Perfect World Entertainment poinformowało o zamknięciu Runic Games, czyli studia odpowiedzialnego za serię Torchlight. Niedawno ukazała się ostatnia gra zespołu - Hob.

Firma tłumaczy, że decyzja podyktowana jest chęcią skupiania się na rozwoju projektów w formie sieciowych usług. Jednocześnie podkreślono, że ekipa pozostaje w portfolio spółki. To oznacza, że wydawca zachowa prawa do stworzonych przez deweloperów tytułów.

01
Hob - ostatni projekt Runic Games

Likwidację Runic Games ogłoszono w oświadczeniu odnoszącym się do doniesień o restrukturyzacji przeprowadzonej w innym studiu - Motiga (dzięki, IGN). Potwierdzono, że zwolniono większość z 50 zatrudnionych osób.

W zespole pozostanie niewielka grupka deweloperów, która pomoże Perfect World Entertainment w dalszym rozwoju sieciowego Gigantic. Obecnie trwają prace nad listopadową aktualizacją oraz kolejnymi treściami.

Tytuł, którego pełna wersja ukazała się w lipcu, jest jedynym projektem Motiga. Produkcja opiera się na zmodyfikowanych nieco elementach popularnego gatunku MOBA.

Gracze biorą udział w starciach pięcioosobowych drużyn, walcząc u boku ogromnych Strażników. Głównym celem jest oczywiście pokonanie bestii przeciwnika, kierowanych także przez sztuczną inteligencję.

Perfect World Entertainment zostało wydawcą gry w ubiegłym roku, po tym, jak ze współpracy zrezygnował Microsoft. Teraz okazało się jednak, że wówczas amerykańska firma jednocześnie stała się właścicielem zespołu.

Natomiast Runic Games w listopadzie 2008 roku założyli Travis Baldree, Max Schaefer, Erich Shaefer i Peter Hu - ostatnia trójka niegdyś zatrudniona była w Blizzardzie. Jedenaście miesięcy później światło dzienne ujrzała debiutancka gra studia - Torchlight.

Produkcja wzorowana jest na serii Diablo. Nie zabrakło więc między innymi widoku w rzucie izometrycznym, trzech klas postaci o unikalnych zdolnościach i oraz mnóstwa wrogów do pokonania.

W lutym 2012 roku ukazała się kontynuacja tytułu. Sequel zaoferował cztery rodzaje bohaterów, nową kampanię fabularną, a także opcję sieciowej zabawy dla maksymalnie sześciu graczy.

Ostatnim projektem Runic Games była wydana we wrześniu logiczna platformówka Hob. Gra stawia na eksplorację i zagadki środowiskowe, inspirowane cyklem The Legend of Zelda.

Perfect World Entertainment przejęło studio w 2010 roku, wykupując większość udziałów za 8,4 miliona dolarów.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały