować w ten sposób drużynę, poprzez zdobywanie cennych nagród i punktów doświadczenia, umożliwiających awans poszczególnych członków zespołu.

Poniżej znajdziecie mapy trzech lokacji:

  • Taras Periki
  • Posiadłość Arkemyra
  • Gildia Zaklinaczy Fal

Mapa - Taras Periki

Jest to jedna z dzielnic głównego miasta wyspy Nekataka. Możesz się do niej dostać przechodząc przez północne przejście w regionie portowym (mapa Królewska Przystań #20). Znajdziesz tu sporo handlarzy oraz osób związanych z zadaniami dodatkowymi.

  1. Przejście do innych części miasta (Królewskiej Przystani).
  2. Egzotyczne zioła Cutizli - handlarka specjalizująca się w sprzedaży ziół i składników naturalnych. Możesz się też włamać do skrzyni (5 poziom zabezpieczeń) w sypialni, w której znajdziesz mikstury.
  3. Metaloplastyka Marihi - sklep, w którym możesz zaopatrzyć się w różnorodne rodzaje broni i pancerze (w tym bardzo dobrej jakości).
  4. Wekeme - uliczny handlarz, u którego możesz zakupić jedzenie.
  5. Degnos - mężczyzna zlecający zadanie Przypieczętowany los.
  6. Lśniąca Łaźnia - miejsce, w którym odpłatnie możesz wziąć kąpiel. Jest też związane z zadaniem Przypieczętowany los.
  7. Posępny Kredens - sklep z magicznymi rzeczami. Właścicielką jest Fassina związana z zadaniem Aksamitne rękawiczki, mosiężne pięści. Po jego wykonaniu możesz dołączyć do drużyny jako mag, uczony (mag i pieśniarz) lub czarnoksiężnik (mag i druid).
  8. Emaita - możesz się u niej zaopatrzyć w różne trunki.
  9. Tumara i Netehe - zlecają zadanie Skarbiec arcymaga.
  10. Posiadłość Arkemyra - budynek związany m.in. z zadaniem Skarbiec arcymaga.
  11. Kot Jules (pupil) - dodaje 1 punkt do percepcji.
  12. Tępy Idiota - chochlik, którego możesz zwerbować na statek, jako członka załogi.
  13. Gildia Zaklinaczy Fal - spotkasz tu Tekehu, który może dołączyć do drużyny (jako druid, pieśniarz lub połączenie tych klas - teurg).
  14. Szaty Iolfra - sklep, w którym możesz się zaopatrzyć różnego rodzaju odzienia.
  15. Przejścia do innych części miasta.

Mapa - Posiadłość Arkemyra

Jest to sporych rozmiarów, kilkupiętrowy budynek związany głównie z zadaniem Skarbiec arcymaga. Możesz się do niego dostać na kilka różnych sposobów (opisanych w treści zadania). Budynek jest wypełniony przeciwnikami, ale możesz ułatwić sobie poruszanie się po nim, jeśli w sypialni na samej górze budynku zdobędziesz Stare szaty Arkemyra. Dzięki temu rywale będą ignorować drużynę.

  1. Szafa ze Starymi szatami Arkemyra.
  2. Biurko z dziennikiem zawierającym hasło na chochliki („Cydr i ser").
  3. Wyjście na dach.
  4. Wyjście na dach (możesz tu dotrzeć korzystając z liny z kotwiczką, którą przerzuć przez okno na piętrze Posępnego Kredensu).
  5. Żółtooki Trzy - chochlik, od którego możesz zdobyć informacje o skarbcu i półprzezroczysty kryształ (jeśli podasz hasło z dziennika w sypialni). Jeśli się z nim nie dogadasz, to będziesz musiał go zabić. Kryształ jest potrzebny do otworzenia zamka do skarbca a podziemnych laboratoriach (#10).
  6. Przejście między parterem, a piętrem posiadłości.
  7. Przejście między parterem, a laboratoriami.
  8. Główne drzwi do posiadłości - wyjście na Taras Periki.
  9. Gabinet Arkemyra - początkowo jest pusty, ale po ukończeniu zadania Skarbiec arcymaga pojawi się w nim gospodarz związany z nową misją - Serdeczne zaproszenie. Jest tu też notatka z szyfrem do zamka do skarbca w podziemnych laboratoriach.
  10. Zamek do skarbca - aby go otworzyć należy wejść w interakcję z tarczą symboli na ścianie na lewo od drzwi. Skorzystaj z kryształu od chochlika Żółtookiego (#5), a następnie wprowadź kombinację ustawień kryształów, jaką znalazłeś na Zniszczonej notatce maga w jego gabinecie (#9). W ten sposób otworzysz drzwi.
  11. Skarbiec - znajdziesz tu starożytną tabliczkę Epos Harapo związaną z zadaniem Skarbiec arcymaga. Aby się do niej dostać musisz rozbroić dużą liczbę pułapek.
  12. Ściana - posiada system alarmowy, który możesz wykryć i rozbroić dzięki mechanice. Jeśli tego nie zrobisz przed jej zniszczeniem, to włączy się alarm, a drużyna zostanie zaatakowana przez konstrukty i chochliki.
  13. Przejście między domem Arkemyra, a pomieszczeniem z bojlerem w Lśniącej Łaźni (mapa Taras Periki #6).

Mapa - Gildia Zaklinaczy Fal

Możesz się tu dostać z poziomu lokacji o nazwie Taras Periki. Po wejściu do środka będziesz świadkiem sprzeczki, po której będziesz mógł dołączyć do zespołu nowego członka drużyny - Tekehu. Ponadto znajdziesz tu kilka miejsc związanych z zadaniami dodatkowymi.

  1. Przejście do lokacji Taras Periki.
  2. Teheku - możesz przyłączyć go do drużyny (druid, pieśniarz lub teurg).
  3. Schody pomiędzy głównym piętrem gildii, a ruinami.
  4. Drzwi - związane z zadaniem Cienie Neketaki oraz zagadkę do rozwiązania.
  5. Grobowiec Periki - jest zabezpieczony pułapką. W środku znajdziesz zbroję. Jest to również miejsce związane z zadaniem Cienie Neketaki.
  6. Grota - w trakcie wykonywania zadania Cienie Neketaki pojawia się tu Zihaa, którego musisz zabić.
  7. Więzienie Scoyrielaphasa - jest to smok związany z zadaniem Cienie Neketaki.


Przypominamy, że jest to zaledwie jeden region miasta Neketaka. W mieście do odwiedzenia są również między innymi Królewska Przystań oraz Gardziel.

Read this next